جنسیت قبل از بارداری، چه عواملی تاثیر دارد؟

منبع: نی نی بان

89

1399/4/15

13:21


صرف نظر از تفکرات قالبی که درباره داشتن فرزند دختر یا پسر وجود دارد، خیلی از والدین دوست دارند بتوانند جنسیت فرزند خود را پیش از تولد انتخاب کنند. بسیاری از محققان اعتقاد دارند که هیچ روش علمی قطعی برای تعیین جنسیت نوزاد وجود ندارد. گرچه این اعتقاد صحیح است اما شواهدی هم وجود دارد که نشان می دهد عوامل متعددی در دختر یا پسر شدن جنین نقش دارند که پدر و مادر نیز می توانند در این عوامل تاثیرگذار باشند. میزان PH رحم در حین لقاح، زمان آمیزش و تغذیه قبل از بارداری سه عامل موثر در تعیین جنسیت قبل از حاملگی است.  

سه عامل تعیین کننده تعیین جنسیت
در اینجا به سه مورد مهم درباره تعیین جنسیت اشاره شده است:
1- PH رحم
اسپرم مرد ( کروموزوم y‌) در محیط قلیائی بهتر زنده می ماند، ازطرفی محیط رحم در زمان تخمک گذاری (14 سیکل ماهانه 28 روزه) دارای PH بالا و قلیائی است. بنابراین در صورتی که لقاح در این روز صورت گیرد به احتمال زیاد جنین تشکیل شده پسر خواهد بود و در بقیه اوقات چون PH دهانه رحم پایین و اسیدی است کرموزوم X اسپرم بیشتر زنده مانده و احتمال دختر شدن جنین بیشتر است. چون در هر صورت هر دو نوع کروموزوم تخمک X می باشد اما کروموزوم های اسپرم X و Y هستند. بنابراین جنسیت فرزند شما بستگی به این موضوع دارد که کروموزم های تخمک با کدام نوع از کروموزوم های اسپرم جفت می شوند. همچنین اگر به دلیل رژیم غذایی زن در چند وقت اخیر محیط رحم قلیایی باشد باز هم به احتمال زیاد جنین تشکیل شده پسر خواهد بود.
2-زمان آمیزش
خانم ها هر ماه در اواسط سیکل خود یک و در برخی موارد بسیار نادر چند تخمک آزاد می کنند که در قسمت قبل توضیح دادیم در چه صورت دختر و در چه صورت پسر می شوند. اگر آمیزش در حوالی زمان تخمک گذاری صورت گیرد، به دلیل قلیایی بودن رحم به احتمال زیاد پسر بدنیا خواهد آمد زیرا در این حالت حرکت اسپرم هایY بسیار سهل و آسان است اما اگر مقاربت ۳ تا ۴ روز بعد یا قبل از تخمک گذاری اتفاق بیفتد شانس پسر شدن بشدت کاهش می یابد و احتمال دختر شدن نوزاد شما بیشتر می شود.
3- رژیم غذایی و جنسیت جنین 
دنبال کردن یک رژیم غذایی خاص و درست از حدود سه ماه قبل از اقدام به بارداری به زوج‌های جوان کمک می‌کند بتوانند جنسیت کودک خود را تا حد زیادی پیش از بارداری تعیین کنند. به عنوان مثال، مصرف غذاهایی که منابع غنی از دو ماده معدنی کلسیم و منگنز هستند مثل سبزیجات سبز رنگ پیش از باردار شدن، احتمال به دنیا آوردن فرزند دختر را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر زنانی که بیشتر از خوراکی‌های حاوی پتاسیم و سدیم مثل موز و سیب زمینی استفاده کرده باشند، به احتمال زیاد پسرزا خواهند بود.

سخن آخر
همان طور که ملاحظه کردید شما نیز می توانید با مشورت با یک پزشک متخصص از حدود سه ماه قبل از اقدام برای بارداری با داشتن یک برنامه مشخص برای رژیم غذایی زن و مرد و همچنین زمان آمیزش تا حد زیادی می توانید جنسیت فرزند خود را مشخص کنید. در این میان باید مراقب سلامت خودتان نیز باشید و از مصرف مواد مضر برای رسیدن به نتیجه مطلوب جدا خودداری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو