جراحی های زیبایی واژن: لابیاپلاستی، واژینوپلاستی، هایمنوپلاستی و ..

منبع: سیمرغ

121

1399/4/14

14:56


جراحی های زیبایی واژن: لابیاپلاستی، واژینوپلاستی، هایمنوپلاستی و ..

جراحی های زیبایی واژن اخیرا محبوبیت زیادی پیدا کرده که به روش های مختلف انجام می شوند، در ادامه به چند فرایند که برای زیباسازی واژن انجام می شود، اشاره می کنیم

انواه جراحی های زیبایی واژینال یا GCS

فرایندهای زیادی تحت عنوان جراحی زیبایی واژن یا Genital Confirmation Surgery  که به اختصار GCS نامیده می شود، برای بهبود ظاهر و زیبایی واژن انجام می شوند. جراحی زیبایی واژن از این بابت اهمیت دارد که به بهبود اعتماد به نفس خانم ها در رابطه جنسی کمک می کند و این امر یک رابطه جنسی سالم و لذت بخش را به دنبال دارد. 

در ادامه به مهم ترین فرایندهای زیبایی که بر روی واژن انجام می شوند، اشاره می کنیم. 

بیشتر بدانید : سفید کردن واژن با روش های خانگی و بی ضرر

بیشتر بدانید : زیبایی واژن بدون عمل جراحی

بیشتر بدانید : شکل طبیعی واژن باید چگونه باشد؟

لابیاپلاستی Labiaplasty

این فرایند شامل جراحی لابیا مینورا labia minora (لب داخلی) و گاهی لابیا ماجورا labia majora (لب های خارجی) می شود. لابیاپلاستی مربوط به لابیا ماجورا رایج ترین جراحی زیبایی واژن است. در این فرایند اندازه لب های داخلی کاهش پیدا می کنند و به این ترتیب خارج از لب بیرونی قرار نمی گیرند.

به علاوه این فرایند برای اصلاح عدم تقارن لب های داخلی نیز استفاده می شود. بعضی از خانم ها به دلیل سایش، سوزش و محدودیت فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری عمل لابیاپلاستی انجام می دهند. بسیاری از خانم ها نیز لابیاپلاستی را به دلیل عدم رضایت از ظاهر واژینال خود انجام می دهند. 

بیشتر بدانید : لابیا چیست؟ خانم ها چه باورهای اشتباهی درمورد لابیا دارند؟

واژینوپلاستی vaginoplasty 

در این فرایند داخل واژن و دهانه آن با از بین بردن بافت های اضافه سفت می شود و به طور موثر باعث کوچک شدن قطر مهبل می شود. واژینوپلاستی اغلب برای خانم هایی استفاده می شود که به علت زایمان قوام واژن خود را از دست داده اند. این فرایند گاهی تحت عنوان جوانسازی واژن نیز مطرح می شود. 

بیشتر بدانید : سفت و تنگ کردن واژن با روش های طبیعی و خانگی

هایمنوپلاستی hymenoplasty یا ترمیم پرده بکارت

زیبایی واژن

این فرایند پرده بکارت را بازسازی می کند. لبه های پاره شده پرده بکارت مجددا به هم متصل می شوند به طوری که وقتی مقاربت جنسی انجام شود، غشا پاره شده و خونریزی رخ می دهد. 

بیشتر بدانید : پرده بکارت و آنچه باید در مورد انواع پرده بکارت بدانید

تقویت لب های خارجی واژن

این فرایند برای تقویت کردن و بزرگسازی لب های خارجی واژن انجام می شود که از طریق تزریق بافت چربی از بخش های دیگر بدن به این بخش ها کامل می شود. 

تقویت نقطه جی

این فرایند شامل تزریق ماده ای مانند کلاژن به نقطه جی می شود تا اندازه آن را تقویت شده و در نتیجه لذت جنسی زن بیشتر می شود. تاثیرات این تزریق حدود 3 تا 4 ماه طول می کشد که پس از این مدت تزریق مجددا تکرار می شود. 

بیشتر بدانید : راهنمای کامل پیدا کردن نقطه جی در زنان

کاهش اندازه کلاهک کلیتوریس

در این فرایند اندازه پوستی که کلیتوریس را احاطه کرده کاهش پیدا می کند. کاهش اندازه این کلاهک باعث تحریک بیشتر زن و افزایش لذت جنسی می شود. این فرایند hoodectomy نیز نامیده می شود. 

بیشتر بدانید : واژن و 13 راز برای داشتن واژن سالم

بیشتر بدانید : ٨ نکته مهم برای داشتن واژن سالم

بیشتر بدانید : تغییرات واژن در دهه های 30, 40, 50 و 60 زندگی

بیشتر بدانید : هرگز با واژن تان این کارها را انجام ندهید | روش شستشوی واژن

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو