خواص تخم شربتی برای پوست و لاغری

خواص تخم شربتی برای پوست و لاغری


منبع: مینویسم

180

1399/4/14

16:07


فواید و خواص تخم شربتی

بهترین روش سرمایه گذاری برای کودکان

تخم شربتی همان تخم ریحان است که یکی از معروف ترین تخمه های خوراکی و پرکابرد در فصل تابستان به شمار میرود.این دانه معمولا برای تهیه شربت یا نوشیدنی های تابستانه برای جلوگیری از گرما زدگی استفاده میشود و لعاب خاصی به آنها میدهد.

حال ما در این مطلب میخواهیم از شگفت انگیز ترین خواص تخم شربتی برای پوست و لاغری و زیبایی بگوییم تا شما از زوایای پنهان این گیاه دارویی پر خاصیت به طور کامل آگاه شوید.

فواید و خواص تخم شربتی

همه ما تجربه خوبی از دانه های حجیم و پفکی سیاه رنگ در شربت های خنک و تابستانه خود داریم.این دانه های سیاه رنگ همان دانه گیاه ریحان هستند که در ادبیات عامیانه به تخم شربتی معروف شده اند.
تخم شربتی از خانواده نعناییان است و از نوعی ریحان کوهی بدست می آید.

میتوان گفت تخم شربتی مبنع غنی از کلسیم و پروتئین و آهن و پتاسیم است و کمک شایانی به کسانی که مشکل جذب کلسیم دارند ، خواهد کرد.
از دیگر فواید تخم شربتی میتوان به موارد زیر نیز اشاره کرد :

فواید تخم شربتی برای پوست

طرز شستن تخم شربتی

  1. ابتدا تخم شربتی را خیلی سریع آبکشی کرده و بشویید.
  2. در ظرفی مجزا تخم شربتی را همراه با آب مخلوط کرده و از ۱۵ دقیقه تا ۲۴ ساعت به آن استراحت دهید تا به طور کامل آب را به خود جذب کند.
  3. آب را خالی کرده تا خاشاک و چوب های ریز از آن جدا شوند.
  4. بهتر است چند بار تخم شربتی را آب کشی کرده یا از صافی رد کنید تا کاملا تمیز و قابل استفاده باشد.

خواص تخم شربتی برای پوست

آنتی اکسیدان های موجود در تخم شربتی میتواند مثل یک ضد آفتاب طبیعی عمل کرده و پوست شما را در برابر اشعه های مضر موجود در نور خورشید مثل اشعه UV محافظت کند.

برای مشاهده بهترین تاثیر بهتر است یک قاشق چای خوری تخم شربتی را با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل به مدت ۲۴ ساعت خیسانده و برای نیم ساعت روی پوست خود بگذارید تا هم پوست شفاف تری داشته باشید و احتمال آفتاب سوختگی را کاهش دهید.

همچنین شما میتوانید یک قاشق تخم شربتی را بکوبانید یا آسیاب کنید و با یک قاشق مربا خوری آب لیمو تازه ترکیب کرده و صورت خود را ماساژ دهید و پس از ۳۰ دقیقه با آب سرد بشویید.این ماسک التهابات پوستی و قرمزی ناشی از اگزما یا جوش و آکنه را به مرور زمان از بین میبرد.

ماسک های حاوی تخم شربتی میتوانند به جوان سازی پوست و رفع چین و چروک کمک کرده و در کنار آن طراوت و شادابی را به شما هدیه دهند.

مصرف تخم شربتی هنگام خواب

تخم شربتی دانه ای بسیار مغذی است فواید تخم شربتی بی انتهاست و تنها در ۲ قاشق غذاخوری آن ۱۱ گرم فیبر و ۴ گرم پروتئین و ۱۳۷ کالری میباشد.
استفاده از این دانه قبل از خواب همراه با شیر میتواند تاثیر زیادی بر اختلالات بی خوابی و عطش های شبانه داشته باشد و در کنار آن فشار خون شما را کنترل کند.

تخم شربتی برای لاغری

لاغری با تخم شربتی

یکی از بهترین مواد غذایی برای لاغری تخم شربتی است زیرا فیبر موجود در تخم شربتی میتواند به پاکسازی بدن کمک کرده و از جذب بیش از حد چربی جلوگیری کرده و با کند کردن فعالیت آنزیم ها از تجزیه سریع کربوهیدرات ها جلوگیری میکند.

استفاده از تخم شربتی در رژیم غذایی میتواند به مقدار زیادی از اشتهای شما بکاهد و با حجم زیاد خود مقدار زیادی از فضای معده را اشغال کنید تا دیرتر احساس گرسنگی کنید.همچنین وجود امگا ۳ در تخم شربتی به کاهش میزان استفاده از شیرینی جات کمک خواهد کرد.

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو