قبل از طلاق به کودکتان فکر کنید

86

1399/4/13

16:16


قبل از طلاق به کودکتان فکر کنید

سلامت نیوز: جدایی یا طلاق یک تجربه احساسی و استرس زاست که می‌تواند آسیب‌های جدی به کودکان وارد کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دانشگاه میزوری آمریکا در یکی از مطالب خود به موضوع برخی از خواسته‌های کودکان از والدین خود طی مرحله طلاق پرداخته است.

جدایی یا طلاق یک تجربه احساسی و فوق العاده استرس زا برای تمامی افرادی است که با آن درگیر هستند، امّا این موضوع برای کودکان و زندگیشان مهم‌تر است، چرا که آن‌ها احساس می‌کنند تمام دنیایشان وارونه شده است.

برخی از خواسته‌های این کودکان عبارتند از:

نیاز دارم که هر دوی شما (پدر و مادر) در زندگی و در کنارم حضور داشته باشید، حتی اگر از طریق ایمیل، متن یا سوالات مختلفی در زندگی من باشد، به این خاطر که وقتی در کنارم نباشید احساس می‌کنم مهم نیستم و به من علاقه‌ای ندارید.

لطفا دعوا نکنید و سخت تلاش کنید تا به خاطر من در کنار یکدیگر باشید. هر دوی شما سعی کنید در خصوص موضوعاتی که به من مربوط می‌شود با یکدیگر توافق کنید. وقتی که به خاطر من با یکدیگر مشاجره و جنگ می‌کنید، در واقع احساس می‌کنم اشتباه کرده‌ام و احساس گناه می‌کنم.

من به هر دوی شما علاقه دارم و می‌خواهم با شما وقت بگذرانم. پس حمایتم کنید تا در کنار هر دوی شما با آرامش زندگی کنم.

اگر هر یک از شما به دیگری حسادت کند و رفتار ناراحت آمیزی داشته باشد، مجبور می‌شوم طرف یکی از شما را بیش از دیگری بگیرم و از او دفاع کنم.

لطفا با یکدیگر ارتباط و تعامل مستقیمی داشته باشید تا مجبور نشوم برای هر چیزی به شما پیام بدهم.

دوست دارم وقتی هر یک از شما در مورد دیگری صحبت می‌کند فقط از مهربانی‌های او بگوید، نه از چیز‌هایی که باعث ناراحتی‌ام می‌شوند.

وقتی هر یک از شما در مورد دیگری غیر منصفانه صحبت می‌کند، احساس می‌کنم از من انتظار دارد که طرف او را بگیرم و از او دفاع کنم که این مطلوب من نیست.

لطفا این موضوع مهم را فراموش نکنید که من در زندگی‌ام به وجود هر دوی شما احتیاج دارم، چراکه برای رشد و تربیتم روی هر دوی شما حساب باز می‌کنم تا در مواقعی که مشکلی دارم نکات مهم را به من آموزش دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو