بهترین فیلم های ترسناک سال 2020 کدامند؟

بهترین فیلم های ترسناک سال 2020 کدامند؟


1,492

1399/4/11

14:44


معرفی جدیدترین و ترسناک ترین فیلم های سینمایی 2020 برای طرفداران ژانر وحشت/ ترسناک ترین فیلم های شیطانی و هیجانی: از یک مکان ساکت 2 تا جهش یافته های جدید

بهترین فیلم های ترسناک سال 2020 کدامند؟

۲ ساعت پیش
معرفی جدیدترین و ترسناک ترین فیلم های سینمایی 2020 برای طرفداران ژانر وحشت/ ترسناک ترین فیلم های شیطانی و هیجانی: از یک مکان ساکت 2 تا جهش یافته های جدید

بهترین فیلم های ترسناک سال 2020 کدامند؟

اختصاصی سلام سینما - ژانر ترسناک از آن دست ژانرهایی است که همیشه در طول تاریخ سینما با افزایش فزاینده‌ی محبوبیت روبرو بوده است. به گزارش بسیاری از مراجع سینمایی معتبر در دهه‌ی اخیر، ژانر ترسناک از پرطرفدارترین ژانرها در سینمای هالیوود بوده است. فیلم‌های ژانر ترسناک به دلیل بالابردن میزان آدرنالین و هیجان در بین جوانان بسیار محبوب هستند.

بنابراین در این لیست تصمیم گرفته‌ایم تا مخاطبان سلام ‌سینما را با بهترین آثار ژانر ترسناک در سال 2020، براساس نمرات آن‌ها در سایت IMDB آشنا کنیم.

*** لازم به ذکر است آن فیلم‌هایی که هنوز فرصت اکران پیدا نکرده‌اند، پس از اکران، امتیاز و توضیحات آنان در این لیست تغییر خواهد کرد. ***

ژانر ترسناک چیست ؟

می‌توان گفت ژانر ترسناک محصول پدیده‌ی اکپرسیونیسم در هنر و ادبیات است. در این ژانر، ترس، نفرت و وحشت جایگاه بخصوصی دارند. ژانر ترسناک مانند ژانر علمی تخیلی قابلیت ترکیب با ژانرهای دیگر مانند درام یا اکشن را در فیلم‌ها داراست. در فیلم‌های ترسناک با استفاده از ناشناخته‌ها و کابوس‌ها، حس ترس و هیجان مفرط به مخاطب القا می‌شود.

یکی از مهم‌ترین ابزار در ساخت فیلم‌های ترسناک، استفاده از نورپردازی‌ با کنتراست بالا و ایجاد فضاهای تاریک و مه‌آلود است.

بهترین فیلم‌های ترسناک 2020

- مرد نامرئی (The Invisible Man)

امتیاز : 7/1 (112666 رای)

ژانر : ترسناک ، معمایی ، علمی تخیلی

مرد نامرئی (The Invisible Man) - بهترین فیلم‌های ترسناک 2020

داستان از این قرار است که «سسیلیا» پس از شنیدن خبر خودکشی نامزد سابقش که بسیار او را مورد اذیت و آزار قرار می‌داد، تصمیم می‌گیرد تا با امیدواری زیادی زندگی خود را از نو بسازد. اما پس از اینکه متوجه می‌شود که نامزد سابقش هنوز زنده است، به احساس خود نسبت به حقیقت، دچار شک و تردید می شود.

نکته‌ای که درباره‌ی فیلم «مرد نامر‌ئی» (The Invisible Man) مورد توجه بسیاری از منتقدان سینما قرار گرفت، نقش‌آفرینی «الیزابت ماس» در نقش «سسیلیا کاس» بوده است. «تاد مک‌کارتی» منتقد هالیوود ریپورتر در تمجید از او می‌نویسد: ٬٬مهم نیست که دنباله‌ای برای این فیلم ساخته خواهد شد یا نه. فقط کافی است که «ماس» حضور داشته باشد. او برگ برنده‌ی هر فیلمی خواهد بود٬٬.

*همه نقدهای فیلم «مرد نامر‌ئی» (The Invisible Man)*

 

- شکار (The Hunt)

امتیاز : 6/7 (42582 رای)

ژانر : اکشن ، ترسناک ، هیجان‌انگیز

شکار (The Hunt) - بهترین فیلم‌های ترسناک 2020

دوازده غریبه در جایی نامعلوم از خواب بیدار می‌شوند. آن‌ها نه می‌دانند کجا هستند و نه می‌دانند که چگونه به آن‌جا رسیده‌اند. در سایه‌ی تئوری‌های توطئه‌ی اینترنتی در حوزه‌ی دارک وب، گروهی از افراد نخبه‌گرا در یک مکان دور افتاده، گرد هم آمده‌اند تا بطور تفریحی به شکار انسان بپردازند. همه‌چیز برای آنان طبق برنامه پیش می‌رود تا آنجا که یکی از شکارها به نام «کریستال»،‌ با نقش‌آفرینی «بتی گیلپین»، بازی را تغییر می‌دهد.

داستان این فیلم از یک داستان کوتاه محبوب اثر «ریچارد کانل» به نام «خطرناک‌ترین بازی» منتشر شده در سال 1924 الهام گرفته شده است. این رمان منبع الهام آثار سینمایی متعددی مانند «خطرناک‌ترین بازی»، «دوئل»، «هدف سخت»، ‌«نجات از بازی» و «حذف‌کننده» بوده است.

 

- کلبه (The Lodge)

امتیاز : 6 (20248 رای)

ژانر : درام ، ترسناک ، هیجان‌انگیز

کلبه (The Lodge) - بهترین فیلم‌های ترسناک 2020

«گریس» که به زودی قرار است نامادری دو فرزند نامزدش شود، در یک دهکده‌ی دورافتاده توسط آن‌ها فریب می‌خورد. به محض اینکه رابطه‌ی او و فرزندان نامزدش کمی گرم می‌شود، اتفاقاتی عجیب و ترسناک باعث به وجود آمدن هیولاهایی از دوران کودکی سختگیرانه‌ی مذهبی‌اش، در ذهن او می‌شوند.

شاید برای کسانی که این فیلم را می‌بینند، تشابه سکانس‌های آن با فیلم «موروثی» عجیب باشد. از نکات جالب کلبه (The Lodge) این است که نقش پدر «گریس» یعنی «آرون مارشال» را «دنی کیئو»، پدر واقعی «رایلی کیئو» ایفا می‌کند.

 

- زیرآب (Underwater)

امتیاز : 5/8 (43680 رای)

ژانر: اکشن ، ترسناک ، علمی تخیلی

زیرآب (Underwater) - بهترین فیلم‌های ترسناک 2020

داستان فیلم تقریبا با یک زلزله‌ی مهیب در عمق اقیانوس شروع می‌شود که عملیات یک ایستگاه در کف اقیانوس را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کارکنان این ایستگاه مجبور می‌شوند برای نجات خود مسافت زیادی در کف اقیانوس را بپیمایند تا به ایستگاه بعدی برسند. آنان در این میان باید با مصائب فراوانی مثل فشار آب، نور کم، موجودات دریایی و کمبود اکسیژن، دست و پنجه نرم کنند.

تمام صحنه‌های تاریک فیلم بر روی یک استیج کاملا تاریک بدون هیچ نوری فیلم‌برداری شده است. برای اینکه بازیگران حس اتمسفر داستان فیلم را درک کنند، از نور فلش لایت و صداهای کف اقیانوس در اطراف آن‌ها استفاده شده است. هم‌چنین سرعت حرکت اشیاء نیز با محاسبات مهندسی در عمق اقیانوس همگام‌سازی شده است.

*همه نقدهای فیلم «زیر آب» (Underwater)*

 

- گرتل و هانسل (Gretel & Hansel)

امتیاز : 5/3 (16671 رای)

ژانر : فانتزی ، ترسناک ، معمایی

گرتل و هانسل (Gretel & Hansel) - بهترین فیلم‌های ترسناک 2020

داستان فیلم درباره‌ی دختری نوجوان در یک روستای کوچک و دورافتاده است که به همراه برادر کوچکش برای پیداکردن کار و غذا وارد جنگلی می‌شوند و در ادامه با اتفاقات ترسناک و موجودات اهریمنی مواجه می‌شوند. «آز پرکینز» که کارگردانی سریال «منطقه‌ی گرگ و میش» را در کارنامه خود دارد، ‌این فیلم را کارگردانی می‌کند.

او در مصاحبه‌ای دلیل تغییر نام فیلم و قرار گرفتن نام «گرتل» در ابتدای عنوان فیلم را به این دلیل دانست که تمرکز این فیلم بیشتر بر «گرتل» است. او ادعا کرد که فیلمش تا جایی که توانسته به داستان اصلی متعهد بوده، اما باید تغییراتی را در آن ایجاد می‌کرده که برای نسل جدید هم جذاب باشد.

 

- باید می‌رفتی (You Should Have Left)

امتیاز : 5/3 (4988 رای)

ژانر : درام ، ترسناک ، معمایی

باید می‌رفتی (You Should Have Left) - بهترین فیلم‌های ترسناک 2020

فیلم «باید می‌رفتی» (You Should Have Left) ، درباره‌ی زندگی یک بانکدار ثروتمند بازنشسته است. او به همراه خانواده‌اش برای تفریح به یک ویلای کوچک روستایی در ولز سفر کرده است. کابوس‌های شبانه پس از خودکشی همسر اولش، او را رها نمی‌کنند.او که به همسر جوانش مشکوک است، به لپ تاپ و تلفن همراهش سرک می‌کشد اما چیز مشکوکی نمی‌یابد. تا اینکه صاحب سوپرمارکتی در دهکده‌ی مجاور، حقایقی درباره‌ی آن ویلای کوچک روستایی را به او می‌گوید.

«دیوید کوئپ» نویسنده‌ی آثار مشهوری مانند «پارک ژوراسیک»، «مومیایی»، «ایندیانا جونز» و «مرد عنکبوتی»، کارگردانی این فیلم را بر عهده دارد. در ابتدا بنا بود تا «نیکولاس کیج» نقش «تئو» را بر عهده بگیرد اما در نهایت این نقش به «کوین بیکن» رسید.

 

- جزیره‌ی فانتزی (Fantasy Island)

امتیاز : 4/9 (22925 رای)

ژانر : ماجراجویی ، فانتزی ، ترسناک

جزیره‌ی فانتزی (Fantasy Island) - بهترین فیلم‌های ترسناک 2020

یک مرد مرموز بنام «آقای رورک» که صاحب جزیره‌ای لوکس اما دورافتاده است، تمام خواسته‌های لاکچری مهمانانش را تبدیل به واقعیت می‌کند. اما دیری نمی‌پاید که تمام این فانتزی‌ها تبدیل به کابوس‌هایی بسیار وحشتناک می‌شوند. حالا این مهمانان آقای رورک هستند که باید برای نجات جانشان از این جزیره‌ی مرمروز، معمای آن را حل کنند.

نقش «آقای رورک» ابتدا به «نیکولاس کیج» پیشنهاد شد اما او پس از خواندن فیلمنامه‌ی «جزیره‌ فانتزی» (Fantasy Island)، این پیشنهاد را رد کرد. این فیلم اقتباسی از فیلم «جزیره فانتزی» محصول سال 1977 است.

جمله‌ی پایانی فیلم (به جزیره فانتزی خوش آمدید) در واقع جمله‌ی آغازین «جزیره فانتزی» محصول سال 1977 است.

 

- یک مکان ساکت 2 (A Quiet Place 2)

تاریخ اکران : 4 سپتامبر

ژانر : درام ، ترسناک ، علمی تخیلی

یک مکان ساکت 2 (A Quiet Place 2) - بهترین فیلم‌های ترسناک 2020

داستان فیلم «یک مکان ساکت 2» (A Quiet Place 2) در ادامه‌ی اتفاقات قسمت اول این دنباله‌ی سینمایی است.

پس از وقایعی که خانواده ابوت با آن دست و پنجه نرم کردند، اکنون مجبور به خروج از مکان امن خود و روبرو شدن با دنیایی ناشناخته هستند. آنان خیلی زود متوجه می‌شوند که نجات یافتن از موجودات شکارچی حساس به صدا، تنها مشکل آنان نیست.

«جان کرازیسکی» کارگردان فیلم، در مصاحبه با یک پادکست گفته است که قصد حضور در قسمت دوم فیلم را نداشته اما تهیه‌کنندگان، او را مجبور کرده‌اند در فیلمنامه به آنان کمک کند. پس از مدتی تهیه‌کنندگان او را تحت فشار گذاشته‌اند تا فیلمنامه بنویسد و بعد از آن نیز او را متقاعد کرده‌اند که قسمت دوم را نیز خودش بسازد.

 

- جهش‌یافته‌های جدید (The New Mutants)

تاریخ اکران : 28 آگوست

ژانر : اکشن ، ترسناک ، علمی تخیلی

جهش یافته های جدید (The New Mutants) - بهترین فیلم‌های ترسناک 2020

پنج نوجوان که در خود توانایی‌های خاصی را می‌بینند، بر خلاف میلشان در یک تاسیسات مخفی زندانی شده‌اند. آنان تصمیم می‌گیرند برای رهایی از وضع فعلی‌شان، اقدام به مبارزه کنند تا گناهان گذشته‌شان بخشوده شود و جان خود را نجات دهند.

«جاش بون» کارگردان فیلم گفته است که از فیلم‌های «پرواز بر فراز آشیانه‌ی فاخته»، «درخشش»، «کلوپ صبحانه» و «کابوس در خیابان الم» برای ساخت این فیلم الهام گرفته است.

تاریخ اکران «جهش‌یافته‌های جدید» (The New Mutants) چهار بار تغییر یافته است که این مسئله، پیش‌تر بی‌سابقه بوده است. در ابتدا قرار بود این فیلم آپریل 2018 اکران شود که به دلیل عدم هماهنگی در تولید، یک سال به تعویق افتاد. پس از خرید کمپانی فاکس توسط دیزنی دو بار دیگر تاریخ اکران فیلم تغییر کرد و درنهایت نیز به دلیل پاندمی کرونا، اکران آن به 28 آگوست 2020 موکول شد.

 

- هالووین می‌کشد (Halloween Kills)

تاریخ اکران : 16 اکتبر

ژانر : ترسناک ، هیجان‌انگیز

هالووین می‌کشد (Halloween Kills) - بهترین فیلم‌های ترسناک 2020

دو سال بعد از «هالووین 1»، این بار در قسمتی جدید از دنباله‌ی سینمایی «هالووین»، دوباره به تماشای ماجراهای «مایکل مایرز» و «لاری استرود» می‌نشینیم.

«جان کارپنتر» خالق فرنچایز «هالووین»، در این فیلم به عنوان نویسنده و تهیه‌کننده حضور دارد. کارگردانی «هالووین می‌کشد» (Halloween Kills) مانند قسمت قبلی برعهده‌ی «دیوید گوردون گرین» است.

به دلیل موفقیت چشم­گیر «هالووین 1» محصول سال 2018 در گیشه، کمپانی بلام هاوس اعلام کرد که دو قسمت دیگر در سال‌های 2020 و 2021 به نام‌های «هالووین می‌کشد» (Halloween Kills) و «هالووین پایان می‌یابد» ساخته خواهند شد.

این ششمین حضور «جیمی لی کورتیس» در فیلم‌های فرنچایز «هالووین» است که از این حیث از رکورد «دونالد پلیزنس» عبور کرده است.

 

- قطار بوسان 2: شبه جزیره (Train to Busan 2: Peninsula)

تاریخ اکران : 12 آگوست

ژانر : اکشن ، ترسناک ، هیجان‌انگیز

قطار بوسان 2: شبه جزیره (Train to Busan 2: Peninsula) - بهترین فیلم‌های ترسناک 2020

این فیلم دنباله‌ی اتفاقات فیلم «قطار بوسان» ‌محصول سال 2016 است. به گفته‌ی «یان سنگ هو» کارگردان فیلم ، داستان «قطار بوسان 2: شبه جزیره» (Train to Busan 2: Peninsula) چهار سال پس از «قطار بوسان» در همان دنیا اتفاق می‌افتد، اما همان داستان را ادامه نمی‌دهد و کاراکترهای جدیدی به این قسمت از دنباله‌ی سینمایی «قطار بوسان» اضافه شده‌اند.

در این قسمت «سوک جونگ» با نقش‌آفرینی «گنگ دونگ ون» خود را از طریق بندر اینچئون به سئول می‌رساند و تحت حمله قرار می‌گیرد. او خیلی زود متوجه می‌شود که باید سایر انسان‌های سالم را نجات دهد.

فیلم «قطار بوسان» در جشنواره کن 2016 به نمایش درآمد و در اکران عمومی نیز 140 میلیون دلار فروش کرد که این رقم، یک آمار استثنائی برای سینمای کره جنوبی محسوب می‌شود.

 

خبرهای مرتبط:

بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما


بهترین فیلم های اکشن سال 2020 کدامند؟


ترسناک ترین فیلم های ایرانی در ژانر وحشت


مروری بر 5 فیلم ترسناک تاریخ سینما با الهام از واقعیت


 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو