آموزش کاشت کلم بروکلی و نکاتی که باید بدانید

منبع: آرگا

96

1399/4/13

16:35


چین، هند، ایالات متحده، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، مکزیک، لهستان، پاکستان و بریتانیا به ترتیب از جمله کشورهایی هستند که جزء بزرگ ترین تولیدکنندگان کلم بروکلی به شمار می روند. در ادامه این مطلب در مورد کاشت کلم بروکلی برای شما خواهیم گفت.

کاشت کلم بروکلی مراحل مختلفی دارد که در ادامه مطلب زیر برای شما توضیح خواهیم داد. نزدیک به بیست سال است که این گیاه در ایران پرورش می یابد. بهتر است کلم بروکلی در مناطق دارای رطوبت کاشته شوند. در ایران اکثرا در مناطق شمالی این گیاه کشت می شود.

نحوه کاشت گیاه کاشت کلم بروکلی

آموزش کاشت کلم بروکلی

کلم بروکلی به صورت خام و پخته استفاده می شود. در کشت این گیاه باید به این نکته توجه نمود که تا یک هفته قبل برداشت هر روز با کمپوست خیس خورده خاک این گیاه پوشانده شود و یا بهتر است بر روی خاک آن پودر ماهی ریخته شود. این کار سبب بزرگ تر و تردتر شدن بروکلی ها می شود. در دمای بالای هوا ریختن لایه ضخیمی از مالچ ارگانیک سبب می شود تا رطوبت این گیاه حفظ شود. آبیاری این گیاه باید ۲.۵ الی ۳.۵ سانتی متر در هفته انجام شود. کلم بروکلی به نور کامل خورشید نیاز دارد.

کلم بروکلی

دانستن این نکته که این گیاه در شب های خنک رشد بهتری دارد نیز ضروری است. برداشت این محصول معمولا در فصل بهار و پاییز انجام می پذیرد. به هنگام کاشت دانه های کلم بروکلی باید دما را بین ۱۵ تا ۱۸ درجه نگه دارید و سعی بر نم دار نگه داشتن خاک آن داشته باشید. زمانی که جوانه ها ارتفاع ۱۵ سانتی و ۲ تا ۴ برگ کامل داشتند می توانید آن ها را به جای دیگر منتقل کنید. به هنگام کاشت این گیاه به صورت نهال باید فاصله بین آن ها را حداقل ۳۰ الی ۶۰ سانتی متر در نظر بگیرید. آن ها را ۳ تا ۵ سانتی متر عمیق تر از حالت قبل در زمین فرو ببرید. برای افرادی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند پیشنهاد می کنیم که اواخر پاییز دانه ها را بکارند تا به هنگام بهار آنها را برداشت کنند. کلم بروکلی دارای فیبر، کاروتنوئید ، ویتامین A ، ویتامین C و ویتامین K است که از سرطان معده و روده و همینطور سرطان سینه جلوگیری می کند. امیدواریم در این قسمت توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم. از همراهی شما دوستان بی نهایت سپاس گذاریم.

کیم بروکلی گیاهی ایتالیایی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو