جانی دپ امبر هرد

جانی دپ که روزگاری خونسردترین ضدقهرمان در هالیوود بود، اکنون تلاش می کند از اعتبار خود در برابر اتهاماتی که همسر دومش، امبر هرد به او زده بود دفاع کند و این بار دپ در قامت یک شاکی هفته آینده در دادگاهی که در لندن برگزار می شود حاضر خواهد شد. جانی دپ ۵۷ ساله که اکنون در پاریس و در کنار شریک زندگی سابقش ونسا پارادیس و دو فرزندشان لیلی رُز ۲۱ ساله و جک ۱۸ ساله به سر می برد از روزنامه سان به دلیل اینکه این روزنامه در سال ۲۰۱۸ به او اتهام کتک زدن هرد را زده بود شکایت کرده است. قرار است این دادگاه سه هفته ای از روز سه شنبه آغاز شود و بدین ترتیب دپ و هرد بار دیگر رو در روی یکدیگر در دادگاه حاضر خواهند شد.

به گزارش مووی مگ به نقل از روزیاتو، هرد مدعی است که شوهر سابقش در طول یک دوره اعتیاد شدید به مواد مخدر و الکل او را کتک زده و سعی داشته خفه اش کند. تیم حقوقی دپ اما ادعا دارند که داستان خانم هرد کاملاً ساختگی است و در واقع این جانی دپ است که قربانی ماجرا بوده و خشونت خانگی را تجربه کرده است. شهادت ها و مصاحبه های پیش از شروع دادگاه بسیار جنجالی شده و در جریان آن فاش شده که دپ چند روز قبل از حمله ادعایی به همسر سابقش از دستیارش خواهش کرده به او «قرص های شادی» و «مواد سفید» بده که منظور از آن ها قرص های اکستازی و کوکایین بوده است.

در اسناد مربوط به دادگاه دیده می شود که وکلای جانی دپ از امبر هرد با عنوان «دختر گمشده» (Gone Girl) یاد می کنند که به رمان و فیلمی به همین نام اشاره دارد که در آن زنی گم شده و شواهدی ساختگی از خود به جای می گذارد که باعث می شود شوهرش قاتل جلوه کند. دپ و هرد در سال ۲۰۱۱ و در هنگام بازی در فیلم The Rum Diary با هم آشنا شده و در شرایطی که دپ بعد از ۱۴ سال زندگی مشترک در حال جدا شدن از ونسا پارادیس بود، در ژوئن ۲۰۱۲ رابطه ای عاشقانه بین او و هرد شکل گرفت. این دو در فوریه ۲۰۱۵ در جزیره شخصی دپ در کارائیب ازدواج کردند. اما کمتر از سه سال بعد مشکلات این دو آشکار شده و بعد از یک دوره طولانی شکایت، بالاخره در اوایل سال ۲۰۱۷ طلاق این دو تایید شده و توافق شد که ۵٫۳ میلیون پوند از ثروت ۴۰۰ میلیون پوندی دپ به هر پرداخت شود.

جانی دپ امبر هرد

درگیری پیش از دادگاه هفته آینده این زن و شوهر سلبریتی سابق برای دپ خوب به پایان نرسید زیرا قاضی وی را متهم کرد که از ارائه پیام های متنی که نشان می دهد وی قصد خرید مواد مخدر را داشته سر باز زده است. بر اساس ادعاها، دپ در این پیام های متنی از دستیارش ناتان هولمز خواسته که برایش مواد مخدر تامین کند. وی در این پیام ها چنین گفته است: «باید قرص های شادی آوری بیشتری بخریم!!! می تونی این کار رو بکنی؟». و در ادامه بار دیگر سوال می کند: «رفیق هر چه سریع تر هم به مقدار بیشتری مواد سفید نیاز دارم… و تجارت اینترنتی!!! خواهش می کنم توی شرایط بدی هستم. به هیچ کسی چیزی نگو [با تاکید]!!!». بر اساس اسناد ارائه شده به دادگاه، هر ادعا می کند که دپ به ویژه زمانی که تحت تاثیر مواد مخدر و الکل قرار داشته به صورت شفاهی و فیزیکی نسبت به او رویکرد خشنی داشته است.

همچنین ادعا شده که در اوایل سال ۲۰۱۳ دپ در جریان شوخی بر سر یک تتو چندین بار به صورت هرد سیلی زده و با سومین سیلی وی را به زمین انداخته است. وکیل امبر هرد مدعی است که این ماجرا یک سوء تفاهم بوده و هرد با گریه از همسرش عذرخواهی کرده و خواسته برای او توضیح دهد. دپ نیز در مقابل تاکید کرده که او و همسر سابقش با هم مواد مخدر و روانگردان مانند قرص های اکستازی، قارچ های شادی آور و کوکایین مصرف می کرده اند اما هیچگاه تحت تاثیر مواد مخدر و مشروبات الکلی دست به خشونت علیه هرد نزده است. وی همچنین زدن سیلی به صورت هرد را تکذیب کرده و ادعا می کند که بین دسامبر ۲۰۱۱ تا آگوست ۲۰۱۲ تنها نوشیدنی های طبیعی و ماریجوانا مصرف کرده و اعتیادی به دیگر مواد مخدر و مشروبات الکلی نداشته است.

علاوه بر این امبر هرد ادعا می کند که در جریان سفرشان از بوستون به لس آنجلس در می ۲۰۱۴، دپ اشیائی را در داخل هواپیمای شخصی شان به سمت او پرتاب کرده، هنگامی که از کنارش می گذشته یک صندلی را به سمت او هل داده، بر سر او فریاد زده، به صورت او سیلی زده و به پشت او ضربه زده است. وقتی که هرد زمین می خورد، دپ چکمه اش را به سمت او پرتاب می کند. بر اساس ادعای هرد، دپ همچنان به ناسزا گفتن به او ادامه داده که باعث شده وی به قسمت دستشویی هواپیما رفته و همانجا بیهوش شود. وی مدعی است که در ادامه، دپ برای او یک پیام متنی فرستاده و از خجالت زدگی و پشیمانی اش گفته است. در مقابل دپ مدعی است که در حال نقاشی بوده و هرد بعد از مدتی «سخنرانی» به دستشویی هواپیما رفته و بعد از بستن در آن از داخل، کف آن به خواب رفته است.

جانی دپ امبر هرد

هرد همچنین مدعی است که در آگوست ۲۰۱۴، در حالی سعی داشته در زمینه کاهش وابستگی شوهر سابقش به مواد مخدر و مُسکن های تجویزی به او کمک کند، دپ با لگد خود یک در را شکسته، او را به زمین زده، به صورتش سیلی زده و موهای او را کشیده است. در مقابل دپ ادعا می کند که در این سفر که به باهاماس بوده وی سعی داشته وابستگی اش را به مُسکن های تجویزی کاهش دهد و نه مواد مخدر. وی همچنین ادعاهای هرد در مورد کتک خوردن از دپ در این سفر را رد کرده و گفته که از همسر سابقش خواسته او را تنها بگذارد و هزینه اقامت هرد و دوستانش در هتلی در بورلی هیلز را پرداخت کرده است.

وی همچنین مدعی است که تصویر گرفته شده از در خرد شده مورد ادعای هرد مربوط به این سفر نبوده است. هرد همچنین در این پرونده  ادعا می کند که در جریان سفر به استرالیا در سال ۲۰۱۵ به مدت سه روز مورد خشونت فیزیکی دپ قرار داشته و جراحاتی از جمله لب زخمی، بینی ورم کرده و بریدگی های در سراسر بدنش در این دوره رخ داده است. هرد در ادامه مدعی است که دپ در جریان این سفر تلفن محل سکونتشان را خرد کرده که باعث قطع شدن نوک انگشت خود وی شده است.

امبر هرد می گوید که روز بعد با یادداشتی از جانی دپ که با رنگ روغن و خون دستش نوشته شده مواجه شده و دپ تمام خانه را با ادرار خود کثیف کرده بود. در آنسوی ماجرا دپ مدعی است در آن زمان یک سالی بوده که مشروبات الکلی مصرف نمی کرده و به هیچ وجه همسرش را کتک نمی زده است. وی مدعی است که هرد به سمت او بطری های شیشه ای پرت کرده که در یک مورد باعث قطع شدن بخشی از نوک انگشت او شکستی های ریز در استخوان دست او شده و در ادامه سیگار خود را روی گونه راست او خاموش کرده است.

جانی دپ امبر هرد

دپ همچنین نوشتن روی آینه ها و دیوارهای خانه با رنگ روغن و خون خود را تایید می کند اما ادرار کردن در خانه را به طور کامل نفی می کند. در ادامه اظهارات دو طرف می توان موارد متعددی از اتهام و تکذیب را دید که از خشونت ها و درگیری های همیشگی بین هرد و دپ حکایت دارد. امبر هرد در مورد آخرین درگیری مدعی است که در ۱۶ می ۲۰۱۶، دپ مست و نشئه و بسیار خشمگین به آپارتمانشان در نیویورک بازگشته و تلفن را به سمت او پرتاب کرده است. وی مدعی است که شوهر سابقش در ادامه باعث جراحت صورت و چشم او شده که دوستش از آن ها عکس گرفته است.

جانی دپ اما می گوید که هنگام بازگشت به آپارتمان به هیچ عنوان مست یا نشئه نبوده و تلفن را نیز روی کاناپه و در فاصله چند متری از هرد رها کرده است. وی همچنین ادعای کتک زدن هرد را رد کرده و تصریح می کند که آن شب دو مامور پلیس دو بار با خانم هرد صحبت کرده و هیچ نشانی از خشونت و جراحت روی صورت او ندیده اند. داستان شکایت ها و اتهامات جانی دپ و امبر هرد نسبت به یکدیگر چنان عجیب و تکان دهنده است که زندگی آن ها بیشتر به یک سریال ترسناک شبیه است تا زوجی سلبریتی که نشان می دادند به شدت عاشق یکدیگرند.