با لیموترش سریع لاغر شوید

78

1399/4/14

14:54


با لیموترش سریع لاغر شوید

سلامت نیوز: یک ایده لاغری که معمولاً مورد بحث قرار می‌گیرد، استفاده از آب اسیدی لیمو برای شروع رژیم غذایی است. برخی معتقدند استفاده از آب لیمو معده را آزار می‌دهد و برخی دیگر می‌گویند می‌توان با لیموترش وزن کم کرد. اما آیا این موضوع حقیقت دارد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از انتخاب، بسیاری از افراد در مصرف کالری روزانه زیاده روی می‌کنند و در نتیجه با افزایش وزن رو به رو می‌شوند. با این حال به نظر می‌رسد برای حل این مشکل راهکار‌هایی وجود دارد.

نوشیدنی‌های قندی که همه ما دوست داریم مثل آب میوه و نوشابه پر از کالری هستند. در این مورد شکی نیست: ما برای زنده ماندن به مایعات نیاز داریم، اما آن‌ها فقط باید حدود ۱۰ درصد (یا کمتر) کالری‌هایی را که در یک روز مصرف می‌کنیم تشکیل دهند. همه ما می‌دانیم که باید روزانه حدود هشت لیوان آب مصرف کنیم، اما انجام آن نیز دشوار است.

آب بدون رایحه و طعم است. این می‌تواند در مقایسه با نوشابه یا نوشیدنی‌های دیگر ناامید کننده باشد. اما استفاده از لیمو برای کاهش وزن با قرار دادن آن در آب، نه تنها نوشیدنی شما را خوش طعم‌تر می‌کند، بلکه می‌تواند فرایند‌هایی را در بدن شما ایجاد کند که به شما در کاهش وزن کمک می‌کند.

استفاده از آب لیمو برای کاهش وزن به معنای تعویض وعده‌های غذایی با نوشیدنی یا گرسنگی در طول روز نیست. بلکه این کار به معنای تعویض نوشیدنی‌های پر کالری با نوشیدنی‌های کم کالری است. آب لیمو دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌رسد: آب آغشته به لیمو. شما می‌توانید آن را به روش‌های مختلفی بسازید. برخی افراد یک لیوان آب یخ درست می‌کنند و آب چند برش لیمو می‌افزایند. برخی دیگر یک چای داغ درست می‌کنند و نه تنها آب لیمو را درون آب می‌ریزند، بلکه پوست آن را نیز اضافه می‌کنند.

برخلاف لیموناد، ما از یک نوشیدنی شیری صحبت نمی‌کنیم، اما اگر این نوشیدنی برای شما بیش از حد ترش است می‌توانید مقدار کمی عسل یا یک قاشق چای خوری شیرین کننده طبیعی با کالری صفر به آن اضافه کنید تا جذاب‌تر شود. فواید بسیار زیادی وجود دارد که علاوه بر آن کاهش مصرف کالری، شامل آب لیمو در رژیم غذایی شما است.

تحقیقات نشان داده است که خوردن یا نوشیدن لیمو می‌تواند هضم شما را بهبود بخشد، به جلوگیری از انواع خاصی از سرطان، جلوگیری از سنگ کلیه و محافظت در برابر کم خونی نیز کمک کند. آب لیمو می‌تواند متابولیسم شما را تقویت کند. شروع روز شما با یک لیوان آب لیموی آغشته به آب گرم می‌تواند سوخت و ساز بدن را به حالت سوزاندن کالری تبدیل کند.

مطالعات نشان داده است که هر چه بیشتر آب بخورید کالری بیشتری را هنگام استراحت می‌سوزانید. نوشیدن آب لیمو و آب قبل از غذا می‌تواند معده شما را پر کند. آب بدن ما را پر می‌کند و سموم و زباله‌هایی را که در سیستم بدن ما ایجاد می‌شود، دور می‌کند. این سیستم دمای بدن ما را تنظیم می‌کند، انرژی لازم را برای فعالیت بدنی به ما می‌دهد و می‌تواند به کاهش درد جسمی کمک کند.

اضافه کردن آب لیمو به چای سبز از بیماری‌های جدی جلوگیری می‌کند. اضافه کردن لیمو به روتین چای سبز فواید سلامتی زیادی دارد و خطر برخی از سرطان‌ها را کاهش می‌دهد. براساس مطالعه‌ای که توسط انستیتوی تحقیقات غذایی انجام شده است، افرادی که روزانه ورزش می‌کردند و روزانه چهار تا پنج فنجان چای مصرف می‌کردند، دو پوند بیشتر از افرادی که چای نمی‌نوشند، از دست دادند. اما یک کشف بسیار جالب دیگر برای نتیجه گیری از این مطالعه وجود داشت.

لیمو‌ها همچنین حاوی فیبر به نام پکتین هستند که در مطالعات نشان داده شده است بر کاهش وزن تأثیر می‌گذارند. پکتین می‌تواند به عنوان یک ماده ضد التهاب عمل کند و نفخ و پف را کاهش دهد. همچنین می‌تواند به کاهش جذب چربی در بدن و تنظیم سطح انسولین (قند خون) شما کمک کند.

در برخی مطالعات، اشاره شده که پکتین باعث کاهش LDL یا کلسترول “بد” می‌شود. آب برای هر نوع برنامه سم زدایی مهم است و وقتی در لیمو مخلوط می‌شود، فواید بیشتری کسب می‌کند. مواد مغذی موجود در لیمو باعث تقویت سلامتی کبد شده و ترکیب موجود در پوست می‌تواند آنزیم‌های کبدی شما را تحریک کند.

ویتامین C؛ که به طور طبیعی در لیمو موجود است. می‌تواند به شما در حفظ سلامت و عاری از بیماری کمک کند. این به دلیل قدرت ویتامین C. در تقویت سیستم ایمنی بدن است. ویتامین C. با رادیکال‌های آزاد موجود در بدن شما نبرد سختی را انجام می‌دهد، مواردی که با افزایش سن می‌توانند باعث بیماری شوند؛ بنابراین، یک لیمو چقدر می‌تواند به شما سود برساند؟ یک لیمو حاوی ۱۸۷ ٪ از توصیه‌های روزانه ویتامین C. شما است.

آب لیمو باعث افزایش انرژی در شما می‌شود. نوشیدن یک فنجان آب لیمو در صبح بدن شما را مجدداً هیدراته می‌کند و به شما انرژی می‌بخشد. اگر حس می‌کنید که اغلب پس از بیدار شدن از خواب گرسنه هستید، آب لیمو حتی ممکن است برخی از این مشکلات گرسنگی را آرام کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو