داستان «فملی»؛ تکنیکال و بنیادی شرکت ملی صنایع مس

داستان «فملی»؛ تکنیکال و بنیادی شرکت ملی صنایع مس


منبع: روزیاتو

145

1399/4/12

17:03


شرکت ملی صنایع مس ایران با نماد فملی، از شرکت های عرضه شده در بازار اول بورس ایران است. اکتشافات، استخراج معادن، بهره برداری از معادن مس ایران بر عهده شرکت ملی صنایع مس ایران است که سهامی عام شده است و از جمله شرکت های مشمول عرضه در صندوق واسطه گری مالی سوم یا نماد دارا سوم بوده که احتمالا در تابستان یا پاییز ۹۹ عرضه خواهد شد و خرید صندوق نیز مثل خرید صندوق دارا یکم، نیازی به کد بورس و کد معاملات آنلاین ندارد.

فملی ، یکی از ۴ سهمی است که در صندوق پذیره نویسی ETF سوم عرضه می شود و در کنار خودرو، فولاد و خساپا قرار میگیرد. فملی به دلیل اینکه در آزاد سازی سهام دولت در صندوق پذیره نویسی جدید قرار دارد، مورد توجه به سهامداران قرار گرفته است. در این گزارش، نگاهی داریم به تکنیکال و بنیادی و تابلو خوانی فملی. با ما همراه باشید.

تابلوخوانی سهم فملی

همان طور که در تابلو نماد فملی در سامانه TSETMC.com مشاهده می کنید، شرکت ملی صنایع مس ایران، ۱۰۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون قطعه سهم است. حجم مبنای ۳ میلیون و ۹۲۳ هزار سهمی داشته و ۳۳ درصد فملی شناور است.

فملی

تابلو معاملاتی نماد فملی در ۱۱ تیر ۹۹. این قیمت ها خاطره خواهد شد

میانگین حجم ماهانه ان در تیر ۹۹، ۱۲۱ میلیون و ۱۴۷ هزار سهم بوده است. فملی در تیر ۹۹، با EPS به میزان ۱۲۰۱ و P/E به میزان ۲۵.۴۷ روبرو شده است. قیمت هر سهم فملی در تیر ۹۸، ۴۰۵ تومان بود که تا تیر ۹۹ با حدود ۶۵۰ درصد رشد همراه شده است. در حالی که دلار و طلا و زمین در این بازه ۱۲ ماهه، اصلا بیش از ۲۰۰ درصد افزایش پیدا نکرده است.

در تاریخ ۱۱ تیر ۹۹، هر سهم فملی روی ۳۰۵۹ تومان در صف خرید میلیونی بود. فملی اگر در صندوق واسطه گری مالی سوم عرضه شود، احتمالا زیر ۳۰۰۰ تومان خواهد بود که قیمت جذابی برای خریداران می شود.

یکی از موضوعات مهمی که همواره به مخاطبان گرامی سلسله مطالب بورسی روزیاتو پیشنهاد کردیم و این جا نیز مورد تاکید قرار میگیرد، بررسی فهرست سهامداران عمده هر سهم است. معمولا بازیگران و بازیگردان سهم بوده و حضور سهامداران عمده خوش نام در ترکیب سهامداران بالای ۱ درصد، می تواند در روند سهم تاثیر گذار باشد.

سهامداران عمده  فملی

اگر چه نه شرط کافی نه شرط لازم برای نزول و صعود سهم است. فملی در ۱۱ تیر ۹۹، ۱۱ سهامدار اصلی به شرح زیر دارد. اطلاعات این سهامداران اصلی فملی و پرتفویی که دارند را زیر نظر داشته باشید. به صورت غیر مستقیم در روند حرکتی قیمت فملی می تواند تاثیر گذار باشد:

  • سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران صاحب ۱۲ درصد فملی
  • موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران صاحب ۷.۸ درصد فملی
  • شرکت سرمایه گذاری صدر تامین صاحب ۵.۳ درصد فملی
  • شرکت صبا تامین صاحب ۴.۲ درصد فملی
  • شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات صاحب ۲.۹ درصد فملی
  • شرکت واسط مالی آذر چهارم صاحب ۱.۸۹ درصد فملی
  • صندوق بازنشستگی کشوری صاحب ۱.۸ درصد فملی
  • شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان صاحب ۱.۷ فملی
  • شرکت توسعه و مدیریت سرمایه صبا صاحب ۱.۶ درصد فملی
  • شرکت سرمایه گذاری آتیه اندیشان مس صاحب ۱.۵۳ درصد فملی
  • شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان صاحب ۱ درصد فملی

فملی

تصویر پرتفو سهامدار عمده فملی در تیر ماه سال ۱۳۹۹

سهامدار اصلی فملی صاحب سهام زیر است. نگاه کنید که سهامدار اصلی فملی، صاحب ۱۷ درصد فولاد مبارکه اصفهان است که مشمول عرضه در صندوق واسطه گری مالی سوم است.

فملی

سابقه معاملاتی فملی را از ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ تا ۱۱ تیر ۱۳۹۹ مشاهده میکنید. همواره با افزایش حجم معاملاتی، می توان در انتظار رشد قیمت بود.

تابلوخوانی و تکنیکال فملی نشان می دهد که باید منتظر فملی بالای ۷۰۰۰ تومان در زمستان امسال باشیم. لذا سهامداری با فملی را اکیدا توصیه میکنیم. یکی از سهام عالی برای پرتفو بلند مدتی (تا ۱۴۰۲ شمسی) همین سهم فملی است. در خرید سهم فملی، به افزایش سرمایه و تقسیم سود که جادوی سود مرکب (compound interest) را روایت میکند، توجه داشته باشید.

 آدرس، تلفن و فکس و سایت شرکت فملی

سایت شرکت ملی صنایع مس ایران

  • آدرس شرکت ملی صنایع مس : مجتمع مس سرچشمه، مجتمع مس میدوک کرمان، مجتمع مس سونگون در تبریز
  • تلفن شرت صنایع ملی مس: ۰۲۱۸۸۷۷۲۹۰۱۴
  • فکس شرکت صنایع ملی مس: ۰۲۱۸۸۷۲۹۰۱۴
  • آدرس امور سهام شرکت صنایع ملی مس: خیابان خالد اسلامبولی، خیابان ۱۱ شماره ۲۲ طبقه اول
  • سایت شرکت صنایع ملی مس: nicico.com

صورت های مالی فملی ، افزایش سرمایه فملی ، تجدید ارزیابی دارایی های فملی ، صورت سود فملی ، تقسیم سود فملی در سال ۱۳۹۹ و هم چنین گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره فملی به مجمع و زمان برگزاری مجامع فملی را در کدال دنبال کنید و صفحه مربوطه اش را بوک مار کنید. فملی طبق فاند، محکوم به صعود است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو