خواص کندر برای لاغری و نحوه مصرف کندر برای کاهش وزن

منبع: تاپ ناز

194

1399/4/12

18:08


با استفاده از کندر لاغری شوید و کاهش وزن دهید

می توان گفت که کندر یکی از معجران طبیعت است و خواص زیادی دارد. خاصیت کندر برای لاغری باعث شده است که از زمان قدیم حکمای طب سنتی آن را به منظور لاغری تجویز کنند. اگر شم هم طرفدار طب سنتی هستید بهتر است با قدرت کندر در لاغری اشنا شوید.
در طب سنتی دلیل چاقی را ناشی از غلبه رطوبت می گویند. افرادی که طبع گرم و تر یا سرد و تر دارند بیش از دیگران چاق می شوند. در طب سنتی تاکید بر تعادل است بنابراین برای چاقی باید از داروهای گرم و خشک استفاده کرد. یکی از این داروهای گرم و خشم بسیار قوی همان کندر است.
کندر از کجا تهیه می شود؟ کندر برای لاغری چه خواصی دارد و چطور مصرف می شود؟

کندر برای لاغری و کاهش وزن

کندر

کُندُر Olibanum یک گیاه دارویی از راسته ناترک سانان Sapindales که از صمغ آن هم به عنوان خوشبو کننده استفاده می کنند. صمغ کندر را با اسپند هم می سوزانند. نام علمی این گیاه Boswellia thurifera یا B. sacra و همچنین B. carteriii است. طعم این صمغ خیلی تلخ است. در حقیقت ما با چیزی که بیشتر سر و کار داریم و آن را استفاده می کنیم همان صمغ خشک شده است.

خواستگاه کند در آفریقای جنوبی و بویژه سومالی، عمان و یمن است. کندر از یک درخت به نام Olibanum تولید می شود. شهرت این درخت به این دلیل است که پس از بریدن تنه آن به قسمت های کوچک تر، شیره سفیدی شبیه به شیر از آن خارج می شود که این قطرات با گذشت زمان کمتر یا بیشتر از دو هفته بعد از اینکه کمی رطبوتش را از دست داد و خشک شد، تبدیل به صمغ نارنجی – قهوه ای می شود که با نام کند Frankincense شناخته می شود؛ نیمه اول آن Frank به معنی خالص و پاک و قسمت آن به معنی دود کردن است.
کندر از زمان های قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان کردن خیلی از بیماری ها مورد استفاده قرار میگرفت و امروزه هم به صورت خوراکی موضعی و بخور مورد مصرف قرار می گیرد.

خواص کندر برای لاغری و کاهش وزن

طبع کندر گرم و خشک است. مواد با طبع گرم و خشک باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می شوند. کندر هم با تجمغ بلغم در بدن مبارزه می کند. به همین دلیل است که خواص کندر برای لاغری و اثرات مفید آن در کاهش قند خون، کاهش چربی خون و محافظت از کبد کاملا به اثبات رسیده است.

درمانگران طب سنتی برای درمان کردن بی حالی و خواب آلودگی ناشی از تحمع بلغم در بدن، نسخه ای خاص دارند که با استفاده از آن بلغم زائد در بدن دفع می شود و باعث درمان بی خوابی و حتی بود دهان می شود.
برای تهیه نسخه ای که بتوانید همباعث لاغری بدن و هم بهبود سلامت شوید، کافی است به اندازه یک نخود کندر را با یک نخوط مصطکی و یک فندق سقز ترکیب کنید و آن را بجوید. برای تهیه کردن این مواد می توانید به عطاری مراجعه کنید و با تهیه این مواد و جویدن آنها باعث رفع بوی بدن دهان و درمان بی خوابی هم شوید. علاوه بر این این ترکیب برای افرادی که کمر درد یا درد مفصل مانند درد زانو دارند بسیار مفید است. مصرف این مواد باعث کاهش و تسکین دردهای مفاصل می شود. زیرا این مشکلا تبه دلیل تجمع بلغم و سردی در نواحی مختلف بدن است.

کندر برای لاغری و کاهش وزن

کندر را چطور مصرف کنیم؟

بهترین روش مصرف کندر، کوبیدن و یا آسیاب کردن کندر است و هر روز صبح به صورت ناشتا یک قاشق مرباخوری از کندر را در یک استکان اب حل کنید و مصرف کنید. نباید فراموش کنید هر نسخه طب سنتی که ناشتا مصرف شود اثر خیلی قوی تری بر روی بدن شما دارد. می توانید کندر را در دهان بگذارید و مانند آدامس آن را بجوید. کندر کمی تلخ است و اگر آن را نجوید ممکن است به دندان هایتان بچسبد.

در مورد میزان مصرف کند گفته شده که نباید بیشتر از یک و نیم گرم در روز مصرف شود. ضمنا دوره درمانی که با کندر شروع کرده اید نباید بیش از 2 هفته طول بکشد. یعنی پس از 2 هفته مصرف کندر باید به بدن خود استراحت دهید.

روش شناخت کند اصل و تقلبی

بهترین نوع کندر از نوع خالص آن است که تازه و نرم باشد، ظاهر آن سفید باشد و خیلی هم زود شکسته شود. وقتی که کندر را می شکنیم داخل آن باید حالت چسبنده و زرد و طلایی رنگ داشته باشد. اگر باز هم موفق به شناخت کندر اصل نشدید، می توانید یک تکه کندر را آتش بزنید و اگر خوب آتش گرفت این یعنی که کندر اصل است. اگر موقع آتش زدن خوب نسوخت و دود کرد، این احتمال دارد که اصل نباشد و صمغ صنوبر باشد که هنگام آتش زدن فقط دود می کند. این نوع کندر از لحاظ ساختاری و درمانی شباهتی به کند مرغوب و خالص ندارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو