ارزیابی بهروز همتی از کلاس‌های آنلاین آموزش موسیقی

61

1399/4/11

13:37


همتی می‌گوید به‌قدری در آموزش موسیقی محدودیت وجود دارد که باید مؤسسات را غنیمت شمرد.

ارزیابی بهروز همتی از کلاس‌های آنلاین آموزش موسیقی

سرویس موسیقی هنرآنلاین: بهروز همتی نوازنده تار و مدرس موسیقی درباره فعالیت این روزهای خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: از اوایل اسفند 98 کلاس‌های ما تعطیل شد و من کلاس‌های هنرستان دخترانه را آنلاین برگزار کردم. در این مدت هیچ فعالیت موسیقی هم نداشتم. پس از تعطیلات نوروز تعدادی از هنرجوها را به‌صورت آنلاین آموزش دادم و درنهایت از اواخر اردیبهشت کلاس‌ها را  حضوری شروع کردم.

وی درباره تجربه تدریس موسیقی به صورت آنلاین اظهار داشت: چند سال است که به یک سری از دانشجویان خارج از کشور و هنرجویان حاضر در شهرستان به صورت آنلاین درس می‌دهم و در این کار تجربه دارم. تدریس آنلاین موسیقی برای کسانی که اولین بار بود در کلاس‌های مجازی شرکت می‌کردند بازدهی بالایی نداشت، خصوصاً برای بچه‌هایی که سطح پایینی دارند. در کل کلاس‌های آنلاین را مثبت ارزیابی نکردم و در اولین فرصت کلاس‌های حضوری را شروع کردم. به هر حال کلاس حضوری کیفیتی دارد که کلاس غیرحضوری آن را جواب نمی‌دهد.

این نوازنده در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنید کرونا چقدر به موسیقی ضربه زده است، عنوان کرد: من نمی‌توانم از این ماجرا ارزیابی داشته باشم چون فکر می‌کنم در درازمدت بهتر می‌توانیم برآورد کنیم. فقط یک موسسه یا معلم هم نمی‌تواند نظر قطعی بدهد. باید ببینیم که درمجموع چه بازخوردی در جامعه دارد ولی قطعاً تأثیر منفی دارد. البته ناگفته نماند کرونا برای بعضی افراد یک نکته مثبت داشته و برای کار کردن فرصت بیشتری پیدا کرده‌اند. من این مسئله را در کار برخی از هنرجویان خودم به‌وضوح دیدم و احساس کردم این خلوت به آن‌ها کمک کرده است چون کیفیت کارشان بهبود پیدا کرده بود.

وی در پایان در رابطه با وضعیت آموزش موسیقی ایرانی بیان کرد: وضعیت آموزش موسیقی در جامعه ما همیشه دچار چند ضایعه بوده است، یکی این که مدیریت کلان آن اصلاً مشخص نیست. در سطح مدارس موسیقی و بخش‌هایی که توسط نهادهای دولتی اداره می‌شود، به‌هیچ‌وجه کیفیت لازم را ندارد. من خودم با هنرستان‌ها از نزدیک در ارتباط هستم و مشکلات آن‌ها را از نزدیک می‌بینم ولی به‌قدری در آموزش موسیقی محدودیت وجود دارد که ما این مؤسسات را غنیمت می‌شماریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو