رویترز گزارش داد، شرکت هواپیماسازی ایرباس ۱۵ هزار نفر را تا طی یک سال اخراج خواهد کرد که ۹۰۰ نفر از آنها در آلمان خواهند بود.  آینده این شرکت به دنبال فلج شدن سفرهای هوایی به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا به خطر افتاده است.

ایرباس سعی دارد به سرعت با ۴۰ درصد آسیب وارد شده به کسب و کار ۵۵ میلیارد یورویی (۶۱.۸ میلیارد دلاری) خود در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا مقابله کند.

 بزرگترین شرکت هوانوردی اروپا اعلام کرد پنج هزار نفر در فرانسه، ۵۱۰۰ نفر در آلمان، ۹۰۰ نفر در اسپانیا، ۱۷۰۰ نفر در انگلیس و  ۱۳۰۰ نفر دیگر  در سایر مناطق تا اواسط ۲۰۲۱ اخراج خواهند شد و تعداد کل این تعدیل نیرو به ۱۴ هزار نفر می رسد.

 آمار کلی این تعدیل نیرو ۹۰۰ شغل دیگر را هم شامل می شود که قبل از بحران کرونا در واحد ایرتک این شرکت در آلمان از دست رفته بود.

 وزرای دارایی این کشورها عقیده دارند این تعدیل نیرو بسیار زیاد است و انتظار دارند ایرباس از ابزارهای مالی که دولت در اختیار آن قرار می دهد برای کاهش میزان این تعدیل نیرو استفاده کند.

 ایرباس قصد دارد این تعدیل نیرو را از پاییز سال جاری میلادی آغاز کرده و تا تابستان سال آینده تکمیل کند.

ایرباس در آوریل اعلام کرده بود تولید خود را یک سوم کاهش می دهد. ۳۷ درصد از ۱۳۵ هزار نیروی کار ایرباس در همین دهه بازنشسته خواهند شد.

 شرکت هواپیمایی بوئینگ هم ۱۲ هزار شغل را در آمریکا کاهش می دهد که شامل ۶۷۷۰ تعدیل نیروی داوطلبانه می شود.