طرز تهیه باقالی پلو با مرغ با طعم بی نظیر

طرز تهیه باقالی پلو با مرغ با طعم بی نظیر


منبع: آرگا

207

1399/4/11

10:23


باقالی پلو یکی از انواع غذا های ایرانی محسوب می شود که معمولا برای مهمانی ها و مجالس غذای مناسبی می باشد. در ادامه این مطلب طرز تهیه باقالی پلو با مرغ را با آسان ترین روش در اختیار شما دوستان عزیز و گرامی قرار داده ایم.

باقالی پلو یکی از اصیل ترین غذای هایی که است که  در سفره های ایرانی مشاهده می شود و  شما می توانید آن را با  انواع گوشت درست کنید پس در ادامه همراه ما باشید.

باقالی پلو با مرغ و باقالی پلو با ماهیچه از جمله پلو های خوشمزه و پرطرفدار در بین ایرانیان هستند که می توانید آن ها را برای مجالس مختلف خود در منزل به راحتی تهیه کنید. این غذای خوشمزه مانند آلبالو پلو طعم بی نظیری دارد و بهتر است که در فصل باقالی آن را همراه با باقالی تازه تهیه کنید.

باقالی پلو با مزغ

مواد لازم

برنج : ۳ پیمانه
روغن ذوب شده : ۱/۲ پیمانه
مرغ : ۱.۵ کیلو گرم
سیب زمینی بزرگ : ۲ عدد
فلفل سیاه : به میزان لازم
باقالی تازه و یا فریزر شده : ۱/۲ پیمانه
نمک : به میزان لارم
زعفران ( دم کرده ) : ۴ قاشق چای خوری
شوید : ۳ مشت

طرز تهیه باقالی پلو با مرغ

ابتدا برنج را خوب بشویید و آن را حداکثر به مدت ۴ ساعت در مقداری آب و نمک خیس کنید.

خیس کردن برنج

سپس مرغ را با مقداری آب و پیاز در قابلمه ای مناسب بپزید بعد از اینکه آب مرغ خشک شد و مرغ به خوبی پخته شد مرغ را در روغن خودش تفت دهید. در قابلمه ای دیگر باقالی ها را با مقداری آب بپزید اگر از باقالی خشک استفاده می کنید باید مدت زمان بیشتری باقالی را بپزید تا سفتی آن ها از بین برود.

در مرحله بعد در قابلمه ای مناسب مقداری آب بریزید و بعد از این که آب به دمای جوش رسید برنج را به قابلمه اضافه کنید بعد از این که برنج به مرحله آخر جوش هایش رسید باقالی ها را به برنج اضافه کنید. برای این که برنج قد بکشد می توایند در اواسط پخت برنج مقداری آب سرد به برنج اضافه کنید بهتر است که برنج را برای پلو های مخلوط مقداری زنده تر بردارید با این کار کیفیت باقالی پلو بیشتر خواهد شد. برنج را در درون آبکش بریزید.

باقالی پلو در درون آبکش

سپس قابلمه را بشویید و به خوبی آن را خشک کنید برای ته دیگ می توانید از سیب زمینی و یا ته دیگ مجلسی استفاده کنید. اگر از ته دیگ سیب زمینی استفاده می کنید مقداری روغن در کف قابلمه بریزید بعد از این که روغن داغ شد سیب زمینی ها را در کف قابلمه قرار دهید سپس روی سیب زمینی ها مقدرای زعفران بریزید و مقداری از برنج و باقالی را در قابلمه ریخته و در لابه لای برنج و باقالی شوید و تکه های گوشت مرغ را قرار دهید سپس بر روی لایه آخر برنج زعفران آب کرده بریزید و مقداری روغن را با آب داغ مخلوط کنید و آن را بر روی برنج بریزید.

طرز تهیه باقالی پلو با مرغ

یاقالی پلو خوشمزه و بی نظیر

سپس حرارت گاز را ملایم کنید و درب قابلمه برنج را با کمک دم کنی بپوشانید و برنج را دم بگذارید تا به خوبی پخته شود.

طرز تهیه باقالی پلو به صورت مرحله به مرحله

باقالی پلو خوشمزه همراه با مرغ

باقالی پلو

بعد از اینکه برنج پخته شد می توانید آن را در دیس بزرگی بکشید بهتر است که ته چین و تکه های گوشت مرغ را در اطراف برنج قرار دهید.  شما می توانید این غذا را به همراه ماست موسیر و دوغ و یا سالاد شیرازی میل کنید. برای مشاهده آموزش طبخ انواع پلو و انواع غذا با مرغ کلیک کنید.

نکاتی برای خوشمزه تر شدن باقالی پلو با مرغ

همانطور که گفتیم باقالی پلو از جمله غذا های اصیل ایرانی است که از آن می توان به عنوان یک غذای مجلسی لذیذ و خوشمزه برای پذیرایی از مهمان ها استفاده کرد و دستور تهیه آن تقریبا مشابه زرشک پلو می باشد. حال در این بخش نکاتی ارائه کرده ایم که در ایجاد طعم متفاوت و بهتر این غذای خوشمزه کمک زیادی خواهد کرد.

همیشه از باقالی هایی استفاده کنید که تازه بوده و پوست آنها سبز باشد، دقت داشته باشید که ماندن زیاد باقالی در فریز، رنگ و طعم آن را تغییر خواهد داد.

برای هر پیمانه برنج که اضافه می کنید، حتما لازم است که نصف پیمانه باقالی های تازه استفاده کنید.

برای تهیه باقالی پلو، علاوه بر گوشت مرغ می توانید از گوشت بوقلمون، گوشت ماهیچه و گردن و یا حتی ماهی که در برخی شهر ها رایج است، نیز استفاده کنید.

قبل از افزودن باقالی ها به برنج لازم است به مدت ۵ تا ۶ دقیقه آنها را داخل آب جوش قرار دهید تا نرم شوند و بعد از ریختن لا به لای برنج همراه با دم کشیدن برنج، باقالی ها نیز پخته می شوند.

در زمان جوشیدن باقالی ها در آب جوش، باید کف هایی را که روی سطح آن تشکیل می شوند را بگیرید تا باقالا خوش رنگ تر شود.

در هنگام خرید توجه داشته باشید که باقالی دیرپز نباشد. همچنین بهترین سبزی برای تهیه باقالی پلو شوید می باشد و بهتر است به صورت تازه باشد.

قرار دادن یک شاخه سیر به هنگام دم کشیدن باقالی پلو، عطر و طعم بی نظیری به غذای شما خواهد داد.

روش تهیه باقالی پلو

یک ته دیگ مناسب و عالی برای باقالی پلو می تواند، مخلوطی از برنج با باقلا، چند برگ کاهو و یا نان تافتون باشد. حال بعد از یادگیری این نکات می توانید باقالی پلو با طعم عالی و منحصر به فرد در منزل درست کنید و آن را در کنار اعضای خانواده تان میل کنید و لذت ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو