بازدید از کشتی یونانی در جزیره زیبای کیش

بازدید از کشتی یونانی در جزیره زیبای کیش


منبع: آرگا

225

1399/4/12

12:32


کیش یکی از جزایر پر جاذبه و مهم در ایران است جزیره ای توریستی و لاکچری که هر ساله گردشگران زیاید از نقاط مختلف دنیا به آن سفر می کنند در این جزیره جاذبه های ویژه ای وجود دارد که جالب توجه هستند جاذبه هایی همچون کشتی یونانی که دارای قدمت تاریخی است و جدای از آن دارای چشم انداز بسیار زیبایی نیز می باشد این کشتی در سال ۱۳۴۵ در سواحل جنوب ایران به گل نشسته است.

در تمام دنیا کشتی های عظیم الجثه ای ساخته شده اند که هر یک برای علاقه مندان خود داستان ها و سرگذشتی را دارند از کشتی تایتانیک گرفته تا کشتی به گل نشسته در جزیره کیش که مدت ها است به عنوان یک جاذبه توریستی و گردشگری از آن یاد می شود. این کشتی تاریخی در سال ۱۳۲۲ ساخته شده است و یکی از کشتی های عظیم در دنیا بوده است که بنابر دلایلی در ایران به گل نشسته است و امروزه نیز به عنوان یک جاذبه توریستی در کشور ایران از آن یاد می شود. آرام گرفتن این کشتی در سواحل زیبای خلیج فارس و آب های نیلگون آن بسیار جذاب و دیدنی است و مورد توجه بسیاری از علاقه مندان قرار می گیرد.

چشم انداز این کشتی در غروب آفتاب و طلوع آن بسیار دیدنی تر و ستودنی تر است شاید تاکنون تصاویری زیبا و دلنشین از این کشتی را دیده باشید زیبایی و عظمت این کشتی در میان جهانیان زبان زد شده است و بسیاری از توریست های خارجی برای بازدید از این کشتی زیبا به ایران سفر می کنند. این کشتی در جزیره کیش واقع شده است و یکی از جاذبه های توریستی این منطقه محسوب می شود در ادامه این بخش نیز با این کشتی شگفت انگیز و ویژگی های آن بیشتر آشنا می شوید و توصیه می کنیم تا در سفر خود به کیش حتما از این کشتی بازدید کنید.

تاریخچه کشتی یونانی:

این کشتی در سال ۱۳۲۲ توسط یکی از شرکت های معتبر ویلیام همیلتون که در گلاسکو ساخته شده است این کشتی زیبا و عظیم در تاریخ ۴ مرداد ماه سال ۱۳۴۵ د رکی از روستاهای کیش با نام “باغو” به گل نشسته است جالب است بدانید که وزن این کشتی بالغ بر ۷۰۶۱ تن است و طول آن نیز ۱۳۶ متر می باشد این کشتی عظیم و وسیع دارای جذابیت های زیادی است که می توانید از نزدیک آن را مشاهده کنید. این کشتی به دلیل اهمیتی که داشته است در میان بسیاری از مالکان و تاجران ایرانی و انگلیسی دست به دست شده است و جالب است بدانید که آخرین مالک این کشتی نیز یونانی ها بوده اند اما امروزه این کشتی در سواحل ایران گل نشسته است و برای همیشه در کشورمان باقی مانده است.

 

کشتی معروف کیش

این کشتی در طول تاریخ نام های مختلفی داشته است امپایر ترومپت، کوروش پارسی و نچرالیست از مهم ترین نام هایی بوده است که برای این کشتی انتخاب شده است زمانی که این کشتی در سواحل ایران به گل نشست نام این کشتی را “کولا اف” نامیده بوده اند در حال حاضر اطلاعات دقیقی درباره علت به گل نشستن این کشتی وجود ندارد و خیلی ها نمی دانند که دلیل اصلی این اتفاق چه بوده است و یا اینکه پرده ای از ابهامات آن برداشته نشده است. در برخی از تحقیقاتی که درباره علت تخریب این کشتی انجام شده است به این موضوع دست یافته اند که حق بیمه این کشتی در شرکت لویدز در انگلستان محفوظ شده است و همین موضوع موجب شده تا ابهامات و شایعه های متعددی درباره علت تخریب این کشتی ایجاد شود.

کشتی یونانی

جاذبه های دیدنی کشتی:

خیلی از گردشگران و علاقه مندانی که می خواهند از کشتی یونانی دیدن کنند این کشتی را به دلیل قدمت تاریخی آن دوست دارند همچنین چشم اندازهای تماشایی که در زمان غروب خورشید در اطراف این کشتی وجود دارد یکی دیگر از جذابیت های مهم آن در میان گردشگران به شمار می آید.  زمان غروب خورشید و در هنگامی که آفتاب کم کم از آسمان رخت می بندد چشم انداز بسیار ویژه و آرام بخشی را می توانید در این منطقه از جزیره کیش مشاهده کنید همچنین با وجود صدای دلنشین مرغابی ها نیز می توانید از سکوت آرام بخش این منطقه نهایت لذت را ببرید.

با قدم زدن در کناره سواحل این منطقه و پا گذاشتن بر روی شن زارها و صخره های آن تجربه دلنشین تری را از سفر خود به این منطقه خواهید داشت آسمان صاف و آبی که در نواحی اطراف این منطقه می توانید مشاهده کنید بسیار دلنشین هستند بنابراین یکی از جذابیت های زیبای این منطقه که مورد توجه گردشگران قرار می گیرد فضای سبز و چشم اندازها زیبا و بی نظیر آن است.

کشتی زیبای کیش

یکی دیگر از جاذبه هایی که در اطراف کشتی یونانی وجود دارد لذت عکاسی کردن در این مناظق است مناظری که اطراف این کشتی را محاصره کرده اند بسیار زیبا و دیدنی هستند و از این رو محل بسیار مناسبی برای عکاسی کردن می باشند. قدم زدن در کنار ساحل زیبای کیش یکی دیگر از لذت ها و تفریحاتی است که می توانید از آن لذت ببرید. فعالیت این کشتی باری بوده است و محموله های زیادی را به وسیله این کشتی حمل و نقل کرده اند. همانطور که بیان شد این کشتی در ایران و انگلیس مورد جابه جایی قرار داده است و از این رو جذابیت های بسیار زیادی را برای گردشگران خود دارد.

کشتی عظیم یونانی

تاکنون لذت شترسواری کردن را تجربه کرده اید؟ خیلی از گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند از لذت شترسواری نیز بهره می برند مناظر زیبایی که شترها در این منطقه ایجاد کرده اند بسیار دیدنی و زیبا است و مورد توجه شما عزیزان قرار خواهد گرفت. شترسواری کردن مشخص نیست و باید هزینه های خود را در همانجا پرداخت نمایید. این کشتی یکی از دیدنی های کیش به شمار می آید که دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است و در میان جاذبه های گردشگری کیش نیز بسیار شناخته شده و معروف است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو