واکنش‌ها به حاشیه‌های حضور ظریف در مجلس

واکنش‌ها به حاشیه‌های حضور ظریف در مجلس


منبع: برترین ها

71

1399/4/16

10:14


حضور روز گذشته وزیر امور خارجه در مجلس با حاشیه‌هایی همراه بود و برخی از نمایندگان نسبت به مطالب مطرح شده از سوی وزیر امور خارجه اعتراض کردند.

برترین‌ها: مجلس يازدهم حالا سر و شكل منظم‌تري يافته و نمايندگانش نيز رفته‌رفته بيشتر با صحن علني و سازوكار اقدامات نمايندگان و وظايف‌شان آشنا مي‌شوند و همين مساله مي‌تواند به معناي زنگ خطري براي دولت دوازدهم و البته شخص حسن روحاني به عنوان رييس‌جمهوري باشد.

در چنين شرايطي كه روحاني و دولتش نه حاميان پروپاقرص روزهاي ابتدايي را دارد و نه محبوبيت آن روزها را، مجلس يازدهم با حمايت تمام‌قد رسانه‌هاي منتهي‌اليه راست سياسي ايران و فعالانش در شبكه‌هاي اجتماعي، شمشير از رو به اهالي «پاستور» كشيده‌؛ شمشيري كه شايد بيش از هركس محمدجواد ظريف در قامت وزير امور خارجه جمهوري اسلامي تيزي برنده آن را احساس كرد.

حضور روز گذشته وزیر امور خارجه در مجلس با حاشیه‌هایی همراه بود و برخی از نمایندگان نسبت به مطالب مطرح شده از سوی وزیر امور خارجه اعتراض کردند.

در این میان محمد باقر قالیباف خطاب به نمایندگان گفت: اجازه دهند صحبت‌های ظریف تمام شود سپس مطالب خود را اظهار کنند. این پایان کار نبود و نمایندگانی که از صحبت‌های ظریف انتقاد داشتند، فریادهایی علیه وزیر امور خارجه زدند که در این میان عباراتی چون «دروغگو» شنیده می‌شد. محمد جواد ظریف خطاب به نمایندگان گفت گویا نمایندگان تمایل به شنیدن حرف‌های بنده ندارند که یکی از نمایندگان گفت دوست نداریم دروغ بشنویم! این پایان کار نبود و برخی از نمایندگان فریاد مرگ بر دروغگو سر دادند که وزیر امور خارجه در واکنش به این افراد گفت خیلی مزاحم شما نمی‌شوم و از مهمان نوازی تان سپاسگزارم.

واکنش برخی روزنامه اصولگرا به حواشی حضور ظریف در مجلس را بخوانید:

قبقبق

روزنامه کیهان با مطرح کردن انتقاداتی از سخنرانی وزیر امور خارجه در مجلس نوشت: «اگر آقای ظریف اقدامات و عملکرد وزارتخانه تحت مسئولیت خود را قابل دفاع می‌دانند چرا از خودشان مایه نمی‌گذارند و با ارائه اسناد متقن و دلایل محکم از آن دفاع نمی‌کنند؟» نگارنده با اهانت برخی از نمایندگان به جناب ظریف و دروغگو نامیدن ایشان موافق نیست ولی تاکید حضرت آقا بر صادق و شجاع بودن ایشان نیز نمی‌تواند نشانه عملکرد قابل‌قبول وزارت خارجه باشد، چراکه یک انسان می‌تواند مؤمن و راستگو و حتی شجاع باشد ولی در مسئولیتی که بر عهده گرفته کارآمد نباشد و مثلاً به راحتی سرش را کلاه گذاشته و فریبش بدهند یعنی همان ترفندی که آمریکا در مقابل تیم مذاکره‌کننده کشورمان به کار گرفت و برجام سراسر خسارت و فاجعه را به آنان تحمیل کرد.

قبقبق

روزنامه وطن امروز نیز در این رابطه نوشت: خشم نمایندگان ازخلاف‌گویی‌های ظریف قابل درک است اما مجلس باید با وزانت و متانت و به دور از جنجال بانیان وضعیت اقتصادی موجود را استنطاق کند. ظریف در حالی روز گذشته بار دیگر از برجام به‌ عنوان یک سند افتخار یاد کرد که این بار اثبات ادعای خود را به آینده و تاریخ حواله داد!

قبقبق

روزنامه رسالت هم درواکنش به انتقادات مجلس از ظریف نوشت: وکلای ملت نشان دادند ۷ سال فرصت خوبی برای اقدام بود و اگر حرفی و اقدامی می‌بایست برای بهبود سیاست خارجی در دولت یازدهم انجام می‌شد باید در این مدت که بیش از دو برابر عمر صدرات امیرکبیر بوده انجام می‌شد اما چنین نشده است. از این جهت این پیام را با مخاطب قرار دادن ظریف به دولت مخابره کردند که زنگ انشا پایان یافته است و باید در محضر نمایندگان ملت پاسخگوی عملکرد خودشان باشند.

قبقبق

روزنامه جوان هم با اتفاقات روز گذشته مجلس اینگونه واکنش نشان داد: چرا برخی سیاستمداران ما از مبارزه با شیطان خسته شده‌اند و این خستگی را به شکل‌های گوناگون به جامعه اسلامی تلقین می‌کنند، فرصت‌های پیش‌روی ملت ایران را به امید لبخند امریکا و اروپا نسوزانید.

قبقبق

روزنامه صبح نو هم در نقد عملکرد ظریف نوشت: اولین گزارش وزیرامورخارجه به مجلس یازدهم در حالی به سرآمد که هرگز مشخص نشد ما به ازای ۷ سال شرطی کردن اقتصاد و چشم‌پوشی از بخش عمده‌ای از صنعت هسته‌ای کشور چه بود و هزینه از آبروی کشور در خط مقدم جبهه مقاومت چه آورده‌ای داشته است؟ و البته این نکته ناگفته ماند کسانی که مدعی بودند زبان دنیا را بلد هستند منظورشان کدام زبان بود؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو