روش های مبارزه با ساس و از بین بردن ساس برای همیشه

روش های مبارزه با ساس و از بین بردن ساس برای همیشه


منبع: آرگا

402

1399/4/15

12:02


راه های مبارزه با ساس در منزل را در این مطلب مشاهده نموده و ضمن شناسایی ساس ها و تشخیص محل زندگی آنها، با روش هایی برای از بین بردن همیشگی ساس های خانگی و ساس های موجود در تختخواب آشنا شوید.

آشنایی با راه های موثر برای نابودی ساس یکی از مهمترین مواردی است که با به کارگیری آنها می توان اقدام به نابودی ساس ها در منزل نمود. همانگونه که می دانید ساس یکی از حشرات ناقل انواع بیماری است که از آن به عنوان انگل خارجی یاد می شود و وجود این حشره در منزل می تواند یکی از مشکلات بزرگ برای افراد ساکن در منزل محسوب گردد. بر این اساس سعی نموده ایم روش های موثر برای از بین بردن ساس در منزل را گردآوری و در این مقاله ارائه دهیم و از این طریق شما را در جهت نابودی ساس ها یاری نماییم. تا پایان این مطلب همراه ما باشید و از روش های ذکر شده برای از بین برده ساس ها نهایت استفاده را ببرید.

راه های موثر برای مباره با ساس در منزل :

ساس های حشراتی ریز با بدنی بیضی شکل به رنگ قهوه ای مایل به قرمز می باشند که اغلب در شکاف اجناس چوبی و لای درز های تشک و متکا مخفی شده و در تارکی شب از محل زندگی خود خارج شده و از خون بدن انسان تغذیه می کنند. البته در صورتی که انسانی در نزدیکی آنها یافت نشود، از خون حیوانات خونگرم نیز تغذیه می کنند. این حشرات ناقل انواع بیماری ها هستند و با گزش به انتقال بیماری می پردازند. مطمئنا وجود چنین حشراتی در منزل بسیار زجرآور است و ترجیح می دهیم با موثر ترین روش برای مبارزه با ساس آشنا شویم، اما قبل از یادگیری این روش ها بهتر از با این حشره و محل زندگی اش بیشتر آشنا شوید. توجه داشته باشید که یادگیری روش های موثر در از بین بردن ساس ها از جمله نکات خانه داری مهم و  قابل توجه است که می تواند کاربردهای فراوانی در زندگی روزمره افراد داشته باشد.

مبارزه با ساس

 روش تشخیص و شناسایی ساس :

همانگونه که گفتیم ساس ها اغلب در شکاف و درزها پنهان می شوند، به همین دلیل شخیص وجود آنها تا حدودی سخت است، با این حال روش های مختلفی برای شناسایی این موجودات مزاحم وجود دارد، به این ترتیب که می توانید از ملحفه ایی سفید روی تختخواب و مبلمان استفاده نموده و نیمه شب با روشن کردن لامپ شاهد وجود ساس ها بر روی ملحفه باشید. علاوه بر این می توان با اثرات خون و همچنین مدفوع این حشره که اغلب از خود بر جای می گذارند، وجود آنها را تشخیص داد، در این مرحله قبل از اقدام به پاک کردن لکه های به جا مانده با ردیابی آنها از مخفیگاه ساس ها با خبر شد. همچنین با استفاده از حس بویایی نیز می توان پی به وجود این حشرات برد. ساس ها اغلب دارای بوی تهوع آور و بدی می باشند که با شناسایی این بو و دنبال کردن آن می توان به محل زندگی ساس ها دست یافت و از این طریق برای مبارزه با ساس و از بین بردن آنها اقدام نمود.

مبارزه با ساس

مبارزه با ساس خانگی :

 موثرترین روش برای از بین بردن ساس های منزل، سمپاشی قسمت های مختلف منزل در هنگام صبح می باشد، بدین منظور می توانید از شرکت های سمپاشی محل سکونت خود کمک بخواهید. سم ددت، سم دی اکساکارب و سم بندیو کارب، سم فن کلروفوس، سم دیازینون، یودفن فوس لیندین، مالاتیون و پرویوکسور، آیکون، سولفاک می توانند تاثیر قابل توجهی در از بین بدن ساس ها داشته باشند که اغلب سمپاشی به صورت دستی و کمپرس بر روی دیوارها و فرش های منزل انجام می گیرد.

جای نیش ساس

سرما و گرما نیز می تواند نقش مهمی در مبارزه با ساس ها داشته باشد، بدین منظور می توان دمای محیط را به بیش از ۳۷ تا ۳۹ درجه سانتیگراد رسانید و یا با کاهش دما به ۰ تا ۹ درجه اقدام به نابودی ساس های نمود. این روش اغلب برای وسایلی از جمله لباس ها و تختخواب نوزاد که امکان سمپاشی آن وجود ندارد، موثر است و می توان با قرار دادن انها در فریزر به مدت چند ساعت و یا از طرزیق جوشاندن آنها ساس ها را برای همیشه از بین برد.

شناسایی ساس ها

علاوه بر موارد ذکر شده که در جهت نابودن کردن ساس ها ذکر شد، با اقداماتی موثر و مفید می توان از حضور ساس ها در محل زندگی جلوگیری نمود، از جمله این اقدامات می توان به : توجه به درزهای لوازم چوبی خصوصا وسایل چوبی دست دوم، جدا نمودن کاغذ دیواری های شل شده، پر کردن درز ها و شکاف های دیوار، شستشو ملحفه ها و پرده ها با آب جوش و… اشاره نمود که می توان از این طریق از حضور این حشرات مزاحم جلوگیری نمود.

از بین بردن ساس

همانطور که گرما می تواند در از بین بردن ساس ها موثر باشد. سرما نیز این حشرات موذی را از بین خواهد برد. جالب است بدانید که ساس ها تحمل دمای پایین را ندارند و می میرند، البته در شرایطی که حداقل به مدت چهار روز در دمای پایین (کمتر از منفی هجده درجه سانتی گراد) قرار گیرند. چهار روز زمان لازم است تا دمای هوای پایین به همه سوراخ ها و درز ها نفوذ کند و نیز همه ساس و تخم های آنها را کشته و از بین ببرد.

در چنین شرایطی، می توانید اشیا و وسایل کوچک آلوده شده به این نوع حشرات موذی و تخم های آنها را در داخل فریز نگهداری کنید و باید دوره چهار روزه از زمانی حساب شود که فریز به دمای  منفی ۱۸ درجه سانتی گراد رسیده است، البته این مدت زمان برای وسایل و اجسام بزرگتر بیشتر در نظر گرفته می شود.

نابودی ساس ها

از آنجا که فریزر های خانگی به اندازه ای سرد نیستند که قادر به از بین بردن ساس باشند (مطابق نظر EPA)، بنابراین برای کشته شدن کامل ساس ها باید زمانی بیشتر از ۴ روز در نظر گرفته شود.

همچنین استفاده از سیستم های گازی که برای فریز کردن فوری طراحی شده اند، برای از بین بردن ساسا ها نه تنها تاثیر گذار نبوده، بلکه حتی موجب گسترش این حشرات خونخوار و انگل مانند شده و به دلیل فشار هوای ایجاد شده، ساس ها را به اطراف می پراکند.

عده ای از افراد ممکن است فکر کنند با باز گذاشتن درب و پنجره ها و خاموش کردن وسایل گرمایشی می توانند سااس ها را از بین ببرند که این تفکر اشتباهی است و اصلا مؤثر نمی باشد، زیرا تحت هیچ شرایطی با این روش دمای اتاق تا این حد که حشرات را از بین ببرد، پایین نمی آید.

خالی گذاشتن خانه و ترک کردن آن برای مدت زمانی بیشتر از یک سال اگرچه می تواند راهکاری برای از بین رفتن ساس ها باشند، چرا که برای مدتی طولانی بدون غذا مانده اند، اما این امکان نیز وجود دارد که با نقل مکان به واحد های مجاور زنده مانده و دوباره برگردند.

از بین بردن ساس ها

با موثرترین و کارآمدترین روش های مبارزه با ساس آشنا شدید، امیدواریم با به کارگیری راه های ذکر شده هر چه سریع تر از شر این موجودات مزاحم خلاص شوید و اقدامات لازم در جهت نابود سازی ساس ها را انجام دهید. همچنین از شما دعوت می نماییم برای مشاهده دیگر نکات مهم و اساسی با کاربردهای فراوان در منزل به بخش خانه داری مراجعه نموده و از مطالب مفید و جذاب در این زمینه نهایت استفاده را ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو