احداث بزرگترین مرکز مراقبتی کرونای دنیا در هند به وسعت ۲۲ زمین فوتبال

منبع: روزیاتو

60

1399/4/15

19:36


به منظور افزایش سریع ظرفیت ها و مدیریت مؤثر موج احتمالی جدید بیماری کووید-۱۹ در پایتخت هند، مقامات شهر دهلی شروع به تغییر کاربری یک مرکز معنوی به نام Radha Soami در جنوب دهلی به بزرگ ترین مرکز مراقبتی موقت بیماران کرونایی دنیا با ۱۰ هزار تخت کردند.

یکی از جالب ترین ویژگی های این مرکز مراقبتی، تخت های آن است که از جنس مقوای موج دار هستند. این تخت ها نیازی به ضدعفونی کردن ندارند اما خود این امکان را دارند و بازیافت پذیر هم هستند.

ویکرام داوان، مدیر شرکت تولید و تأمین این تختخواب های مقوایی می گوید: «این تختخواب ها نیازی به ضدعفونی کردن ندارند چون ویروس روی مقوا بیشتر از ۲۴ ساعت نمی ماند در حالی که روی فلز، پلاستیک و چوب می تواند تا پنج روز باقی بماند. این تختخواب ها بسیار سبک هستند و سر هم کردن و باز کردن آن ها هم ساده است. تأمین این تختخواب ها برای این مرکز مراقبتی باعث افتخار ما است.»

این مرکز مراقبتی یک فضای سرپوشیده به وسعتی بیش از ۱۱۶ هزار متر مربع، به اندازه ی ۲۲ زمین فوتبال بوده و مجهز به فن و دوربین های مدار بسته است که از قبل در اینجا نصب شده بودند. پیش از آنکه با شیوع ویروس کرونا این مرکز به گزینه ی مناسبی برای تغییر سریع کاربری به یک مرکز مراقبتی موقت بیماران کووید-۱۹ تبدیل شود، در اینجا نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر در مراسم های وعظ شرکت می کردند.

ویکاس ستی، از مسئولین این مرکز می گوید: «از این مرکز تا همین اواخر به عنوان پناهگاهی برای کارگران مهاجر استفاده می شد. آشپزخانه های مشترک آن نیمه صنعتی هستند و می توانند غذای همزمان هزاران نفر را تأمین کنند.»

بزرگترین مرکز مراقبتی کرونا در هند

مقامات دهلی می گویند این مرکز، که کار راه اندازی آن بر اساس دستورالعمل های بهداشتی دولت مرکزی در حال انجام است، مانند ۲۰ بیمارستان کوچک ۵۰۰ تختخوابه عمل خواهد کرد.

آن ها می گویند: «هر بیمارستان ۵۰ تختخوابه، ۵ تا ۱۰ بخش ۵۰ تا ۱۰۰ تخته دارد. ۱۰ درصد تخت ها مجهز به دستگاه اکسیژن ساز خواهند بود. با این حال، در اینجا دستگاه تنفس مصنوعی نخواهیم داشت. ترتیبی داده شده تا بیماران بدحال به بیمارستان های فوق تخصصی ارجاع داده شوند.» این مرکز مراقبتی مجهز به آمبولانس هم خواهد بود و آزمایشگاه پاتولوژی خود را برای کار تست گیری خواهد داشت.

به گفته ی مقامات دهلی دست کم ۴۰۰ پزشک در این مرکز در دو شیفت مشغول به کار خواهند شد و تعداد کمک پزشکان آن ۲ برابر این رقم خواهد بود.

مسئولین امر می گویند برای اطمینان از درست بودن عملکرد این مرکز سعی دارند بهترین سیستم های مدیریت الکترونیک را در بیمارستان های اینجا راه اندازی کنند: «در تلاشیم کامپیوترهایی در اینجا نصب کنیم تا همه ی امور بدون مشکل انجام گیرد.» علاوه بر این، آن ها تلاش دارند نیازی که برای نیروی انسانی وجود دارد را تأمین کنند و در این کار عظیم از ارتش، نیروهای شبه نظامی و افراد نیکوکار کمک بگیرند.

مقامات دهلی می گویند: «ارتش و نیروهای شبه نظامی در بخش عملیاتی، حفاظت، لجستیک، تأمین تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی اعم از کارگران بخش ضدعفونی، پاتولوژیست ها، تکنسین ها و داروسازان، به ما کمک خواهند کرد.»

طبق تخمین های مقامات دهلی، تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در پایتخت هند تا پایان ماه جولای، از مرز ۵۰۰ هزار تن خواهد گذشت. حدود ۱۰۰ هزار تخت برای بستری کردن بیماران کووید-۱۹ نیاز خواهد بود.

مقامات دهلی اخیراً به مسئولین بخش های مختلف دستور دادند ترتیب تأمین ۲۰ هزار تخت دیگر برای این شهر را دهند. این به علاوه ی ۸ هزار تختی بود که پیش از این با تغییر کاربری واگن های قطارها مهیا شده بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو