طرز تهیه کیک گوشت فوق العاده خوشمزه + نکات طلایی

طرز تهیه کیک گوشت فوق العاده خوشمزه + نکات طلایی


منبع: آرگا

240

1399/4/14

10:42


کیک گوشت یکی از انواع غذا های پرطرفدار ایرانی است و شما می توانید این غذای خوشمزه را برای مهمانی ها و مجالس خود به راحتی در منزل طبخ نمایید. در ادامه این مطلب طرز تهیه کیک گوشت را به همراه نکات طلایی برای طبخ بهتر این غذای خوشمزه را مشاهده خواهید کرد.

کیک گوشت نوعی غذای ساده و خوش طعم است که به آسانی طبخ می شود و دارای ارزش غذای بالایی است و بهتر است که این غذای خوش طعم و لذیذ را در برنامه غذایی کودک در حال رشد خود قرار دهید. در ادامه این مطلب آموزشی دستور ساخت کیک گوشت را با بهترین روش به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

با گوشت می توانید انواع غذا های متنوع و خوشمزه ای مانند رولت گوشت و پیراشکی گوشت و کیک گوشت و … را طبخ کنید. در این بخش طرز پخت کیک گوشت را در اختیار شما کدبانو های عزیز ایرانی قرار داده ایم.
 

تزیین زیبای کیک گوشت

طرز تهیه کیک گوشت

برای ساخت کیک گوشت ابتدا به شما عزیزان نحوه ساخت خمیر کیک گوشت را آموزش می دهیم که شما می توانید بعد از تهیه خمیر مورد نیاز کیک گوشت مواد میانی آن را نیز تهیه کنید و سپس کیک گوشت خوشمزه را برای سرو آماده کنید.

طرز تهیه کیک گوشت خوشمزه در منزل

تزیین کیک گوشت

طرز تهیه خمیر کیک گوشت

خمیر کیک گوشت را می توانید به صورت رنگی تهیه کنید تا غذای شما خوش رنگ تر شود. در مطالب زیر روش ساخت خمیر کیک گوشت را به صورت مرحله به مرحله مشاهده خواهید کرد.

مواد لازم

آرد : ۲.۵ لیوان
ماست : ۱ لیوان
تخم مرغ : ۴ عدد
بیکینگ پودر : ۲ قاشق مربا خوری
روغن مایع : ۳/۴ لیوان
نمک : به میزان لازم
فلفل : به مزان لازم

روش تهیه خمیر کیک گوشت

ابتدا تخم مرغ ها را در درون ظرفی مناسب بشکنید سپس با کمک همزن آن ها را به خوبی هم بزنید.

هم زدن تخم مرغ با کمک هم زن

و بعد از این که به طور کامل تخم مرغ ها را هم زدید نمک و فلفل و روغن را به تخم مرغ ها اضافه نمایید و دوباره مخلوط تخم مرغ و ادویه ها را به مدت ۵ دقیقه هم بزنید و بعد از گذشت مدت زمان ذکر شده بیکینگ پودر و ماست را باهم مخلوط کنید و مخلوط این مواد را به تخم مرغ ها اضافه نمایید و به خوبی مایه خمیر را هم بزنید بعد از مخلوط شدن همه مواد مایه خمیر کیک گوشت آرد را به خوبی الک کنید و به تدریج به مایه خمیر اضافه کنید.

اضافه کردن آرد الک شده به خمیر کیک گوشت

خمیر کیک گوشت

طرز تهیه مواد میانی کیک گوشت

مواد میانی موجود در کیک گوشت همان مواد ماکارونی است فقط باید دقت کنید که آب این مواد به طور کامل تبخیر شود اگر مواد موجود در کیک گوشت آبدار باشد کیک گوشت شما حالت خمیری شکلی به خودش می گیرد.

مواد لازم

فلفل دلمه ای : ۲ عدد
قارچ : به میزان لازم
فلفل دلمه ای : ۲ عدد
پیاز درشت : ۱ عدد
رب : به میزان لازم
نمک : به میزان لازم
ادویه جات دلخواه و فلفل : به مزان لازم
پنیر پیتزا : به میزان لازم
گوشت چرخ کرده : ۳۰۰ گرم

روش تهیه مواد میانی کیک گوشت

ابتدا پیاز ها را به شکل نگینی خرد کنید سپس آن ها را در درون تابه ای مناسب به کمک روغن مایع و زردچوبه به خوبی تفت دهید.

تفت دادن پیاز در روغن مایع

و بعد از این که پیاز ها طلایی شدند گوشت چرخ کرده را به آن ها اضافه کنید.

تفت دادن گوشت چرخ کرده با پیاز

هنگامی که گوشت به خوبی تفت خورد و آبش گرفته شد رب گوجه فرنگی را به همراه ادویه ها به مواد کیک گوشت اضافه کنید و بعد از تفت خوردن رب قارچ و فلفل دلمه ای های خرد شده را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید که مواد کمی پخته شوند و آب آن ها به طور کامل تبخیر شود.

مواد میانی کیک گوشت

دستور پخت کیک گوشت

برای ساخت کیک گوشت ابتدا درون قالب فر کاغذ روغنی را پهن کنید و دیواره های قالب فر را نیز به خوبی چرب کنید سپس ۱/۲ خمیر را در درون قالب فر بریزید و بعد از صاف کردن سطح خمیر کیک گوشت مواد میانی را روی خمیر ریخته و پینیر پیتزا را هم روی مواد میانی کیک گوشت بریزید.
بقیه خمیر گوشت را روی مواد میانی بریزید و روی خمیر کیک پنیر پیتزا را ریخته و قالب فر را درون فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده است به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید.

دستور طبخ کیک گوشت

بعد از مدت زمان ذکر شده گریل فر را به مدت ۵ دقیقه روشن کنید تا روی خمیر کیک هم طلایی شود.

کیک گوشت آماده شد

نکات طلایی برای طبخ کیک گوشت

  1. خمیر کیک را می توانید به صورت رنگی تهیه کنید برای این منظور باید در مایه خمیر مقداری رنگ غذا اضافه کنید.
  2. انتخاب شکل قالب کیک سلیقه ای است و شما می توانید بنا بر سلیقه خود از انواع قالب های دایره یا و مستطیلی و … استفاده کنید.
  3. کیک گوشت را بهتر است برای سرو تزیین کنید.
  4. در هنگام تهیه مواد میانی کیک گوشت می توانید در درون مواد آن از سوسیس و کالباس و یا ذرت استفاده نمایید.

تزیین ساده کیک گوشت

کیک گوشت آماده سرو

طرز تهیه کیک گوشتی بدون فر

در ادامه دستور پخت قبلی از کیک گوشتی، قصد داریم روش دیگری از آموزش پخت کیک گوشتی پر شده با مواد گوشتی و بدون فر را در اختیارتان قرار دهیم که بعد از یادگیری می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید و لذت ببرید.

دستور پخت کیک گوشتی

مواد لازم

  • تخم مرغ/ ۴ عدد
  • آرد/ دو و نیم پیمانه
  • بکینگ پودر/ ۲ قاشق مرباخوری
  • روغن مایع/ نصف پیمانه
  • ماست/ یک پیمانه
  • سس کچاب/ برای سرو
  • کنجد/ به مقدار لازم
  • نمک/ یک قاشق مرباخوری
  • زعفران سائیده شده/ به میزان لازم
  • زردچوبه و فلفل/ به میزان لازم

دستور تهیه کیک گوشتی

در ابتدا تخم مرغ ها را داخل ظرفی بشکنید و به طور کامل با یکدیگر مخلوط کنید، بعد روغن بریزید و کاملا هم بزنید، سپس ماست اضافه کرده و دوباره هم بزنید، نمک و آرد و بکینگ پودر که قبلا سه بار الک کرده اید به همراه زعفران سائیده شده و زردچوبه و فلفل در سه مرحله به مایع کیک اضافه کنید و به صورت دورانی هم بزنید تا به طور کامل با یکدیگر مخلوط شوند.

اکنون کف یک قابلمه نسوز و یا تابه ای را چرب کنید و نصف مایع کیک را داخل آن بریزید، سپس بعد از ریختن مواد میانی روی آن، باقی مایع کیک را بریزید، سپس قابلمه یا تابه محتوی کیک را بر روی اجاق گاز با شعله کم همراه با شعله پخش کن قرار دهید و درب قابلمه که دمکنی روی آن گذاشته اید را ببندید و اجازه دهید تا خوب بپزد.

برای گاز هایی با شعله مختلف زمان پخت کیک متفاوت می باشد، مثلا ممکن است ۱۵ دقیقه طول بکشد، تشخیص آن بر عهده خود آشپز می باشد اما به طور کلی نباید بیشتر از ۳۰ دقیقه طول بکشد، سپس کیک را برگردونید تا سمت دیگر آن نیز سرخ شود و بعد از آماده شدن همراه سس قرمز آن را میل کنید.

نکته : برای مواد داخل کیک در این روش ترکیبی از گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه ای خرد شده، سیب زمینی نگینی خرد و سرخ شده به همراه هویج نگینی خرد شده، دو عدد خیار شور خرد شده، نخود فرنگی که قبلا سرخ و آماده شده ، رب، نمک و ادویه های دلخواه استفاده می کنیم.

روش تهیه کیک گوشت

بعد از این که کیک گوشت آماده شد می توانید روی آن را با کمک سس کچاپ و خردل به زیبایی تزیین کنید. امیدواریم از روش ساخت کیک گوشت در منزل نهایت لذت را ببرید و اوقات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو