علمای بحرین با صدور بیانیه‌ای به اهانت روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» به آیت‌الله سید علی السیستانی مرجعیت عالی شیعیان در عراق واکنش نشان دادند و این اهانت را به شدت محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است:  حضرت آیت الله سیستانی فخر حاکمیت و استقلال عراق، از رهبران مرجعیت تشیع، قله شامخ علم، فضیلت، طهارت، تقوی، حریص برای حفظ وحدت و مصالح امت اسلامی و حفظ کرامت و حقوق و آزادی های همگان چه عجم، چه عرب و چه از هر قوم و نژادی است.

علمای بحرین تاکید کردند: فتوای جهاد ایشان علیه غده شرارتی به نام داعش است که پیکره بشریت را تهدید می نماید، دلیلی کافی برای عدم تبعیت از نقشه های خارجی و شیطانی (که علیه ایشان ترویج می شود) می باشد. این فتوا عراق را در مقابل پروژه آمریکایی-صهیونیستی در خاورمیانه مبنی بر تجزیه عراق حفظ کرد و کرامت مردم عراق ، شیعه و سنی، عرب و عجم و کرد و ایزدی را حفظ نمود.

در ادامه بیانیه آمده است: « ما بشدت و قاطعانه اقدام روزنامه شرق الاوسط را محکوم می نماییم، تجاوزی گناه آلود و از سر فتنه‌انگیری  در قبال یکی از بزرگترین شخصیتهای عراق و امت اسلامی و ضمانت امنیت و فخر حاکمیت و استقلال عراق یعنی مرجع عالیقدر حضرت آیت الله سیستانی.»

علمای بحرین در پایان تاکید کردند: به حمدلله تمامی تلاشهای دشمنان امت و دنباله‌های آنها تاکنون به شکسته انجامیده و خواهد انجامید، (همانطور که شاهدیم) این عراق عزیز و آزادگان جهانند که بیش از پیش متحد شده‌اند. این جسارت حقیرانه، از رذالت اقدام کنندگان به آن پرده برداشته و اثری جز افزایش وحدت صفوف امت و عراقی ها پشت سر مرجعیت عظمی و برای حفظ حاکمیت و استقلال و وحدت عراق نداشته است.