برای پیشگیری از ابتلا به کرونا استفاده از ماسک در منزل ضرورت دارد؟

32

1399/4/14

22:33


مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بهتر است افراد در منازلی که بیمار خاص و یا افراد حساس به بیماری ها در آن زندگی می کنند، ماسک استفاده کنند.

برای پیشگیری از ابتلا به کرونا استفاده از ماسک در منزل ضرورت دارد؟

به گزارش بهداشت نیوز، برزگر  اظهارکرد: این امر سبب می شود تا احتمال ابتلای این افراد به بیماری کووید 19 کاهش یابد.وی افزود: رعایت فاصله اجتماعی با این افراد از دیگر اقداماتی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

برزگر ادامه داد: از سوی دیگر بعضی از مشاغل نیز هستند که افراد با افراد خیلی زیادی سروکار دارند همچون پرستارها، دامپزشک، رانندگان و ....  و توصیه می شود این افراد نیز به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری در منزل از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را نیز رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه آثار بیماری کووید 19 ممکن است در برخی از افراد حتی بعد از بهبود از بیماری باقی بماند، اظهارکرد: یکی از این آثار بیماری بر روی ریه افراد است، بنابراین از مردم درخواست می شود از ماسک استفاده کرده و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

این مقام مسئول در ارتباط با تزریق واکسن آنفلوآنزا به بیماران خاص و افراد حساس در مقابل بیماری ها توصیه کرد: در شهریور ماه اقدام به تزریق این واکسن کنند.وی گفت: با توچه به اینکه احتمال می رود ویروس کرونا در فصل پاییز و زمستان نیز فعال می شود، بهتر است افراد سالک نیز نسبت به تزریق به واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند از ابتلای آن ها به بیماری آنفلوآنزا جلوگیری شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو