بررسی نقاط ضعف و قوت گوشی نوکیا ۶.۱

بررسی نقاط ضعف و قوت گوشی نوکیا ۶.۱


منبع: آرگا

182

1399/4/14

17:32


گوشی نوکیا ۶.۱ یکی از گوشی‌های خوش قیمت و با کیفیت شرکت نوکیاست که در اوایل سال ۲۰۱۸ شاهد معرفی آن بودیم. قیمت خوب، دوربین مناسب، کیفیت ساخت مطلوب و قدرت عملکرد قابل قبول از ویژگی‌های مثبت اصلی این گوشی به شمار می‌روند. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی نوکیا ۶.۱ بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم.

شرکت بزرگ و فنلاندی نوکیا که از دیرباز شاهد تولید گوشی ها خوب و با کیفیت توسط آن بودیم، در سال ۲۰۱۸ نیز یک گوشی هوشمند عالی و با کیفیتی بی نظیر روانه بازار کرد که با استقبال خوبی نیز همراه شد. قیمت گوشی نوکیا ۶.۱ در مقایسه با گوشی های هم رده خود بسیار مناسب است. در این مطلب ما به بررسی گوشی نوکیا ۶.۱ و قابلیت ها و همچنین نقاط ضعف و قوت این گوشی پرطرفدار می پردازیم.

بررسی گوشی نوکیا ۶.۱ و نقاط ضعف و قوت آن

نوکیا ۶.۱ پرچمدار شرکت معروف نوکیا در سال ۲۰۱۸ بود می توان گفت که الان نیز هست. کیفیت ساخت این گوشی پرطرفدار بسیار عالی است. پردازنده قوی و همچنین نسبت زیاد نمایشگر نسبت به بدنه از ویژگی های بارز این گوشی است. ساخت بدنه با استفاده از فلز و همچنین صفحه نمایش ۱۶:۹ نیز طرفداران بسیار زیادی را به سمت این گوشی سوق داده است.

گوشی نوکیا 6.1 غول جدید HMD

بررسی طراحی ظاهری و بدنه

در بررسی گوشی نوکیا ۶.۱ ، در طراحی ظاهر این گوشی نوکیا از آلومینیوم مات برای این گوشی استفاده کرده است. صفحه نمایش ۱۶:۹ نوکیا ۶.۱ حدود ۷۲ درصد از نمای جلوی گوشی را پوشانده است. شیشه ی جلوی این گوشی نیز از جنس گوریاگلس است که پیوند خوبی با قاب و فریم این گوشی خورده است. ضخامت این گوشی ۸.۲ میلیمتر است و وزن این گوشی نیز ۱۷۲ گرم است که برای این گوشی با این ابعاد مناسب به نظر می رسد. لبه های نوکیا ۶.۱ با نوار های مسی رنگ جلوه خاص و زیبایی برای این گوشی به ارمغان آورده است. قاب دستگاه مسطح طراحی شده است تا امکان سر خوردن از دست را کاهش دهد. این طراحی حس امنیت در دست گرفتن را به کاربر القا می کند.

بررسی گوشی نوکیا 6.1 و ویژگی های ظاهری آن

در قاب پشتی این گوشی حسگر اثر انگشت با فرو رفتگی خاص خوذ قرار گرفته است که هنگام خیس و یا چرب بودن دستان این حسگر به خوبی عمل نخواهد کرد. این گوشی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاومتی ندارد و استاندار خاصی را در این بخش دریافت نکرده است. در لبه پایینی نوکیا ۶.۱ شاهد استفاده از پورت USB-C هستیم که در گوشی های هم رده نوکیا ۶.۱ این قابلیت کم دیده می شود. بررسی گوشی نوکیا ۶.۱ به ما نشان می دهد که خروجی صدای مونو در کنار این پورت قرار گرفته است که محل قرار گیری آن نیز مناسب نیست و در هنگام استفاده از آن در هنگام در دست گرفتن، دست ها مانع خروج صدا از این بخش خواهند شد. در لبه ی راست نوکیا ۶.۱ دکمه های پاور و تنظیم صدا دیده می شود که ارتفاع کافی را ندارند و برای استفاده کردن از آن باید با نوک انگشتانتان آن ها را فشار دهید. در لبه ی سمت چپ این دستگاه نیز سوکت های سیم کارت و مموری کارت وجود دارد که می توانید تا ۲۵۶ گیگابایت مموری کارت در این بخش وارد کنید همچنین این دستگاه از جایگاه دوم سیم کارت نیز استفاده می کند. در بالای نوکیا ۶.۱ از یک جک ۳.۵ میلیمتری صدا و همچنین سنسور NFC قرار گرفته اند. در پشت این دستگاه دوربین تکی با مارک ZEISS همراه با یک فلش به صورت عمودی در مرکز بالای قاب پشتی قرار گرفته است. همچنین یک حسگر اثر انگشت نیز در زیر دوربین و فلش با فرورفتگی خاص خود قرار گرفته است که سرعت و عملکرد آن بسیار سریع و خوب است.

نمای پشتی نوکیا 6.1

صفحه نمایش نوکیا ۶.۱

در بررسی گوشی نوکیا ۶.۱ متوجه آن خواهید شد که نوکیا برای گوشی نوکیا ۶.۱ خود از یک نمایشگر ۵.۵ اینچی و نسبت تصویر ۱۶:۹ با رزولیشن ۱۰۸۰ پیکسل استفاده کرده است. همچنین برای صفحه نماییش این گوشی از IPS LCD استفاده شده است. در بررسی گوشی نوکیا ۶.۱ نمایشگر این گوشی در زیر نور مستقیم آفتاب نیز روشنایی و قابلیت دید خوبی خواهد داشت. در نظر داشته باشید که رنگ ها در نمایشگر این پوشی کمی سرد دیده می شوند و کیفیت مورد انتظار را ندارند.

بررسی سخت افزاری

نوکیا در بخش سخت افزاری عملکرد قابل قبولی دارد. در این گوشی از یک پردازنده ۸ هسته ای اسنپدراگون ۶۳۰ استفاده شده است. همچنین برای بخش گرافیک نوکیا ۶.۱ از آدرنو ۵۰۸ استفاده شده است.

بررسی نرم افزاری

گوشی نوکیا ۶.۱ از ANDROID ONE بهره می برد. این نسخه از اندزوید تفاوتی با نسخه های دیگر ندارد. این نسخه فقط برای شناسایی شرکای تجار شرکت گوگل استفاده می شود که بروزرسانی اندروید را سریعتر انجام دهند. رابط کاربری نیز تفاوت چندانی با رابط کاربری نسخه های دیگر اندروید ندارد و تقریبا همان رابط کاربری پیش فرض استفاده شده برای تمامی نسخه های اندروید است.

بررسی دوربین

نوکیا ۶.۱ برای دوربین های خود از یک دوربین با لنز ۱۶ مگاپیکسل به عنوان دوربین اصلی و از یک دوربین با لنز ۸ مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی استفاده می کند. دوربین اصلی این گوشی قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۴K را دارا می باشد.

بررسی دوربین نوکیا 6.1

باتری نوکیا ۶.۱

نوکیا در گوشی نوکیا ۶.۱ از یک باتری لیتیوم یونی ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است. با توجه به رزولیشن صفحه نمایش این گوشی و پردازنده اسنپدراگون ۶۳۰ این باتری برای روشن ماندن به صورت دائمی برای یک روز کافی می باشد. همچنین با توجه به قیمت این گوشی استقامت باتری بسیار خوب است. همچنین نوکیا ۶.۱ برای شارژ سریع از پورت شارژ USB-C استفاده کرده است تا در حداقل زمان ممکن باتری خالی را پر کند.

بررسی گوشی نوکیا ۶.۱ از لحاظ امنیت

در بررسی نوکیا ۶.۱ در بخش امنیت ورود، امنیت ورود به گوشی نوکیا ۶.۱ فقط در طریقه ورود از راه های قدیمی مانند کد ها و الگو ها و راه جدید حسگر اثر انگشت خلاصه شده است و ورودی امنیت دیگری برای آن تعبیه نشده است. باز کردن قفل این گوشی با استفاده از اثر انگشت کمی کندتر نسبت به گوشی های هم رده خود عمل خواهد کرد. حسگر اثر انگشت نوکیا ۶.۱ در مکان خوبی برای لمس و استفاده کردن از آن قرار گرفته است ولی همانطور که گفته شد سرعت عملکرد این حسگر پایین است. همچنین می توانید با کلیک روی لینک مقابل بررسی گوشی نوکیا ۶.۲ نسل جدیدتر این میان رده را ببینید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو