آزمایش خون بارداری کی جواب میده؟

منبع: اوما

239

1399/4/15

17:52


آزمایش خون بارداری کی جواب میده؟

مامان های آینده صبور باشید و اینقد عجله نکنید. هورمون بارداری که به آن بتا یا  HCG گفته میشه در اوایل دوران بارداری تولید میشه . این هورمون بعد از انجام لقاح و لانه گزینی جنین در رحم تولید میشه و کم کم مقدارش افزایش پیدا می کنه. بخاطر همین هم نباید بلافاصله بعد از نزدیکی برای بارداری انتظار مشخص شدن نتیجه صحیح را داشته باشین. سوالی که برای بسیاری از مادران اومایی عزیز پیش می آید اینه که پس آزمایش خون بارداری کی جواب میده؟ با ما همراه باشید تا به شما پاسخ این سوال را توضیح دهیم.

آزمایش خون بارداری کی جواب میده؟

بعد از نزدیکی و آزاد شدن تخمک، اسپرم و تخمک باید همدیگر را ملاقات کنند تا بتوانند در همدیگر ادغام شده و عمل لقاح را انجام دهند. سپس در طول 10 الی 14 روز بعد به آرامی بسمت رحم حرکت می کنند و در دیواره رحم قرار قرار گرفته و به آن می چسبند که اصطلاحا به آن عمل لانه گزینی گفته می شود. با پیشرفت بارداری کم کم  جفت تشکیل شده و بارداری مشخص می شود.

البته از همان زمان انجام لقاح و ورود به رحم هورمون بارداری شروع به ترشح می کند اما در روزهای اول هنوز مقدارش پایین بوده و در آزمایش مشخص نمی شود. بنابراین نباید بلافاصله پس  از 2 الی 3 روز که از نزدیکی گذشت از بی بی چک و یا آزمایش خون استفاده کنید و نسبت به آن مایوس شوید زیرا ممکن است باردار شده باشید اما هنوز هورمون بارداری به قدری زیاد نشده باشد که در خون یا ادرار شما مشخص شود. 

به همین دلیل اکثر پزشکان توصیه می کنند در صورت اقدام برای بارداری یا داشتن رابطه محافظت نشده تا زمان از دست دادن پریودتان صبر کنید و بعد تست خون یا ادرار را انجام دهید.

 

5366-6

شما این اشتباه را نکنید!

یکی از اشتباهات مامانا اینه که  11 روز بعد از لقاح که میگیم هورمون بارداری ترشح میشه را از روز نزدیکی حساب می کنند و این اشتباهه!!! چون وقتی که تخمک آزاد میشه تا 24 ساعت باید لقاح انجام بشه، اما ممکنه شما دو روز قبل نزدیکی داشته باشید و اسپرم که تا چند روز زنده میمونه منتظر تخمک باشه. بنابراین روز تخمک گذاری با لقاح برابر است اما ممکنه با روز نزدیکی متفاوت باشه. پس دقت کنید روز تخمک گذاری رو به عنوان مبدا محاسبه در نظر بگیرین. هر چند تشخیص دقیق روز تخمک گذاری هم امکان پذیر نیست اما می تونین بصورت حدودی با ابزار مختلف مثل کیت تخمک گذاری، دمای بدن و ... آن را مشخص کنین!

سخن آخر

همه مادرانی که به انتخاب خودشان اقدام برای بارداری کرده اند و یا افرادی که تحت درمان های مختلف بارداری قرار می گیرند بعد از نزدیکی در سیکل قاعدگی بی صبرانه منتظر نتیجه اقدام خود هستند اما باید کمی صبور باشید تا بتوانید نتیجه دقیقی به دست آورید. زمانی که شما خیلی زود آزمایش را انجام دهید ممکن است باردار باشید اما نتیجه منفی بگیرید. پس بهتر است کمی تحمل داشته باشید. 

better health editor team. Pregnancy testing . 2019

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو