روحانی: دیروز شاهد شکست دوباره آمریکا بودیم

منبع: برترین ها

104

1399/4/11

13:24


رییس جمهور با بیان اینکه سازمان ملل دیروز صحنه نمایش شکست سیاسی آمریکا بود، تاکید کرد: ممکن است آمریکایی‌ها در محاسبات‌شان بگویند در عرصه اقتصادی دستاوردی داشتیم و ملت ایران را تحت فشار قرار دادیم، ولی از نظر حقوقی، سیاسی و اخلاقی بار‌ها مواجه با شکست شدند و نشست دیروز شکست جدید برای آمریکایی‌ها بود.

خبرگزاری ایرنا: رییس ‌جمهور با بیان اینکه سازمان ملل دیروز صحنه نمایش شکست سیاسی آمریکا بود، تاکید کرد: ممکن است آمریکایی‌ها در محاسبات‌شان بگویند در عرصه اقتصادی دستاوردی داشتیم و ملت ایران را تحت فشار قرار دادیم ولی از نظر حقوقی، سیاسی و اخلاقی بارها مواجه با شکست شدند و نشست دیروز شکست جدید برای آمریکایی‌ها بود.

روحانی: دیروز شاهد شکست دوباره آمریکا بودیم

روحانی در جلسه هیات:

* فردا دوازدهم تیر ماه است؛ روزی که ایرباس ما توسط موشک‌های آمریکایی سرنگون شد. این جنایت بزرگی بود که در تاریخ کشور تحقق یافت. اینکه یک نیروی نظامی به تعمد در میدان جنگی که در ظاهر ایران و عراق بود، حضور یافت و آمریکا در ماه‌های اخیر در خلیج فارس وارد آن شد.

* آمریکایی‌ها هواپیمای ما را زدند، بگویند اشتباه کردم ولی عذرخواهی نکنند، بگویند فکر کردم اف ۱۴ است ولی نبود و به کسی که این هواپیما را سرنگون کرد و ۲۹۰ را به شهادت رساند، مدال داد. این شیوه و اخلاق آمریکایی‌ها و مسیری است که از آن زمان تا به امروز دنبال کرده‌اند. فرض بگیریم اشتباه کرده‌اند، لااقل عذرخواهی کرده و آن فرد را محکوم می‌کردند، نه مدال بدهند.

* (با بیان اینکه همین مسئله را مجددا شاهدیم و سازمان ملل صحنه نمایش شکست سیاسی آمریکا در برابر آمریکا بود): در سه سال و نیم گذشته و زمانی که دولت جدید آمریکا در کاخ سفید مستقر شده بود، در طول این مدت، با بی قانونی، اعمال ضد قانونی و ضد حقوق‌بشری علیه جمهوری اسلامی روبه‌رو بودیم.

* ممکن است آمریکایی‌ها در محاسبات‌شان بگویند در عرصه اقتصادی دستاوردی داشتیم و ملت ایران را تحت فشار قرار دادیم ولی از نظر حقوقی، سیاسی و اخلاقی بارها مواجه با شکست شدند و نشست دیروز شکست جدید برای آمریکایی‌ها بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو