نکاتی که باید در مورد مراقبت از تاتو جدید خود بدانید!

نکاتی که باید در مورد مراقبت از تاتو جدید خود بدانید!


منبع: مینویسم

903

1399/4/15

12:34


نکات مراقبت از تاتو جدید

بهترین روش سرمایه گذاری برای کودکان

سرانجام طرح تاتویی که برای مدت های در ذهن داشتید به واقعیت تبدیل شده است و خالکوبی جدیدی روی پوست شما نقش بسته است. تاتو جدید معمولا کمی ورم داشته و اگر اندازه آن بزرگ باشد شما بعد از ۲۴ ساعت دچار سوزش میشوید.تاتو ها بسته به شکل و ابعادشان زمان متفاوتی برای ترمیم شدن و به اصطلاح جا افتادن میخواهند.اما مرحله بعد چیست؟ چگونه باید از آن مراقبت کنید و چگونه زیبایی آن را حفظ کنید؟ در ادامه هر آنچه که باید در مورد مراقبت از تاتو جدید بدانید به شما خواهیم گفت :

۸ نکته مراقبت از تاتو جدید

بهتر است قبل از تاتو زدن این نکات مراقبتی را بلد باشید زیرا ساعت های اولیه بعد از تتو خیلی مهم هستند.دست نزدن و نگه داری از تتو بدون از بین بردن آن چیزی است که باید به خوبی به ذهن سپرده تا پول و وقت و دردی که تحمل کرده اید بی ارزش نشود.در این قسمت از مینویسم ۸ نکته طلایی برای مراقبت از تتو جدید را برایتان آورده ایم پس خوب توجه کنید :

۱) به توصیه های تاتو کار خود گوش دهید :

توصیه های مراقبتی از یک سالن خالکوبی به سالن دیگر با هم تفاوت دارند و گاهی اوقات حتی هنرمندان یک سالن خالکوبی نیز ایده های متفاوتی برای بهترین روش های مراقبت را ارائه می دهند. به دستورالعمل هایی که به شما داده می شود، گوش دهید؛ معمولا این توصیه ها قسمت های مشترکی نیز دارند که در ادامه ما معمول ترین آنها را برایتان آورده ایم.

مطالب مرتبط : مجموعه شعر برای تاتو با مفهوم

۲) تا ۳ روز بعد از انجام تتو جدید آن را نشویید :

این یکی از توصیه های مشترک بین تمام تتو کاران است.در بیشتر دستورالعمل ها به شما تاکید می شود که پس از گذشت ۷۲ ساعت، روی خالکوبی را با آب ولرم و صابون مایع یا فوم شستشو ، شستشو دهید.بهتر است از استفاده از صابون های قوی پرهیز کرده و حدالامکان صابون را بر روی محل تتو خود نکشید.

۳) از چرب کننده ها استفاده کنید :

محل تتو را چرب نگه دارید.به محض خشک شدن محل تتو روند پوست دادن و به اصطلاح پوسته پوسته شدن تتو شروع میشود و اگر این اتفاق خیلی زود بیوفتد رنگ تتو با پوسته ها از بدنتان خارج میشود و تاتو شما از بین میرود.در اولین ساعات بعد از انجام تاتو بهتر است یه لایه ضخیم از وازلین را بر محل تتو مالیده و روی آن را با سلفون بپوشانید.به جای وازلین میتوانید از پماد A هم استفاده کنید اما ضروری است که در روز بین ۴ الی ۶ مرتبه محل تاتو را مجددا چرب کنید.\

مراقبت از تاتو جدید

۴) خالکوبی را تمیز و خشک نگه دارید :

باید خالکوبی تمیز و خشک نگه داشته شود و حداقل به مدت یک ماه از فرو بردن آن در آب خودداری کنید(دوش گرفتن اشکالی ندارد اما نباید خالکوبی داخل آب قرار گیرد). اگر لباسی که می پوشید با خالکوبی تماس پیدا می کند، بهتر است خالکوبی را با باند یا گاز استریل یا سلفون بپوشانید.ضمن این اگر بعد از انجام تتو ، محل تاتو شما کثیف یا رنگی بود.بهتر است از دوستی کمک خواسته تا آن قسمت های کثیف را با دستمال مرطوب پاک کند.
نکته قابل توجه اینجاست که خشک نگه داشتن تاتو به این معنا نیست که بگذارید در هوای آزاد خشک شده و پوسته پوسته شود.این خشک بودن تنها برای شستشو با آب صدق میکند و چرب کننده ها را شامل نمیشود.

۵) از قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خورشید اجتناب کنید :

از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب کنید مگر این که ضروری باشد. خالکوبی ها خصوصاً خالکوبی های رنگی در اثر تابش نور خورشید کدر و تیره می شوند- بنابراین وقتی که کاملاً خشک شد، برای وقتی که در معرض نور خورشید قرار می گیرید خالکوبی را با ضد آفتاب با SPF بالا بپوشانید.

این مطلب را نیز بخوانید : طرح تتو با اشکال هندسی مناسب برای آقایان و بانوان

۶) نسبت به مدت زمان التیام آن صبور باشید :

مدت زمان لازم برای التیام به چگونگی نگه داری شما و اندازه ی طراحی خالکوبی بستگی دارد. این بازه می تواند از یک هفته برای طراحی های ساده ی نوشتاری تا چندین ماه برای طراحی های بزرگ و پیچیده متغیر باشد. دستورالعمل های توصیه شده را انجام دهید و تا چند ماه پس از خالکوبی نیز سطح آن را تمیز و چرب نگه دارید و از محصولات مراقبت از پوست تحریک کننده ی پوست استفاده نکنید.

۷) نسبت به خارش آن بی توجه باشید :

در روند التیام خالکوبی، ممکن است پوسته پوسته شود. از برداشتن این پوسته ها خودداری کنید زیرا ممکن است بخشی از جوهر برداشته شود و منجر به ایجاد تیرگی ها یا از بین رفتن کل طراحی شود. اگر در محل خالکوبی خارش احساس می کنید، به آرامی آن را ماساژ دهید. این حالت تنها برای چند هفته ی اول ادامه می یابد و اگر همچنان ادامه پیدا کرد، غیر قابل تحمل شد، اطرافش قرمز شد یا همیشه احساس گرم بودن در محل خالکوبی داشتید، به سالن خالکوبی مراجعه کنید یا به دنبال درمان پزشکی باشید. عفونت خالکوبی به ندرت رخ می دهد اما امکان پذیر است، بنابراین اگر نگران هستید حتماً پیگیر باشید.

نگه داری از تاتو جدید

۸) در صورت نیاز برای ترمیم به سالن خالکوبی مراجعه کنید :

اگر بخشی از جوهر طراحی از بین رفت، سالن خالکوبی باید آن را ترمیم کند- خالکوبی و خدمات نامطلوب منجر به شهرت سالن خالکوبی نخواهد شد. بنابراین به نفع آن هاست که رضایت شما از محصول نهایی را جلب کنند. پس از گذشت ۶ هفته، در صورت نیاز به ترمیم به آن ها مراجعه کنید.

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو