عرضه اولیه سهام شرکت لیزینگ پارسیان (ولپارس) ۱۸ تیر ۹۹

عرضه اولیه سهام شرکت لیزینگ پارسیان (ولپارس) ۱۸ تیر ۹۹


منبع: روزیاتو

186

1399/4/16

13:09


عرضه اولیه لیزینگ پارسیان دومین عرضه اولیه تیر ۹۹، ۴  شنبه ۱۸ تیر ۹۹ انجام می شود. زمان عرضه اولیه لیزینگ پارسیان از ساعت ۷:۳۰ روز ۴ شنبه ۱۸ تیر آغاز و تا ساعت ۱۲:۳۰ ادامه پیدا می کند. ۴۰۰ میلیون سهم ولپارس در عرضه اولیه ارائه می شود. پانصد و چهلمین شرکت بازار بورس ایران، ولپارس است. به هر کد نهایت ۳۰۰ سهم اختصاص پیدا می کند. سقف قیمت شرکت در عرضه اولیه لیزینگ پارسیان نیز ۳۲۰۰ ریال اعلام شده است. احتمالا با مشارکت حدود ۵ میلیون کد، به هر کد، بین ۸۰ تا ۹۰ سهم اختصاص یابد. کل نقدینگی مورد نیاز جهت شرکت در عرضه اولیه لیزینگ پارسیان احتمالا کم تر از ۳۰۰ هزار ریال خواهد بود.

یکی از عرضه اولیه های سال ۱۳۹۹ است. قیمت عرضه اولیه لیزینگ پارسیان ، زمان عرضه اولیه لیزینگ پارسیان ، نقدینگی مورد نیاز برای شرکت در عرضه اولیه لیزینگ پارسیان ، مدت زمان نگهداری سهم ولپارس برای کسب سود حداکثری و جزییات عرضه اولیه لیزینگ پارسیان در این گزارش روزیاتو ارائه شده است.

شرکت لیزینگ پارسیان یکی از شرکت های زیر مجموعه بانک پارسیان است که با نماد «ولپارس» در بازار دوم بورس قرار دارد و از جمله شرکت های گروه واسطه گری مالی است. هم گروهی های خوبی چون: ولساپا، ولیز، وایران، ولصنم، ولغدر و ولملت دارد که همه از سهام عالی برای سرمایه گذاری بالای ۲ سال است.

اطلاعاتی که در زیر مشاهده می کنید، مستند بر داده هایی است که در گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره شرکت لیزینگ پارسیان مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰ دی ماه سال ۱۳۹۸ درج شده  است و ۶ تیر ماه سال ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در کدال منتشر گردید.

درباره شرکت لیزینگ پارسیان

شرکت لیزینگ پارسیان در ۲۳ بهمن ماه سال ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۱۷۰۹۳۱ و شناسه ملی ۱۰۱۰۲۱۳۳۹۶۲ تاسیس شد. آخرین سرمایه ثبت شده  ۱۳۰۰ میلیارد ریال است.

موضوع فعالیت شرکت مطالق ماده ۲ اساسنامه شرکت لیزینگ پارسیان ، تامین مالی مشتری از طریق تهیه کالا اعم از منقول و غیر منقول توسط شرکت و واگذاری ٖآن به مشتری صرفا در قالب یکی از قراردادهای اجازه به شرط تملیک و فروش اقساطی . این  شرکت تا سال ۹۸ بیش از  ۸۰ پرسنل داشته است.

شرکت لیزینگ پارسیان موفق شده در سال های اخیر، گواهی های سرآمد و شایستگی  در ارائه  خدمات  دریافت کند که از آن  جمله  می توان به: گواهینامه استاندارد کیفیت ، گواهینامه استاندارد و جایزه  بین المللی LEASING FCC، نشان عالی برترین مدیریت سرآمد در صنعت  لیزینگ، نشان ویژه موفقیت مدیریتی وس ازمانی و نشان HKP-LEASING AWARD در سال ۲۰۱۷ اشاره داشت.

جایگاه شرکت لیزینگ پارسیان در صنعت لیزینگ را می توان در جدول زیر مشاهده کرد. ولپارس در فهرست ۱۰ شرکت لیزینگ  برتر ایران قرار دارد. در  سال ۱۳۹۷، از نظر حجم عملیات و تسهیلات پرداختی جزو ۱۰ شرکت برتر لیزینگی ایران بوده است.

در سال ۱۳۹۸، ۸۱۰۴ تسهیلات  خودرویی لیزینگی اعطا شده است و تعداد موارد غیر  خودرویی نیز با ۹۰ درصد افزایش نسبت به سال  ۱۳۹۷  به  ۱۹۱۹ فقره  رسیده است. در سال ۱۳۹۸، ۳۱ درصد تسهیلات اعطایی برای  خریداران خودرو بوده است. ۵۷ درصد به خریداران لوازم  خانگی و ۹ درصد به خریداران املاک اداری و ۳ درصد خریداران تجهیزات پزشکی و صنعتی.

سهامداران شرکت لیزینگ پارسیان

  • گروه مالی پارسیان
  • بانک پارسیان
  • تامین خدمات سیستم های کاربردی کاسپین
  • صرافی پارسیان
  • خدمات بیمه ای امین پارسیان

تاریخچه افزایش سرمایه های لیزینگ پارسیان

اگر  قصد خرید ولپارس در آینده دارید، تاریخچه افزایش سرمایه های ولپارس را در نظر داشته باشید. احتمالا ولپارس در سال ۱۴۰۰ شمسی یک برنامه افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها داشته باشد.

  • افزایش سرمایه ولپارس در ۲۳ بهمن سال ۱۳۸۲ – ۱۰ هزار درصد از محل مطالبات سهامداران
  • افزایش سرمایه ولپارس در ۴ اردیبهشت ۱۳۸۴ – ۳۹۹ درصد از محل مطالبات سهامداران
  • افزایش سرمایه ولپارس در ۳۰ تیر ۱۳۸۵ – ۱۰۹۰ درصد از محل مطالبات سهامداران
  • افزایش سرمایه ولپارس در ۲۶  خرداد ۱۳۹۵ – ۱۱۸ درصد از محل مطالبات سهامداران
  • افزایش سرمایه ولپارس در ۱۲ آبان۱۳۹۸ – ۱۲۳ درصد از محل مطالبعات سهامداران

هیات مدیره شرکت لیزینگ پارسیان

طبق اطلاعاتی که در تیر ماه ۹۹ در تابلو معاملاتی ولپارس درج شده بود، اعضاء هیات مدیره شرکت لیزینگ پارسیان به شرح  زیر اعلام شد:

  • مهدی صیدی به نمایندگی از شرکت گروه مالی پارسیان- رئیس هیات مدیره
  • داود کاغذگران به نمایندگی از بانک پارسیان مدیرعامل
  • سید ابراهیم مهدویان به نمایندگی از شرکت خدمات بیمه  ای امین پارسیان عضو هیات مدیره
  • حسین سلیمی به نمایندگی از شرکت تامین خدمات سیستم های کاربردی کاسپین عضو هیات مدیره
  • نادر خواجه حقوردی به نمایندگی از شرکت صرافی پارسیان نایب رئیس هیات مدیره

تابلوخوانی شرکت لیزینگ پارسیان

نکاتی که همیشه  در بحث تابلوخوانی سهام در بازار بورس ایران عرض کرده ایم را مطالعه کنید. پس از عرضه اولیه لیزینگ پارسیان ، سهم تا چند روز یا چند هفته، صف خرید میلیونی است. لذا پس از تعادل صف، مثلا یک ماه پس از عرضه اولیه لیزینگ پارسیان ، شما تلاش کنید که تابلومعاملاتی ولپارس را به دقت بررسی کنید.

پیش از ورود سنگین به سهم، کد به کدحقیقی و حقوقی را بررسی کنید. ببینید که حجم معاملاتی در هفته و ماه چقدر است. حجم ماهانه چقدر است و حجم  روزانه، چند درصد حجم ماهانه بوده  است. آیا در فهرست سهامداران بالای ۱ درصد،‌تغییری ایجاد شده است یا خیر. میانگین حجم ماهانه چقدر بوده است. آیا سهم افزایش سرمایه داده یا افزایش سرمایه در آینده دارد؟ وضعیت  هم گروهی ها چطور است.

این ها مواردی است که پس از عرضه اولیه لیزینگ پارسیان باید به منظور ورود به سهم، مورد توجه سهامداران گرامی قرار بگیرد. طبق اطلاعاتی که در عکس زیر مشاهده می کنید، ولپارس، ۲ میلیارد قطعه سهم  است. میزان EPS ولپارس ۳۱۸ و میزان P/E‌حدود ۳.۱۴ و البته P/E‌ گروه واسطه گری مالی نیز ۳۰.۲۲ است. اکثر سهام شرکت لیزینگ پارسیان در اختیار شرکت گروه مالی پارسیان است.

عرضه اولیه لیزینگ پارسیان

تابلو معاملاتی عرضه اولیه لیزینگ پارسیان در سامانه tsetmc.com

جایگاه ولپارس در میان لیزینگی های ایران

عرضه اولیه لیزینگ پارسیان

رتبه ولپارس در مقایسه با ۹ شرکت برتر لیزینگ ایران

صورت سود و زیان ولپارس

 

عرضه اولیه لیزینگ پارسیان

صورت سود و زیان شرکت لیزینگ پارسیان مربوط به سال مالی منتهی به ۳۰ دی ماه سال ۱۳۹۸

عرضه اولیه لیزینگ پارسیان

نسبت های مالی لیزینگ پارسیان در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸

همواره جزییات صورت سود و زیان و گزارشات ولپارس را در سامانه کدال مشاهده کنید.

عرضه اولیه لیزینگ پارسیان

تصویر سایت کدال ولپارس که صورت های مالی و گزارشات حسابرسی شده و نشده شرکت و آگهی مجمع و افزایش سرمایه ولپارس را ارائه می کند

نکات مهم برای شرکه در عرضه اولیه لیزینگ پارسیان

  • قیمت عرضه اولیه لیزینگ پارسیان در اطلاعیه سازمان بورس اعلام می شود.
  • قیمت ثبت سفارش به منظور مشارکت در عرضه اولیه لیزینگ پارسیان را باید بین کف و  سقف قیمتی انتخاب کنید. یعنی ۳۲۰۰ ریال و ۳۰۰۰ ریال. اما برای این که حتما به شما سهم تخصیص پیدا کند، قیمت ثبت سفارش را سقف قیمتی اعلام شده  یعنی ۳۲۰ تومان درج کنید.
  • سهم ولپارس تا اخر سال ۱۳۹۹ فروشی نیست.
  • سعی کنید در ولپارس پس از تعادل صف خرید میلیونی پس از عرضه اولیه لیزینگ پارسیان، در صورت ورود، سهامداری بالای یک سال داشته باشید.
  • از روز شنبه ۲۱ تیر ۹۹ که ولپارس صف خرید میلیونی روی ۳۳۶ تومان است تا مدت ها، صف خرید ادامه دارد. لذا ولپارس ۲۰۰۰ تومانی در اسفند ۹۹، دور از انتظار نخواهد بود.
  • ولپارس احتمالا همان راهی را می رود که ولسپا و ولیز می روند و خواهند رفت.
  • در عرضه اولیه ولپارس، حتما سهامداری کنید.
  • به منظور مشارکت حداکثری در عرضه اولیه لیزینگ پارسیان، حتما برای همه اعضا، خانواده، کد بورسی بگیرید. اگر شما در همه عرضه اولیه های سال ۱۳۹۸ که ۲۳ شرکت بود، مشارکت می کردید، می بایست  ۶.۷ میلیون تومان نقدینگی جور میکردید. تا  ۲۱ خرداد ۹۹، ۶.۷ میلیون شما تبدیل به بیش از ۳۱ میلیون  تومان شده است. یعنی نفری ۲۵ میلیون سود خالص تازه تا ۲۱ خرداد۹۹.
  • در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، ده ها عرضه اولیه داریم. حتما بخشی از نقدینگی خود را در اکانت بورسی، برای مشارکت در عرضه اولیه ها اختصاص دهید.
  • به منظور مقابله با قطعی احتمالی سیستم کارگزاری ها و قطعی سرور و مشکلاتی از این دست، یک روز جلوتر، درخواست ثبت سفارش  خرید ولپارس را ثبت کنید.

آدرس، تلفن ، فکس و سایت شرکت لیزینگ پارسیان

  • آدرس امور سهام شرکت لیزینگ پارسیان: تهران. بلوار کشاورز، نبش کوی شوریده، شماره ۵۳
  • تلفن شرکت لیزینگ پارسیان: ۰۲۱۸۸۹۸۵۵۲۵
  • فکس شرکت لیزینگ پارسیان: ۰۲۱۸۸۹۸۵۵۴۷
  • سایت شرکت لیزینگ پارسیان: parsianleasing.com

شاخص کل بورس ایران با دلار بالای ۲۰ هزار تومان و ۶۰ میلیون کد بورس و مشارکت بالای ۵ میلیون  نفر در عرضه اولیه ها، در سال رکود تورمی،‌ محکوم به صعود است و مناسب است که پرتفو شما مملو از سهام آس بورس ایران به  منظور سود حداکثر در بازه ۳ ساله باشد. گروه لیزینگ، از گروه های پیشرو در بازه ۳ ساله است و بعضی از سهام این گروه، بازدهی شگفت انگیزی را در اختیار سهامداران صبور قرار خواهد داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو