رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: براساس مصوبه بیست  و ششمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، سازمان هواپیمایی کشوری مسافران، مشایعت کنندگان و مستقبلین ملزم به استفاده از ماسک در فرودگاه ها و داخل هواپیما هستند.

وی افزود: بر همین اساس سازمان هواپیمایی کشوری در بخشنامه ای به شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی، شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی (ره)، شرکت های هواپیمایی، خدمات فرودگاهی، فرودگاههای خلیج فارس، ماهشهر، خارک، سیری، لاوان، بهرگان، آغاجاری، گچساران، کیش قشم، ماکو، کاشان، چابهار، دزفول و جاسک استفاده از ماسک توسط مسافران و تهیه و تامین ماسک جهت ارائه به پرسنل در محیط کار از جمله ترمینال، کابین هواپیما و ایرساید را الزامی کرد.

وی با بیان اینکه براساس بخشنامه مذکور از ورود مسافران بدون ماسک به ترمینال ها، اتوبوس و هواپیما ممانعت به عمل می آید، افزود: در راستای مصوبه مذکور و به منظور رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و کنترل شیوع بیماری کرونا، بخشنامه الزام اجرایی شدن استفاده از ماسک در فرودگاهها و هواپیماها به شرکت های هواپیمایی و تمامی بخش های مرتبط در امر پرواز ابلاغ شد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی با اشاره به اینکه تمامی حاضران در سالن های فرودگاهها نیز ملزم به اجرای استفاده از ماسک هستند، تصریح کرد: با توجه به اهمیت و در اولویت قرار داشتن سلامت مسافران در صنعت حمل و نقل هوایی، دفاتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری از جمله دفتر نظارت بر فرودگاهها شرکت ها و موسسات هوانوردی، دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی و دفتر عملیات پرواز به صورت مستمر به بازرسی از فرودگاهها و در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل ها برخورد مقتضی انجام می شود.

به گزارش تسنیم، پیش از این با وجود الزام ایرلاین ها برای در اختیار قراردادن بسته بهداشتی به مسافران اما برخی شرکت های هواپیمایی این اقدام را انجام نمی دادند. موضوعی که واکنش سازمان هواپیمایی کشوری را به دنبال داشت و این سازمان به شرکت ها در خصوص هرگونه اهمال کاری در این زمینه هشدار داد.