انگلیس: با عدم پایبندی ایران، برجام در خطر است

منبع: برترین ها

43

1399/4/14

23:28


سخنگوی وزارت خارجه انگلیس به نامه ظریف به جوزپ بورل درباره برجام و مکانیسم ماشه واکنش نشان داد.

ایسنا: سخنگوی وزارت خارجه انگلیس به نامه ظریف به جوزپ بورل درباره برجام و مکانیسم ماشه واکنش نشان داد.

به نقل از سایت دولت بریتانیا، سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در واکنش به نامه محمد جواد ظریف به جوزپ بورل مدعی شد: انگلیس به برجام پایبند می‌ماند اما این توافق با عدم پایبندی سیستماتیک ایران در خطر قرار گرفته است.

وی در ادامه ادعا کرد: اگر ایران می‌خواهد از برجام منفعت ببرد، باید با فرایند حل اختلاف ارائه شده توسط سه کشور اروپا تعاملی سازنده داشته باشد و تعهدات خود ذیل این توافق را اجرا کند.

این واکنش در پی آن مطرح می‌شود که متعاقب اقدام غیرمسئولانه و غیرقانونی سه دولت اروپایی ( آلمان، انگلیس و فرانسه ) در ارائه پیش نویس قطعنامه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین تداوم عدم پایبندی نسبت به تعهدات بین المللی مندرج در برجام و مصوبات کمیسیون مشترک، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی نامه ای به جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده برجام، یک بار دیگر موارد عدم پایبندی کشورهای اروپایی را طبق بند ۳۶ برجام به کمیسیون مشترک جهت حل و فصل ارجاع داد.

در نامه وزیر امور خارجه تاکید شده است که هرگونه مداخله در همکاری های پادمانی جاری بین ایران و آژانس مغایر با مفاد برجام بوده و می تواند بر مبانی همکاری های پادمانی موجود تاثیرات منفی داشته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو