شروع ماه هشتم بارداری

منبع: اوما

195

1399/4/11

23:24


شروع ماه هشتم بارداری

به شما مادر اومایی عزیز تبریک می گوییم که هفت ماه از بارداری را به سلامت پشت سر گذاشتید و وارد ماه هشتم شدید. در ماه هشتم بارداری شما منتظر تولد فرزندتان هستید. در این زمان شما به شدت احساس خستگی می کنید. در ماه هشتم بارداری علائم زیادی وجود دارد که باید خود را برای آن ها آماده کنید. در این مقاله می خواهیم شما را با این موارد آشنا کنیم تا با آگاهی بیشتر آمادگی لازم را داشته باشید. با ما همراه باشید.

تنفس در ماه هشتم بارداری

تنفس در این ماه سخت تر است. جنین کاملا بزرگ شده و  به فضایی که توسط اندام داخلی اشغال شده است، فشار می آورد. این اندام شامل ریه است؛ به همین دلیل در این ماه ریه برای تامین اکسیژن کافی برای خود شما و فرزندتان به سختی کار می کند. در این ماه بالا رفتن از پله بسیار سخت است و باعث تنفگی نفس می شود. در این مدت شما باید استراحت کنید و خیلی سخت نگیرید. سعی کنید کمتر از پله ها استفاده کنید و در صورت عدم وجود آسانسور بعد از هر چند پله مکث کوتاهی داشته باشید و نفس گیری کنید.

جنین در ماه هشتم بارداری

جنین در حال تغییر وضعیت است و می خواهد کم کم سرش را در پایین بدن شما قرار دهد. این وضعیت قرارگیری جنین بهترین حالت برای زایمان است. در این حالت سر جنین به سمت مثانه شما قرار گرفته است به طوری که حس می کنید وضعیت جنین در حالت نشسته است. نگران نباشید. هر پانزده دقیقه دستشویی رفتن در این ماه امری طبیعی است. این مسئله به خاطر این است که فکر می کنید خالی کردن مثانه به شما کمک می کند راحت بایستید اما بعد از چند دقیقه دوباره احساس پر بودن مثانه دارید. بخاطر این مسئله مصرف آب را کاهش ندهید. زیرا بدن شما و جنین نیاز به آب کافی دارد. احساس ادرار به دلیل فشاری است که جنین بر مثانه وارد می کند و فضای آن را کاهش می دهد.

افزایش وزن در ماه هشتم بارداری

در کل بارداری هفته به هفته  و در ماه هشتم افزایش وزن به آرامی اتفاق می افتد. هرچند این مسئله برای همه افراد صادق نیست. اگر بیش از حد افزایش وزن دارید، نفس عمیق بکشید و به یاد داشته باشید در این دوره از زندگی خود نباید نگران اضافه وزن باشید. در این مرحله باید نگران خودتان و فرزند دلبندتان باشید. البته ذکر این نکته مهم است که سعی کنید از یک رژیم غذایی مغذی پیروی کنید تا اضافه وزن غیر طبیعی نداشته باشید. همچنین بعد از زایمان رژیم مناسب همراه با ورزش را در نظر داشته باشید تا راحت تر به وزن ایده آل برگردید.

سوزش سردل در ماه هشتم بارداری

علاوه بر ماه سوم بارداری در این مرحله نیز دچار سوزش معده می شوید. زیرا جنین بزرگ شده و به دستگاه گوارش فشار وارد می کند. از آنجایی که در حال حاضر معده شما فضای کمتری دارد، کمتر غذا خوردن در وعده های بیشتر باعث کاهش سوزش معده می شود. اما سعی کنید کالری لازم را دریافت کنید. شما به اندازه قبل نمی توانید غذا بخورید و غذاهای موردعلاقتان را هم باید کمتر از گذشته بخورید. 

وزن گیری جنین در ماه هشتم بارداری

جنین در این ماه سریع تر رشد می کند. در این ماه جنین حدود چهار پوند یا 2 کیلوگرم وزن دارد. در چهار تا شش هفته آینده، جنین حدود نصف وزن خود در حین تولد را کسب می کند. این رشد جنین شما را به شدت اذیت می کند. در این ماه شما آرام تر از گذشته راه می روید و شلوار یوگا یا لباس های سرهمی تنها لباس هایی هستند که در این ماه به راحتی می توانید استفاده کنید و به شما فشار نمی آورد. 

تغییرات سینه در ماه هشتم بارداری

ممکن است سینه های شما در این ماه مقدار کمی ترشح و حالت چکه داشته باشد. اگر تا پیش از این ماه از سینه های شما مایعات زرد رنگ چکه نمی کرد، در این ماه احتمالا این اتفاق می افتد. جای نگرانی نیست این موضوع به دلیل آماده شده سینه ها برای شیردهی بعد از زایمان است. در چند روز اول پیش از تولید شیر، کلستروم یا همان آغوز برای سیر کردن نوزاد تولید می شود. در خانم هایی که فرزند چندمشان را باردار هستند، کلستروم زودتر تولید می شود. بعد از چند روز مک زدن سینه ها توسط نوزاد تازه غدد شروع به ترشح شیر و انتقال آن به نوک سینه می کنند. 

 

7102-3

بهترین دوست شما در ماه هشتم بارداری

بالشت بهترین دوست شما در این ماه است. از آن جایی که شکم شما کشیده می شود، بنابراین در شکم، قفسه سینه و باسن درد زیادی تحمل می کنید. سعی کنید از بالشت ها برای تکیه دادن استفاده کنید. از یک بالشت برای زیر سر و گردن، یک بالشت برای شکم و یکی برای وسط زانوها استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند بیشتر احساس راحتی کنید.

فراموشی در ماه هشتم بارداری

در این ماه گاهی بعضی چیزها را فراموش می کنید و در یادآوری مشکل دارید. بیشتر خانم های باردار در تمرکز کردن، یادآوری مسائل در طول بارداری و بعد از آن مشکل دارند. بنابراین سعی کنید از نوشتن مسائل و امور مهم استفاده کنید تا فراموششان نکنید. نگران این موضوع نباشید زیرا کاملا طبیعی است و کم کم حل می شود. 

سخن آخر

ماه هشتم بارداری هیجان انگیزترین زمان بارداری است. شما هر روز بیشتر به زایمان نزدیک می شوید و روزشماری می کنید فرزند خود را ببینید. از این ماه لذت ببرید. فرزندتان خیلی زود به دنیا می آید و دوران سخت بارداری هم به سلامت به پایان می رسد. تا می توانید در این ماه کارهایی مثل آهنگ گوش دادن، کتاب خواندن، قصه خواندن برای کودکتان و ... را انجام دهید و شاد باشید تا عوارض بارداری کمتر شما را اذیت کنند. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو