تسا تامپسون

‍«تسا تامپسون» ستاره‌ی سریال «وست‌ورلد»  و چندگانه‌ی «ثور»  به تازگی از اهمیت نمایش تمامی تجارب سیاه‌پوست بودن در عناوین سینمایی و تلویزیونی گفته است. او در مصاحبه با «ورایتی» و کمدین مسلمان «رامی یوسف» به مسئله‌ی تنوع نژادی در فیلمسازی پرداخته است.

تامپسون می‌گوید به عنوان یک بازیگر سیاه‌پوست «بار استثنائی بودن» را احساس می‌کند، به ویژه وقتی که تنها بازیگر رنگین‌پوست سریال است. با این حال به نظر می‌رسد که تامپسون «پیمان معادی» را به عنوان یک بازیگر آسیایی تبار نادیده انگاشته. او اضافه می‌کند: «کاری که ما انجام می‌دهیم باید عقاید مختلفی پیرامون هویت ما را شامل شود، زیرا مسلمانان مونولیث نیستند، بازیگران سیاه‌پوست نیز همین‌طور.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، تامپسون در مورد نمایش صحیح زندگی رنگین‌پوستان می‌گوید: «وقتی بتوانیم صادقانه اظهار نظر کنیم، مردم را رهانده‌ایم، زیرا باید کسی را ببینند که درکش کنند به شکلی که پیش‌تر ندیده‌اند… نگاه کنید به نحوه‌ی نمایش شخصیت‌های سیاه و قهوه‌ای پوست در رسانه، نوعی یکسانی وجود دارد – ما به دیدن رنج سیاه‌پوستان و جنایت‌کار نشان داده شدن سیاهان و قهوه‌ای‌پوستان عادت کرده‌ایم. من تمایل دارم به گونه‌ای وجود داشته باشیم که هرگز به تصویر کشیده نشده باشد.»

تامپسون به زودی در فیلم تریلر «گذر» (Passing) به کارگردانی «ربکا هال» در کنار «روث نگا» و «الکساندر اسکارزگارد» دیده خواهد شد. او بار دیگر برای بازی در نقش شخصیت «والکری» در فیلم «ثور: عشق و آذرخش»  نیز بازخواهد گشت.

لینا دانم

«لینا دانم» بازیگر دیگری است که همزمان با جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» به مسائل نژادی در صنعت فیلمسازی پرداخته. ستاره‌ی سریال «دختران»  از تجارب خود در صنعت فیلمسازی نوشته و می‌گوید در طول ده سال گذشته درس‌های زیادی آموخته است. دانم ۲۸ ژوئن پس از ترند شدن نامش در توئیتر به این ادعا که خانواده‌ی او در موفقیت حرفه‌ای‌اش نقش داشته‌اند واکنش نشان داد. «کارول دانم» و «لوری سیمونز» والدین لینا هستند.

«لینا دانم» می‌نویسد: «هر وقت می‌بینم که نامم ترند شده، فوراً بررسی می‌کنم ببینم آیا هنوز زنده هستم یا نه! سپس، سعی می‌کنم ببینم آیا دیالوگ سودمندی در توئیتر وجود دارند یا نه. اغلب اینگونه نیست، اما امروز حقیقتاً چنین بود.»

او در ادامه می‌گوید: «در واقع یک دیالوگ نبود – مسئله فقط این بود که پذیرفتم نظام هالیوود به سود سفیدپوستان طراحی شده و اینکه دوران حرفه‌ای من در سنین جوانی نسبتاً به سهولت اوج گرفت، سهولتی که توان درکش را نداشتم زیرا نمی‌دانستم که از چه مزیت‌هایی برخوردار هستم.»

در سال‌های اخیر از دانم و سریال «دختران» به سبب وجود بازیگران و شخصیت‌های تماماً سفیدپوست انتقاد شده بود. او ادامه می‌دهد: «در طول ده سال گذشته درس‌هایی آموخته‌ام. این درس چیست؟ بنشینم. خفه شوم، مگر اینکه بتوانم برای سیاه‌پوستان تغییری ایجاد کنم. گوش کنم. مدتی در خلوت به خلق اثر هنری ادامه دهم – در حال حاضر هیچ‌کس به کتاب شما خانم [سفیدپوست] نیاز ندارد. اشتباهات را به شکل گسترده جبران کنم. حمایت نکردن از پلیس. دوباره از نو.»