چاق شدن سریع را با این روش ها تجربه خواهید کرد

چاق شدن سریع را با این روش ها تجربه خواهید کرد


منبع: آرگا

256

1399/4/12

15:03


امروزه با وجود شیوع چاقی, برخی از افراد از لاغری رنج می برند. خوشبختانه روش های بسیاری برای چاق شدن سریع وجود دارند که اهمیت به سلامتی آن ها باید در درجه اول مد نظر قرار گیرد.

اگرچه امروزه چاقی یکی از شایع ترین بیماری ها محسوب می شود, با این وجود بسیاری از افراد در سراسر جهان وجود دارند که از لاغری بیش از حد رنج می برند. این گونه لاغری نیز مانند چاقی برای بدن مضر می باشد. در این مطلب با روش های موثر و مفید برای چاقی سریع آشنا می شویم.

روش های موثر و مفید برای چاق شدن سریع

چاق شدن سریع

امروزه راه های چاق شدن بسیار است. اما بسیاری از این راه ها نادرست هستند و سلامتی را به خطر می اندازند. مصرف نوشیدنی های گاز دار مانند انواع نوشابه ها, استفاده از غذاهای پرچرب و سرخ شده, مصرف غذاهای آماده و فست فوت ها و مصرف برخی داروهای غیر مجاز از جمله این راه ها می باشد. با این وجود روش های بسیاری وجود دارد که علاوه بر افزایش وزن موجب حفظ سلامتی افراد لاغر می شود. از آن جایی که یکی از مهمترین دلایل لاغری, کمبود برخی از مواد مغذی در بدن می باشد, بنابراین با تامین این مواد می توان به سرعت چاق شد. چاق شدن خیلی سریع نیاز به دنبال نمودن دقیق روش های مناسب اضافه وزن دارد. همچنین باید بدانید ورزش یکی از موثرترین روش ها برای افزایش وزن محسوب می شود. همان گونه که ورزش می تواند به طور خاص قسمتی از بدن را بزرگ کند, در افزایش وزن کل بدن نیز تاثیر گذارد. ورزش بزرگ کردن باسن و ران از جمله این ورزش ها می باشد. قبل از بیان روش های چاق شدن فوری و سریع به تعریف لاغری یا کمبود وزن می پردازیم.

شاخص توده بدن (BMI) زیر ۱۸.۵ لاغری محسوب می شود. این تخمین نشان می دهد که توده بدن کمتر از میزان مورد نیاز برای حفظ سلامت مطلوب می باشد. در این شاخص میزان وزن و قد با توجه به سن افراد بررسی می شود. به همین دلیل نتیجه آن قطعی نیست چرا که در محاسبه آن توده عضلات در نظر گرفته نمی شود. بنابراین بسیاری از افراد با وجود اینکه شاخص توده بدن ان ها کمتر از ۱۸.۵ است اما سالم هستند. به همین دلیل این مقیاس نباید به تنهایی برای سنجش لاغری در نظر گرفته شود. در ادامه به روش ها و مواد غذایی که موجب چاق شدن سریع می شوند می پردازیم.

۱- گوشت قرمز

تاثیر مصرف گوشت قرمز در چاقی

یکی از مهمترین مواد غذایی برای تسریع در چاق شدن, مصرف انواع گوشت قرمز می باشد. گوشت قرمز سرشار از پروتئین و آهن است که برای چاق شدن ضروری می باشند. در مصرف این گوشت ها باید دقت شود که همراه با چربی نباشند و از روش طبخ سالم مانند بخار پز و یا کبابی جهت آماده سازی آن ها استفاده کرد. از آن جایی که کلسترول این گوشت ها بالا است, مصرف بیش از حد آن ها توصیه نمی شود و بهتر است تنها چند بار در طول هفته استفاده شود.

۲- کره مغزها

چه مواد غذایی در چاق شدن خیلی سریع تاثیرگذارند

یکی ار بهترین روش های چاق شدن سریع, مصرف کره مغزها از جمله کره بادام زمینی است. این کره حاوی پروتئین ها و چربی های سالم است که به سرعت موجب افزایش وزن می شوند. در واقع افزایش وزن یکی از مهمترین خواص بادام زمینی می باشد. یک قاشق غذا خوری کره بادام زمینی حدود ۱۰۰ کالری و ۴ گرم پروتئین برای بدن تامین می کند. به علاوه این کره سرشار از فولات، منیزیم، ویتامین E و ویتامین B3 است که فواید بسیاری برای سلامتی دارند. از این کره می توان به عنوان صبحانه در رژیم غذایی چاقی استفاده نمود.

۳- شیر چرب

چاق شدن سریع

تعویض شیر بدون چربی به شیر کامل و پرچرب یکی از راه های افزایش وزن سریع به شمار می رود. این شیر سرشار از ویتامین A و D است و کالری بیشتری دارد. به همین دلیل در چاق شدن بسیار موثر است. بنابراین توصیه می شود از این نوشیدنی به عنوان میان وعده در طول روز استفاده کنید.

۴- میوه های گرمسیری

چه میوه های در چاق شدن خیلی سریع بدن تاثیرگذارند؟

همان طور که مصرف منظم سیب می تواند موجب کاهش وزن شود, مصرف میوه های گرمسیری مانند انبه, موز و آناناس نیز در افزایش وزن موثر است. این میوه های انرژی زا سرشار از قند می باشند و برای بهبود سوخت و ساز بدن مفید هستند. بنابراین به افرادی که قصد چاق شدن سریع دارند توصیه می شود از این میوه ها در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

۵- آوکادو

تاثیر آوکادو در افزایش وزن سریع

آوکادو یکی از سبزیجات خوشمزه و پرکالری است که اضافه کردن آن به رژیم غذایی یکی از عالی ترین روش های چاق شدن فوری در زمان کوتاه می باشد. یک دوم آوکادو ۱۴۰ کالری دارد. به علاوه سرشار از پتاسیم، اسید فولیک و ویتامین E و ویتامین B است که برای حفظ سلامت بدن ضروری هستند. این سبزی را می توانید در انواع سالاد مخلوط و به عنوان میان وعده و یا غذای اصلی مصرف کنید.

۶ – آجیل

خوردن آجیل که حاوی مواد مغذی فراوانی می باشد به صورت مرتب تاثیر زیادی در افزایش وزن دارد و می توان آن را به عنوان میان وعده مصرف کرد و یا اینکه به وعده های غذایی و سالاد ها اضافه کرد.

اضافه وزن سریع

استفاده از آجیل خام و خشک شده از فواید بیشتری برای سلامتی بدن برخوردار هستند. مصرف کره های گردویی بدون شکر و نیز روغن های هیدروژنه می تواند برای این منظور مؤثر باشد.

۷- شیک پروتئین

برای اینکه خیلی راحت و به طور مٍؤ اضافه وزن داشته باشید، مصرف شیک پروتئین می تواند شما را در این زمینه کمک کند. خوردن شیک پروتئین در مدت زمان کوتاهی و بعد از تمرین برای ساخت عضلات بسیار مؤثر است، اما از آنجا که اغلب آنها دارای مقادیری از شکر اضافی و مواد افزودنی هستند، بنابراین باید از مصرف زیاد آنها پرهیز کرد.

روشهایی برای چاقی سریع

۸ – برنج

مصرف یک فنجان برنج می تواند در حدود ۲۰۰ کالری داشته باشد که یک منبع عالی از کربوهیدرات است و در نتیجه به افزایش وزن نیز کمک زیادی خواهد کرد، بنابراین در صورتی که قصد دارید وزن خود را افزایش دهید می توانید در وعده های غذایی خود از برنج در کنار پروتئین و سبزیجات استفاده کنید.

۹ – استیک

این ماده غذایی دارای مقدار زیادی کراتین و پروتئین می باشد و این دو ماده مغذی موجود در استیک تاثیر زیادی در افزایش عضلات بدن خواهد داشت.

چاقی سریع

استیک و دیگر گوشت های قرمز سرشار از پروتئین و چربی است و در نتیجه خوردن آن موجب افزایش وزن بدن خواهد شد، همچنین خوردن این غذا ها برای افراد چاق مضر بوده و منجر به ابتلا به بیماری های قلبی و نیز افزایش کلسترول و چربی بدن آنها خواهد شد.

۱۰ – نان

نان حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات و دانه های پیچیده است که تاثیر زیادی در افزایش وزن و رشد ماهیچه ها دارند، از این رو خوردن نان در وعده های غذایی، مقدار کالری مصرفی از مواد غذایی مصرف شده را افزایش داده و موجب افزایش وزن می شود.

چاق شدن سریع و اضافه وزن

با توجه به مطالب بیان شده چاق شدن به سرعت با دنبال نمودن رژیم غذایی مناسب انجام خواهد شد. تعادل در مصرف هر یک از این مواد غذایی بسیار اهمیت دارد. پس از رسیدن به وزن مطلوب نیز توصیه می شود از این مواد غذایی سالم هر چند محدود در رژیم غذایی خود استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو