کباب چیکن ساتای

منبع: بیتوته

163

1399/4/16

07:53


کباب چیکن ساتای



چیکن مالای کباب هندی

 

کباب سینه مرغ ساتای یا چیکن ساتای یک غذای تایلندی بوده که در نوع خود بسیار لذیذ می باشد. کباب مالای هندی یا چیکن مالای کباب از غذاهای مشهور هندی می باشد.

طرز تهیه چیکن مالای کباب :

مواد لازم برای چیکن مالای کباب برای 2 نفر :

 سینه مرغ 500 گرم 
 زنجبیل رنده شده 20 گرم 
 پودر گشنیز  1 قاشق غداخوری
 سیر له شده یا رنده شده 2 عدد 
 پودر زیره سبز 1/2 قاشق چایخوری 
 ماست  2 قاشق غداخوری
 لیموی تازه یا آبلیمو  به مقدار لازم
 فلفل تند ساطوری 2 عدد 
فلفل سیاه 1/2 قاشق چایخوری
خامه ترش 2 قاشق غذاخوری
گشنیز تازه ساطوری 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 50 گرم
نمک و روغن به مقدار لازم

 

طرز تهیه کباب مالای هندی :

برای تهیه ی کباب مالای هندی ابتدا، پوست زنجبیل را بگیرید. و با رنده ریز آن را رنده کنید. سیر را پوست بگیرید و آن را خرد کنید و به زنجبیل رنده شده اضافه کنید. گشنیز را هم ریز خرد کنید و به زنجبیل و سیر اضافه کنید. فلفل چیلی را هم خرد کنید و به موادتان اضافه کنید.

 

ترکیب سبزیجات را فعلا کنار بگذارید. سینه مرغ ها را روی تخته به مکعب های 2 سانت به یک شکل برش بدهید.

 

تابه را کمی داغ کنید و پودر زیره سبز و پودر گشنیز را کمی در آن تفت بدهید این کار باعث می شود بو و عطر این ادویه ها بیشتر شود. (برای تفت دادن ادویه هیچ گاه از روغن استفاده نکنید فقط باید ادویه گرم شوند).

 

اکنون مرغ های خرد شده را به سبزیجاتی که از قبل آماده کرده اید اضافه کنید. فلفل، نمک، ماست همزده و در نهایت خامه ترش را به آن اضافه کنید. ادویه های تفت داده شده را هم به آن اضافه کنید.

 

آب لیمو تازه را هم اضافه کنید، مواد را خوب هم بزنید. به مدت 30 تا چهل دقیقه بگذارید تا مرغ در این مواد استراحت کند و مزه دار شود. سیخ های چوبی را از قبل در آب خیس کنید و مرغ ها را به سیخ بزنید. (این کباب را هم می توان روی منقل درست کرد و هم در تابه گرین با روغن بسیار بسیار کم بپزید ).

 

تابه گریل را روی حرارت کم بگذارید تا گرم شود. به مقدار خیلی کم روغن در تابه بریزید. سیخ های مرغ را درون تابه گریل قرار بدهید تا به آرامی پخته شود. هر دو طرف مرغ را در تابه بچرخانید تا خوب بپزند.

 

برای تزیین این کباب کمی گشنیز را خرد کنید. کمی قارچ خرد کنید و گشنیز و قارچ را تفت کوچکی بدهید. برای تزیین به عنوان دورچین در کباب مالای هندی خود استفاده کنید.

 

 

مقداری ماست در کف ظرف بریزید و پس از پخته شدن کباب ها با استفاده از دورچین و... غذا را تزیین کنید.

 

طرز تهیه کباب چیکن ساتای:

کباب چیکن ساتای تایلندی

 

مواد لازم برای تهیه کباب چیکن ساتای :

 سینه مرغ بدون استخوان 2 عدد 
 زردچوبه 1 قاشق چایخوری 
 پودر تخم گشنیز  2 قاشق چایخوری
 روغن مایع 4 قاشق غذاخوری 
 سس سویا 4 قاشق مرباخوری 
 زیره سیاه  1 قاشق چایخوری سرخالی
 لیموترش  1 عدد 
 نمک و فلفل قرمز به مقدار لازم 

 

طرز تهیه کباب چیکن ساتای :

طرز تهیه کباب چیکن ساتای خیلی ساده است و اصلا از شما وقتی نمی گیرد در ابتدا فقط کافی است سینه مرغتان را خرد کنید. این کباب هم داخل ماهیتابه و هم روی زغال پخته می شود، اگر خواستید داخل ماهیتابه بپزید بهتر است تکه های مرغ را ریزتر کنید تا زودتر بپزد و خیلی ریز نکنید که بعد از پخت خشک شوند.

 

اکنون تمام مواد مربوط به سس را که در مواد لازم آمده است را داخل یک کاسه بریزید و به مقدار لازم نمک و فلفل قرمز اضافه کنید و آب لیموترش را هم بگیرید و به آن اضافه کنید.

 

مواد سس را با هم مخلوط کنید و سپس مرغ ها را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا مرغ ها کاملا به سس آغشته شوند. سپس روی کاسه را با یک سلفون بپوشانید و مرغ ها را به مدت یک شب تا صبح داخل یخچال قرار بدهید. و بعد از گذشت این زمان مرغ ها را به سیخ بکشید.

 

اکنون داخل ماهیتابه ای را کمی چرب کنید و روی حرارت قرار بدهید. زمانی که داغ شد مرغ ها را داخل آن قرار بدهید و در تابه را بگذارید تا با حرارت ملایم بپزند. بعد از اینکه یک طرف مرغ ها پخته شد آن را برگردانید تا طرف دیگر هم بپزد.

 

لازم نیست خیلی سرخ و طلایی شوند زیرا باعث خشک شدن مرغ ها می شود. حالا می توانید کباب های خوش طعم را با نان یا برنج سرو کنید.

 

گردآوری: بخش آشپزی بیتوته

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو