مقدار مصرف ویتامین E برای افراد مختلف چقدر باید باشد؟

مقدار مصرف ویتامین E برای افراد مختلف چقدر باید باشد؟


منبع: ستاره

233

1399/4/11

12:15


مقدار مصرف ویتامین e روزانه چقدر مجاز است و چه زمانی خطرناک می شود؟ مصرف به اندازه ویتامین E ویتامین محلول در چربی برای سلامتی و پرانرژی بودن حیاتی است. از خواص این ویتامین باید به تعادل هورمون‌ها قبل و هنگام عادت ماهانه، تقویت پوست و مو و تنگ شدن واژن اشاره کرد.

مقدار مصرف ویتامین E + خواص و موارد مصرف

 

ستاره | سرویس سلامت - ویتامین e یکی از ویتامین‌های حیاتی بدن است که در بسیاری از مواد خوراکی از جمله سبزیجات، میوه‌ها، انواع گوشت و آجیل موجود است. این ویتامین محلول در چربی و آنتی اکسیدان است و به دلیل خواص بسیاری که دارد برای سلامتی مهم است. علاوه بر انواع طبیعی این ویتامین، قرص و کپسول آن نیز از طریق داروخانه‌‌ها در دسترس است. به خاطر وجود این ویتامین در اکثر مواد غذایی روزانه ما، کمبود این ویتامین در بدن، کمتر اتفاق می‌افتد؛ اما از آنجا که خواص ویتامین E برای بدن بسیار زیاد است، باید حواسمان باشد که بدن به هیچ وجه با کمبود آن مواجه نشود. در این متن قصد داریم شما را با مقدار مصرف ویتامین E خواص ویتامین e و منابع مصرف آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید!


در این مطلب می‌خوانید:


مقدار مصرف ویتامین E + خواص و موارد مصرف

 

مقدار مصرف ویتامین E برای بزرگسالان و زنان باردار

مقدار مصرف روزانه ویتامین E که پزشکان توصیه کرده‌اند، ۱۵ میلی‌گرم در روز است. زنان باردار نیز به همین میزان ویتامین E در روز نیاز دارد و احتیاجی به افزایش مصرف این ویتامین ندارند. این میزان مصرف نباید از روزی ۱۰۰۰ میلی‌گرم تجاوز کند.

 

میزان مصرف ویتامین E برای زنان شیرده

مصرف ویتامین E در زنان شیرده باید نسبت به حالت عادی و حالت بارداری بیشتر باشد. به طور متوسط، زنان شیرده باید در مصرف خوراکی‌های روزانه ۱۹ میلی‌گرم ویتامین E را نیز بگنجانند و این مصرف از ۱۰۰۰ میلی‌گرم در روز تجاوز نکند.

 

مقدار مصرف ویتامین E برای کودکان

مصرف ویتامین E در کودکان با سنین مختلف متفاوت است:
  • کودکان ۱ تا ۳ سال باید روزانه حداقل ۶ میلی‌گرم ویتامین E مصرف کنند و مصرفشان از ۲۰۰ میلی‌گرم در روز بیشتر نشود.
  • کودکان ۳ تا ۸ سال باید روزانه حداقل ۷ میلی‌گرم ویتامین E مصرف کنند و مصرفشان از ۳۰۰ میلی‌گرم در روز بیشتر نشود.
  • کودکان ۸ تا ۱۳ سال باید روزانه حداقل ۱۱ میلی‌گرم ویتامین E مصرف کنند و مصرفشان از ۶۰۰ میلی‌گرم در روز بیشتر نشود.

 

مقدار مصرف ویتامین E + خواص و موارد مصرف

 

مقدار مصرف ویتامین E برای کم‌تر شدن درد و عوارض دوران قاعدگی

برای اینکه در این دوره پرانرژی‌تر باشید و عوارض کمتری از عادت ماهانه را متحمل شوید، خوب است که از دو روز پیش از شروع قاعدگی تا سه روز پس از این دوره، روزانه ۴۰۰ واحد ویتامین E مصرف کنید.

 

میزان مصرف ویتامین E برای تنگی واژن

واژن خانم‌ها بعد از زایمان یا با بالا رفتن سن تنگی خود را از دست می‌دهد. بسیاری از خانم‌ها برای برگشتن واژن به حالت پیش از زایمان به دنبال راه‌حل ساده‌ای می‌گردند. مصرف ویتامین E می‌تواند برای تنگی واژن در این مورد می‌تواند راهگشا باشد. برای مصرف ویتامین E به این منظور باید ابتدا کپسول ویتامین E را تهیه کنید. سپس در حالت ایستاده یا درازکش، کپسول ویتامین E را درون واژن خود قرار دهید.

بهتر است قبل از خواب این کار را انجام دهید. پس از مدتی به طور طبیعی این کپسول در Ph واژن حل می‌شود. قبل از قرار دادن کپسول ویتامین E در واژن، دقت کنید که کپسول زدگی و سطح تیزی نداشته باشد و یکدست باشد. توجه داشته باشید که برای انتخاب دوز این نحوه مصرف حتماً از قبل با پزشک زنان مشورت کنید و به طور خودسرانه مصرف به این روش را افزایش ندهید.

 

مقدار مصرف ویتامین E برای افراد چاق

تحقیقات جدیدی نشان داده‌اند که بسیاری از افراد چاق از کمبود ویتامین E رنج می‌برد. افراد چاق بیشتر از افراد لاغر به ویتامین E نیاز دارند و اگر به اندازه آن‌ها این ویتامین را مصرف کنند، پس از مدتی دچار عوارض کمبود ویتامین E خواهند شد. میزان مصرف ویتامین E برای افراد چاق بستگی به میزان اضافه وزن آن‌ها دارد و بنابراین برای تعیین میزان آن باید با پزشک تغذیه مشورت شود.

 

منابع تأمین ویتامین E

 

مقدار مصرف ویتامین E + خواص و موارد مصرف

 

برخی از خواص ویتامین E

تقویت پوست و مو

خواص ویتامین E برای پوست به تاثیر آن در استحکام مویرگ‌های پوستی و متعادل‌سازی رطوبت پوست برمی گردد. علاوه بر این از آنجا که ویتامین e به بازسازی سلول‌های پوستی کمک می‌کند در درمان بیماری‌های پوستی از جمله درمان آکنه، اگزما، التهاب‌های پوستی و... تأثیرگذار است. درباره اثر ویتامین E بر روی موها نیز می‌توان به متعادل‌سازی رطوبت مو اشاره کرد. همچنین این ویتامین به دلیل خاصیت آنتی‌ اکسیدانی باعث می‌شود که تأثیرات محیطی بر موی شما کاهش پیدا کند و موی شما در هر شرایطی طراوت و تازگی خود را حفظ کند. همچنین این ویتامین موجب تسریع رشد مو و جلوگیری از موخوره مو نیز می‌شود.

 

مقدار مصرف ویتامین E + خواص و موارد مصرف

 

متعادل‌سازی هورمون‌ها

ویتامین E می‌تواند به متعادل‌سازی هورمون‌های غدد شما کمک کرده و موجب نظم دوره قاعدگی و تعادل سیستم عصبی شود.

تقویت بینایی

مصرف ویتامین E می‌تواند به تقویت بینایی شما کمک کند. پزشکان در بسیاری از مواقع برای کسانی که تحت عمل لیزر قرار گرفته‌اند ویتامین E و ویتامین A تجویز می‌کنند، زیرا این ویتامین در بهبود بینایی مؤثر است. همچنین مصرف به اندازه ویتامین E می‌تواند خطر ابتلا به بیماری آب مروارید را در سالمندان کاهش دهد.

جلوگیری از آلزایمر

ویتامین E روند از دست رفتن حافظه و کاهش عملکرد آن در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر در مراحل نسبتا جدی و شدید را کند می‌کند.

 

کامل‌تر بخوانید: خواص ویتامین ای؛ ۱۶ خاصیت ویتامین ای برای پوست، مو و سلامتی

 

سخن پایانی

ویتامین E یکی از ویتامین‌های ضروری برای بدن است. این ویتامین آنتی اکسیدان بوده و بنابراین برای سیستم تقویتی بدن بسیار مفید است وعلاوه بر این، خواص بسیار دیگری نیز دارد. استفاده روزانه ۱۵ میلی‌گرم از این ویتامین برای افراد بزرگسال ضروری است، اما میزان مصرف آن در کودکان و زنان شیرده متفاوت است و بنابراین باید با مقدار مصرف مجاز آن برای هر کس آشنا باشید.

در این متن با میزان مصرف ویتامین E برای هر کس و خواص این ویتامین آشنا شدید. ویتامین D نیز یکی از ویتامین‌های ضروری بدن است که برعکس ویتامین E، کمبود آن در افراد بسیار شایع است. شما می‌توانید میزان مجاز مصرف ویتامین D۳ در روز را نیز در ستاره بخوانید.

مصرف قرص ویتامین D برای تقویت سیستم ایمنی در برابر کرونا نیز توصیه شده است. برای آشنایی با قرص ویتامین D و خواص آن در رابطه با بیماری کرونا خواندن مطلب «ویتامین دی و کرونا؛ آیا ویتامین دی داروی کرونا است؟» را به شما توصیه می‌کنیم.

شما تا به حال با کمبود ویتامین E یا D مواجه بوده‌اید؟ برای حل آن چه راهکاری را امتحان کرده‌اید؟ تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان ستاره به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو