انتخاب بهترین ضد آفتاب مخصوص پوست شما

انتخاب بهترین ضد آفتاب مخصوص پوست شما


منبع: زیبامون

494

1398/4/12

19:48


زیبامون در این مطلب به شما کمک می کند تا ضد آفتاب مناسب پوست خود را بشناسید.

انتخاب بهترین ضد آفتاب مخصوص پوست شما

بسیاری از مردم فکر می کنند که ضد آفتاب فقط برای فصل تابستان و روزهای گرم سال است که این باوری اشتباه است.

ما باید برای جلوگیری از خطرات اشعه ی ماورای بنفش خورشید حتما از ضد آفتاب استفاده کنیم.

استفاده از ضد آفتاب حتی در روزهای ابری امری ضروری ست، به این دلیل که ابرها عایق اشعه ی مضر خورشید نیستند.

 

ضد آفتاب

 

spf  مخفف عبارت: Sun Protection Factor"" و به منظور فاکتور محافظت از نور خورشید است که عدد نسبت داده شده به آن برای اطلاع از میزان موجود آن در محصول است.

Spf  داری درجه های مختلفی است (spf15،spf30 ، spf50، spf70، spf100)

• کرم ضد آفتاب با spf15 تا  93درصد اشعه ی UVB را دفع می کند.

• کرم ضد آفتاب با spf30 تا 97 درصد از اشعه ی UVB را دفع می کند.

• کرم ضد آفتاب با spf50 تا 98 درصد از اشعه ی UVB را دفع می کند.

همین امر نشان می دهد که کرمی با spf15 فقط 5 درصد از کرمی با spf50 در دفع اشعه ی مضر خورشید ضعیف تر عمل می کند.

بسیاری از متخصصین بر این باورند که کرم هایی با spf های بالاتر از  50 تفاوت چندانی با کمتر از 50 ندارند و فقط کارخانه های تولید کننده این محصول، میزان چربی را بالاتر میبرند و مجبور به افزایش مواد شیمیایی داخل کرم می شوند.کرم هایی با درجه ی بالاتر از 70 عموما توسط پزشک برای افرادی که بیماری و مشکلات پوستی شدید دارند توصیه می شود.

 

ضد آفتاب

 

مشکلات استفاده از کرم ضد آفتاب

برخی از افراد و خصوصا آقایان با استفاده از ضد آفتاب مشکل دارند و علت عدم استفاده ی آن را رنگ کرم می دانند که راهکار این امر خریدن کرم های ضد آفتاب بی رنگ است و برخی دیگر قیمت بالای کرم را بهانه ای برای استفاده نکردن مطرح می کنند. اما مسئله ی مهم و مطرح در این امر این است که ضرری که اشعه ی ماورا بنفش خورشید می تواند برای پوست به مرور زمان ایجاد کند  قابل جبران نیست و هزینه درمان شاید چندین برابر قیمت کرم برای شخص تمام شود.عده ی دیگری از افراد از چرب بودن ضدآفتاب ها شکایت دارند که راه حل این مشکل خرید کرم های فاقد چربی ست.

 

ضدآفتاب-


موارد مهم در انتخاب و خرید ضد آفتاب 

نکاتی که لازم است ما برای انتخاب یک کرم خوب به آن توجه کنیم ضد آب بودن، نوع پوست، مواد داخل محصول، درجه spf، رنگ بندی و broad spectrum است.

• مقاوم بودن نسبت به آب یک ویژگی مهم برای ضد آفتاب است به این دلیل که در فصل گرما تعرق بدن زیادتر است و اثر ضد آفتاب را کم تر می کند.

• نکته ی مهم بعدی توجه به نوع پوست هست، در اکثر برندها برای پوست حساس، پوست خشک، پوست چرب و مختلط کرم های متفاوتی تولید می شود.

• مواد تشکیل دهنده ی ضدآفتاب می تواند شیمیایی و معدنی باشد. محصولاتی که با مواد معدنی ساخته می شوند زودتر جذب پوست می شوند و برای پوست های حساس مناسب ترند.

• محصولات حاوی زینک، دی اکسید تیتانیوم و مکسوریول گزینه های مناسب تری محسوب می شوند.

• کرم های طیف گسترده (broad spectrum)  علاوه بر محافظت پوست ما در برابر ماورای بنفش از اشعه ی UVB و UVA هم محافظت می کند، عوارض این اشعه ها باعث پیری زودرس و چین و چروک می شود و در موارد شدید تر به آفتاب سوختگی شدید و سرطان منجر می شود.

 

ضدآفتاب

 

استفاده ی کودکان از ضد آفتاب

برخی افراد تصور می کنند که کودکان نیازی به ضد آفتاب ندارند با این که پوستشان حساس تر هست و زودتر دچار آفتاب سوختگی می شوند و در تحقیقات نشان داده شده است که بیش از 50 درصد از عوارض نور آفتاب در بزرگسالی در اثر قرار گرفتن در معرض تشعشات  خورشید در کودکی ست.

انواع ضد آفتاب

ضد آفتاب ها در مدل های کرمی، روغن و اسپری تولید می شوند که هر کدام در موارد مختلفی استفاده می شود. اسپری ها بیشتر برای بدن و کودکان استفاده می شود، روغن ها مخصوص زمان آفتاب گرفتن و استخر هستند و مدل کرمی که بیشترین نوع استفاده و کاربرد را داراست .

 

ضدآفتاب

 

میزان استفاده ضد آفتاب در روز

بهتر است نیم ساعت قبل از هر بار خروج از مکان سرپوشیده کرم ضد آفتاب بزنیم و بعد از هر3 ساعت تمدید کنیم. و مقدار توصیه شده درهر بار مصرف بهتر است که 2 میلی گرم باشد (اندازه ی سکه ی بزرگ)  و در مصرف ضد آفتاب صرفه جویی نکنیم.

تاریخ انقضای ضد آفتاب

تاریخ انقضای کرم ضد آفتاب یکی از مهم ترین فاکتورهای استفاده از آن است که به این مسئله حتما باید توجه شود در صورتی که تاریخ انقضای آن بگذرد اثرش را از دست می دهد.

در موقع زدن کرم ضدآفتاب، پوست دست، گردن و گوش فراموش نشود.

معرفی ضد آفتاب خوب

کرم ضد آفتاب بایودرما و کرم ضد آفتاب فیوژن واتر ایزدین در این روزها از محبوبیت خوبی برخوردارست.

 

ضد آفتاب ایزدین

 

کرم پودر اول بزنیم یا ضد آفتاب؟!

کرم ضد آفتاب مناسب برای پوست های جوش دار

استفاده از پرایمر قبل از ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب را زیر چشم بزنیم یا نه

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو