اولین فیلم میلیاردی سال 99 معرفی شد/ اعلام آمار فروش فیلم‌ها

منبع: ایران آرت

142

1399/4/11

20:47


فیلم سینمایی "شنای پروانه" با تمام محدودیت‌های کرونایی سینماها بعد از یک هفته اکران به باشگاه میلیاردی‌ها پیوست.

ایران آرت: هر چند سینما دومین هفته بازگشایی بعد از تعطیلی ۴ ماهه را پشت سر می‌گذارند اما به واقع این هفته را باید به طوری رسمی هفته بازگشایی سینماها نامید چرا که با اکران دو فیلم جدید خوب بد جلف ۲ و شنای پروانه گیشه سینما روز به روز داغ‌تر شد.

این هفته یکته تاز بالای گیشه بدون شک شنای پروانه به کارگردانی محمد کارت بود که بعد از یک هفته نمایش توانست یک میلیارد و ۷۶ میلیون تومان فروش کند و به تنهایی به اندازه باقی فیلم‌های در حال نمایش بلیت فروشی کند.

در این فیلم هنرمندانی چون جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان، نیره فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، ایمان صفا، مه‌لقا باقری، نادر شهسواری، آبان عسکری، ناهید مسلمی، علیرضا داودنژاد، بهروز پناهنده، روح‌الله مهرابی، نیلوفر شهفری و محمد مطهری‌پور ایفای نقش کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، "خوب بد جلف ۲، ارتش سری" هم دومین فیلم پرفروش این هفته بود که با فروش ۴۷۸ میلیون و ۴۴۷ هزار تومان در رده دوم فیلم های پرمخاطب سینما قرار گرفت.

این فیلم به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی در واقع نسخه شماره دو و در ادامه خوب بد جلف یک ساخته شده است.

پژمان جمشیدی، سام درخشانی، حامد کمیلی، ریحانه پارسا، گوهر خیراندیش، فرهاد آئیش، مارال فرجاد، شکیب شجره، ستاره پسیانی و علی اوجی بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه‌ داستان خوب بد جلف ۲، ارتش سری آمده است: گروهی ضد انقلابی به ریاست دکتر مدنی (فرهاد آییش) و زیر نظر دونالد ترامپ ماموریتی به فربد (حامد کمیلی) می‌دهند که در ایران به عنوان گروه فیلمبرداری نفوذ کند. فربد سعی در انجام عملیات است اما پژمان و سام تقریبا همه چی را به هم می‌ریزند و...

فیلم سینمایی نرگس مست به کارگردانی سیدجلال‌الدین دری سومین فیلم پرفروش هفته است که در نخستین هفته نمایش خود ۴۸۸ میلیون تومان فروخته است.

این فیلم داستان یک سازنده قدیمی تار است که در خانه‌اش با گروه جوانی که تمرین موسیقی می‌کنند، مراوده دارد. او در فضای ذهنی خودش استادان موسیقی ایران را گاه به جای آن‌ها تصور می‌کند و ما ترانه‌های ماندگار فارسی را از آن استادان می‌شنویم.

میترا حجار، مهدی پاکدل، سعید پورصمیمی، سیامک صفری، رضا فیاضی، هومن برق‌نورد، متین ستوده، بهنام قربانی و امیرحسین مدرس بازیگران فیلم سینمایی نرگس مست هستند.

یادم تو را فراموش ساخته علی عطشانی نیز در رده چهارم پرفروش‌های هفته قرار گرفته است. این فیلم در بیستمین هفته از نمایش خود این هفته ۳۳۶ میلیون تومان فروخته است.

میترا حجار، حسین یاری، آتیلا پسیانی، ماه چهره خلیلی، رضا ناجی، خشایار راد، غزل یگانه، بیتا عطشانی و مازیار فلاحی بازیگران این فیلم هستند.

یادم تو را فراموش، براساس داستانی واقعی از زندگی فوتبالیست مشهور ایران ساخته شده است. دامون مربی بر کنار شده یکی از باشگاه‌های پرطرفدار با دختری که سال‌ها پیش با او ارتباط داشته روبه‌رو می‌شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو