رویترز گزارش داد، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز با ۱۰ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۳۹ دلار و ۷۲ سنت رسید و تا حدودی رشد ۱.۴ درصدی روز چهارشنبه را خنثی کرد.

قیمت نفت برنت دریای شمال هم پس از افزایش ۱.۸ درصدی جلسه قبل امروز با ۶ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش به ۴۱ دلار و ۹۷ سنت رسید.

کالیفرنیا روز چهارشنبه تلاش ها برای بازگشایی اقتصاد خود را متوقف و اقدام به تعطیلی رستوران های فضای بسته کرد. همچنین مقررات فاصله گذاری اجتماعی با سختگیری بیشتری در این ایالت به اجرا گذاشته شده است.

روز چهارشنبه همچنین تعداد موارد روزانه ابتلا به کرونا در آمریکا به حدود ۵۰ هزار مورد رسید که بیشترین آمار یک روزه از زمان آغاز همه گیری بود. بیش از نیمی از موارد ابتلای جدید در این روز مربوط به ایالت های آریزونا، کالیفرنیا، فلوریدا و تگزاس بوده است.

پس از آنکه اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا اعلام کرد که میزان ذخایر نفت خام این کشور ۷.۲ میلیون بشکه کاهش یافته که بسیار بیشتر از انتظار تحلیلگران بوده است قیمت نفت در جلسه قبل شاهد رشد قابل توجهی بود.

اما تحلیلگران خاطر نشان کرده اند که آمارها همچنین نشان می دهد میزان ذخایر بنزین به دلیل رشد قابل توجه واردات شاهد افزایش بوده در حالی که ناظران انتظار کاهش را داشتند.

اکنون همه نگاه ها به سفرهای تابستانی در آمریکا در تعطیلات آخر هفته پیش رو دوخته شده است.