ثبت بالاترین رکورد مرگ و میر بر اثر کرونا در ایران

منبع: برترین ها

38

1399/4/15

19:35


دوره دوم اوج‌گیری شیوع بیماری کووید۱۹ که چند هفته‌ای است در کشور آغاز شده و جدا از افزایش موارد ابتلا و قرار گرفتن برخی استان‌ها در وضعیت هشدار، نگرانی در خصوص روند صعودی شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری را نیز تشدید کرده است.

برترین‌ها: دوره دوم اوج‌گیری شیوع بیماری کووید۱۹ که چند هفته‌ای است در کشور آغاز شده و جدا از افزایش موارد ابتلا و قرار گرفتن برخی استان‌ها در وضعیت هشدار، نگرانی در خصوص روند صعودی شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری را نیز تشدید کرده است.

وزارت بهداشت روز یکشنبه پانزدهم تیرماه در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت شیوع ویروس کرونا اعلام کرد که ۱۶۳ مورد مرگ دیگر بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ طی بیست و چهار ساعت گذشته به ثبت رسیده است.

ثبت بالاترین رکورد مرگ و میر بر اثر کرونا در ایران

بر اساس این گزارش، آمار اعلام شده بالاترین میزان روزانه مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید۱۹ از ابتدای دوره همه‌گیری این بیماری در ایران پس از بهمن ماه ۱۳۹۸ محسوب می‌شود.

با احتساب موارد جدید مرگ ناشی از ویروس کرونا در کشور، شمار جان باختگان بیماری کووید۱۹ به ۱۱ هزار و ۵۷۱ نفر افزایش می‌یابد.

دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۵ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۹۵ مورد بستری شدند. وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۴۰ هزار و ۴۳۸ نفر رسید.

به گفته وی، ۳۱۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی، فاصله‌گذاری اجتماعی و بویژه استفاده از ماسک، گفت: استان‌های خوزستان، آذربایجان های غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه ماسک باید برای همه سنین استفاده شود و یکی از وسایل ضروری هنگام خروج از منزل باشد، گفت: استان‌های تهران، فارس، اصفهان، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان، البرز و لرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو