آسیب‌پذیرترین قشر انسانی در بیماری های مشترک بین انسان و حیوان

59

1399/4/14

22:33


کودکان آسیب‌پذیرترین قشر انسانی هستند که نمی توانند از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان در امان باشند.

آسیب‌پذیرترین قشر انسانی در بیماری های مشترک بین انسان و حیوان

به گزارش بهداشت نیوز، سید مرتضی لایق متخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: کودکان ،آسیب‌پذیرترین قشر انسانی هستند و ممکن است کودکان به طور ناخودآگاه و به صورت غیرعمد، فشاری را به حیوان تحمیل کنند که باعث عکس‌العمل خطرناک وی شوند.
 
او افزود:کودکان از درک کمتری نسبت به محیط برخوردارند و از سوی دیگر، سیستم ایمنی ناشناخته‌تر و ضعیف‌تری دارند و به این دو دلیل در مواجهه با حیوانات، بسیار آسیب‌پذیرترند.

این متخصص بیماری عفونی کودکان ادامه داد: در جامعه ما خیلی ضرورت ندارد که خود را گرفتار و اسیر نگهداری از حیوانات در منزل کنیم، اما اگر در موارد خاصی مجبور به نگهداری حیوانات باشیم، حتما باید با مراجعه به مراکز معتبر دامپزشکی، شناسنامه کاملی از آن حیوان دست‌آموز تهیه کنیم و شناسنامه بهداشتی کاملی از آن‌ها داشته باشیم تا به موقع واکسیناسیون شوند.

لایق بیان کرد:توصیه و تأکید ما این است که اگر مجبور به نگهداری از حیوانات در منزل خود هستیم، از حیواناتی نگهداری شود که برای ما کاملا شناخته شده و بومی ما باشند؛ بنابراین هرچه محیط میان انسان و حیوان کوچک‌تر و صمیمی‌تر باشد و هم‌چنین هرچه اقدامات ایمنی کمتر رعایت شود، امکان انتقال بیماری بیشتر است.

او تصریح کرد: طبیعی است که هر چه فاصله و تعداد تماس با حیوانات در ارتباط با آن‌ها کمتر باشد، احتمال بروز آن بیماری نیز کمتر خواهد بود. حتی‌الامکان باید سعی شود که کمترین تماس فیزیکی را با حیوانات داشته باشیم؛ ضرورتی ندارد که آن‌ها را در رختخواب خود بخوابانیم و در وسایل شخصی و مخصوص خود شریک‌شان کنیم.
 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو