ضرورت تشکیل فراکسون فقر در مجلس

منبع: برترین ها

121

1399/4/11

23:35


مدیر کل کمیته امداد استان سمنان، در نخستین دیدار با نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مسئله فقر و محرومیت با رشد و گسترش مواجه شده ایم و ابعاد فقر چند وجهی و دچار پیچیدگی شده است.

ایلنا: مدیر کل کمیته امداد استان سمنان، در نخستین دیدار با نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مسئله فقر و محرومیت با رشد و گسترش مواجه شده ایم و ابعاد فقر چند وجهی و دچار پیچیدگی شده است.

محسن مسعودیان راد یادآور شد: حمایت و نگاه کارشناسانه مجلس و رویکرد توانمدی دو لازمه ریشه کنی فقر در جامعه است.

وی با بیان اینکه مسئله معیشت مردم در جامعه مهم تلقی می شود، تصریح کرد: امید مردم به مجلس زیاد شده است و این نابسامانی ها و ریشه فقر بر می گردد به فسادها، بی عدالتی ها و اختلالات بازار که کرونا ویروس آن را تشدید می کند.

ضرورت تشکیل فراکسون فقر در مجلس شورای اسلامی

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه درمان فقر با توجه به فقر های جدید پیچیده و تغییر می کند ، خاطرنشان کرد: افزایش مستمری چون از پشتوانه علمی و متناسب با شرایط فقر جدید برخوردار نبوده، منجر به نهادینه کردن و بین نسلی کردن فقر می شود.

محسن مسعودیان راد با اشاره به اینکه صرفا افزایش مستمری وابستگی خانواده ها را افزایش می دهد تصریح کرد: باید رویکرد توانمند سازی در حوزه فقر در نظرگرفته شود.

وی نگاه کارشناسی مجلس را به مسئله فقر ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد جایگاه مشخص نسبت به ریشه کن کردن فقر و فراکسیون فقر در مجلس ضروری است.

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه نباید فقرا سربار جامعه باشند تصریح کرد: مصرف گرایی در بین خانواده ها باید جایگزین سپرده گذاری با ایجاد ارزش افزوده تولید ثروت و سرمایه برای نیازمندان همراه باشد.

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اجرای پروژه های دامداری، اصلاح نژاد و دانش بنیان در شهرستان دامغان توسط کمیته امداد، خاطرنشان کرد: طرح شتابا شبکه توانمندی ایتام در بورس ایران در حال پیگیری با هئیت دولت، رئیس جمهوری و معان اول رئیس جمهوری است و در استان سمنان کلید خورده است.

وی با اشاره به مدیریت سهم عدالت مددجویان تصریح کرد: این مقوله کمک زیادی به ایجاد سرمایه گذاری و تامین بخشی از آتیه مددجویان خواهد کرد.

قائم مقام کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه مجلس محفلی برای مراودات کمیته امداد و خیرین باشد خاطرنشان کرد: هر چقدر زمینه برای خیرین ما مهیا شود بازخورد سرمایه و وارد شدن خیرین در شهر دیده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بهره گیری از ظرفیت خیرین باید با کمک و حمایت مجلس همراه باشد یادآور شد: ما در تلاشیم رابط بین موثرین و خیرین باشیم .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو