شوگر ددی کیست و رابطه داشتن با این افراد چه مزایا و چه معایبی دارد؟

منبع: تاپ ناز

427

1399/4/16

13:19


شوگر ددی

این روزها شاید زیاد در مورد شوگر ددی (Sugar daddy) و شوگر مامی (Sugar mummy) شنیده باشید که به معنی مرد مسن و زن مسن پولدار هستند که با پسر و یا دختر کوچکتر از خود وارد رابطه می شوند. پسر و دختری که با آنها وارد رابطه می شود هم شوگر بیبی نامیده می شود.

این روزها رابطه های بسیار پیچیده و متنوع شده اند و فقط شاید نامهایشان متنوع شده است. مثلا یکی از انواع رابطه با جنس مخالف و رل زدن با شوگر ددس است، این نوع رابطه چند سالی است که سر زبان ها افتاده است و بعضی از دختران جوان خواستار این چنین رابطه ای هستند. پسران جوان هم بیکار ننشسته اند و به دنبال رابطه با شوگر مامی می باشند.

اختلاف سنی در این نوع رابطه ها بیش از 25 سال است. رابطه هایی که مشکل بتوان آنها را از رابطه عاطفی نامید و بیشتر در رابطه ای مالی و یک راه کسب درآمد می باشد. در این بخش قصد داریم که بیشتر در مورد این دو کلمه توضیح بدهیم. شما در اداه این مطلب تاپ ناز بیشتر در مورد شوگر ددی و شوگر مامی می خوانید.

 

شوگر ددی، شوگر مامی و شوگر بیبی یعنی چی؟

شوگر ددی: شوگر ددی (sugar daddy) را نمی توان واژه ب واژه معنی کرد. هنوز برای این کلمه در زبان فارسی هیچ معنی پیدا نشده است و بابا قندی معادلی طنز به نظر می رسد. در هر حال پدری که به یشرینی ثند و شکر باشد، پدر نیست؛ یک مرد مسن پولدار می باشد که به پشتوانه پولی که دارد وارد رابطه با دختران و زنان جوان می شود. خیلی از شوگر ددی های آنقدرها هم پیر نیستند؛ افرادی میانسال هستند که دخترانی در آغاز حوانی را می پسندند. این مردها سال های جوانی را در راه کسب ثروت گذاشته اند، حالا از گذشته خود راضی نیستند و در زندگی خو به خصوص در روابط جنسی حس کمبود دارند. آنها پولی را که به دست آورده اند، به پای زنی بسیار جوان تر از خود می ریزند، به این شرط که حاضر شود رابطه جنسی برقرار کند؛ البته حد و حدود این رابطه به توافق طرفین ربط دارد.

شوگر مامی: (sugar mummy) یا شوگر ماما‌ (Sugar Mamma) هم با همین لفظ میان جوانان مصطلح می باشد و کسی است که به دنبال فارسی سازی آن نیست تا به سبک بابا قندی بگوید مامان شکر! شوگر مامی یک زن مسن پولدار است که با پسران جوان خوش تیپ رابطه احساسی و جنسی برقرار می کند؛ پسرانی که فاصله سنی مادر و فرزند با او دارند. زن هایی پولدار بیوه یا مطلقه که بیشتر از مردان قبلی زندگی خود سرخورده شده اند، حاضرند باقی مانده عمر را با پسر و مردی جوان سر کنند؛ مردی که شوگر مامی را به خاطر پولش دوست دارد.

شوگر بیبی: شوگر بیبی (Sugar Baby) یان فرد کم سن و سال عزیز و شیرین که با شوگر ددی و یا شوگر مامی وارد رابطه می شود، اصطلاحا شوگر بیبی نامیده می شود. شوگر بیبی جوانی است که به دلایل خاص خودش، رابطه با شوگرددی و شوگر مامی را دوست دارد و در قبال پول تعهد می کند که خواسته های آنها را بپذیرد، مثلا در جشن و مهمانی، کافش شاپ و مسافرت همراه فرد مسن باشد، او را ساپورت جنسی کند و دیگر خواسته هایش را برآورده اند. برای بعضی از افراد شوگر بیبی بودن یک شغل است و بعضی آن را ناشی از مشکلات عاطفی می دانند.

شوگر ددی

معروف ترین شوگر ددی های دنیا

قبل از اینکه در مورد مزایا و معایب این مفهوم بدانید، بد نیست که با معروف ترین شوگر ددی های معروف دنیا و تاریخ آشنا شوید.

  • آلن تیک: بازیگر معروف سینما و تلویزیون آمریکا
  • جان اف کندی: یکی از رئیس جمهورهای سابق آمریکا
  • دونالد ترامپ: رئیس جمهور حال حاضر آمریکا
  • کلینت ایستوود: هنرپیشه، کارگردان و تهیه‌کننده سرشناس آمریکایی
  • چارلی شین: بازیگر معروف سینمای آمریکا
بخوانید: آیا ازدواح با افراد پیر درست است؟

ارتباط با شوگر ددی چه مزایا و معایبی دارد؟

شاید دختری از لحاظ جذابیت جنسی هیچ کم و کسری نداشته باشد ولی با مشکل مالی روبرو باشد، ممکن است بخواهد که برای خودش شوگر ددی دست و پا کند. این کار دارای مزایا و معایب خاصی است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

مزیت‌ها: هدف اصلی این نوع رابطه کسب درآمد می باشد. بسته به میزان تعهدات، یک مرد مسن ثروتمند که هدایای گرانبها برای دختران جوان می خرد و او را به مسافرت های خارجی می برد، مزین محسوب می شود و برای بعضی از دختران یک رویا است. یکی دیگر از مزایای ارتباط با شوگر ددی کسب تجربه، رشد و تکامل شخصیتی و عاطفی می باشد. دختر جوان می تواند تجربه های زندگی شوگر ددی را از او یاد بگیرد و در رابطه های عاطفی بعد موفق تر عمل کند. شوگر ددی از لحاظ سنی به اصطلاح سرد و گرم چشیده است، درک بالاتری از خواسته های، تمایلات جنسی و رفتار دختر دارد.

 

معایب: شوگر ددی به دنبال سکس است و می خواهد آن را با پول بخرد در حلی که دختر جوان تمایلات عاطفی دارد. شوگر ددی از جوانی، بدن و انرژی شوگر بیبی لذت می بقرد، در مقابل نمی تواند او را از لحاظ عاطفی تامین کند. دختر جوان پس از چند وقت ممکن است از این رابطه خسته و نا امید شود، مگر آنکه بخش زیادی از احساسات خود را ب دلیل پول نادیده بگیرد. ارتباط با شوگر دیدی اگر خارج از حیطه ازدواج باشد یا حتی ازدواجی که مرد حاضر به فرزندآوری نباشد، فرصت مادر شدن را از شوگر بیبی می گیرد و ممکن است شوگر بیبی بعد از چند سال دیگر نتواند بچه دار شود و این تجربه را از دست خواهد داد.

شوگر ددی

مزایای و معایب رابطه با شوگر مامی

ممکن است پیشنهاد آغاز رابطه با شوگر مامی از سوی پسر جوان و یا از طرف زن مسن انجام شود و از هر طرف باشد؛ فرد نمی تواند به این کار فقط چشمداشت مالی داشته باشد و باید در آغاز کار خوبی ها و بدی های آن را هم در نظر داشته باشد. در ادامه در مورد مزایا و معایب ارتباط با شوگر مامی توضیح داده ایم.

مزیت‌ها:  اولین فایده رابطه با شوگر مامی به جز رسیدن به پول، داشتن همسری قدرتمند است که کمبودهای عاطفی و شخصیتی پسر را رفع می کند. پسری که توانسته اعتماد یک زن عاقل ثروتمند را به سوی خود جلب کند، اعتماد به نفس بالاتری را در خود حس می کند. با شوگر مامی مرد جوان یک حامی مالی دارد و زندگی راحتی را در کنار زنی کامل سپری می کند تا بدون داشتن دغدغه مالی به بلند پروازی های خودشان فکر کنند. شوگر مامی کمتر از یک دوست دختر جوان پسرا را کنترل می کند و پسر می تواند آزادی بیشتری داشته باشد تا چند رابطه موازی را پیش ببرد. این زن می تواند به مرد کمک کند تا وارد مجامع عالی شود و راه و روش کثب ثروت را یاد بگیرد.

معایب: پسری که با شوگر مامی وارد رابطه می‌شود، بسته به فرهنگ جامعه، باید نگاه تند اطرافیان، دوستان و خانواده‌اش را تحمل کند. ممکن است برخی ارتباطات خانوادگی، دوستانه و صمیمی حتی کاری را به‌خاطر رابطه با شوگر مامی از دست بدهد. حالت برعکس این مورد نیز دیده شده است؛ برخی دوستان همجنس به علت موقعیت خاصی که شوگر بیبی به آن رسیده است، قصد سوء استفاده از او را دارند و دوستی‌های منفعت‌طلبانه با او برقرار می‌کنند. آخرین عیب چنین رابطه‌ای اینست که بجز موارد معدود شوگر مامی چندان جذابیت جنسی نخواهد داشت و قادر نیست یک جوان را ارضا کند.

مطلب پیشنهادی: آیا ازدواج با دختر سن بالا درست است؟

شوگر ددی‌ها در ایران

اصطلاح شوگر ددی از خارج وارد ایران شد. اولین بار در سال ۱۳۹۴ بی‌بی‌سی فارسی گزارشی درباره کسب درآمد دختران جوان امریکایی بخصوص دانشجوها پخش کرد و در آن از رابطه با مردان مسن پولدار تحت عنوان شوگر ددی خبر داد.
این گزارش اعلام می‌کرد که در امریکا درصد بالایی از شوگر بیبی‌ها را دانشجویانی تشکیل می‌دهند که برای ادامه تحصیل به پول نیازمندند و بدهی‌های سنگینی به‌بار آورده‌اند. این افراد در شرایطی که هیچ راه امیدی برای خود نمی‌بینند، رابطه جنسی در برابر پول را انتخاب می‌کنند، تا جایی‌که سایت‌هایی برای ثبت‌نام شوگر ددی و متقاضیان شوگر ددی ساخته شده است.
از آن به بعد این کلمه وارد فرهنگ ما شد؛ کاربران شبکه‌های اجتماعی آن را گسترش دادند و پست‌هایی در این‌باره به اشتراک گذاشتند و به‌این‌صورت اصطلاح شوگر ددی رایج و فراگیر شد و البته ایرانی‌سازی هم شد! چراکه در غرب این رابطه، رابطه‌ای مالی و شغل است اما در ایران فاز عاطفی هم جزئی از آن شده است. با وجود تغییرات زیاد و باز شدن فضای جامعه ما، رابطه دوست پسر و دوست دختر رابطه‌ای علنی و رسمی نیست، به همین‌خاطر رابطه با شوگر ددی در بسیاری از مواقع به سمت ازدواج پیش می‌رود.
با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، داده‌های سطح جامعه از گسترش این نوع رابطه و میل و رغبت جوانان به آن خبر می‌دهد. شوگر بیبی شدن طرفداران زیادی پیدا کرده است و در تلگرام کانال‌های ثبت‌نام شوگر بیبی و شوگر ددی وجود دارد. به هر حال تعداد شوگر مامی‌ها از شوگر ددی‌ها کمتر است.

 

شوگر ددی و شوگر مامی در جوامع

چنین شغلی برای دانشجویان فقط در بعضی کشورها مثل امریکا جنبه عادی دارد و حتی در بسیاری از کشورهای غربی نیز تابو است. به عنوان مثال سال ۲۰۱۷ در فرانسه چنین کاری شرم‌آور اعلام شد و تبلیغات خیابانی شوگر مامی و شوگر مامی برای تأمین هزینه دانشگاه در پاریس جمع‌آوری شدند.
در ایران رابطه‌های جنسی طولانی‌مدت با اهداف صرفاً مالی کمتر یافت می‌شود، سایت‌های معتبر رسمی برای سازماندهی این کار وجود ندارند و از نظر عرفی و قانونی ناپسند است. در مورد وجود چنین رابطه‌هایی در فرهنگ ما، ازدواج با زن مسن‌تر یا ازدواج با مرد همسن و سال پدر دختر، از دوران گذشته صورت می‌گرفته؛ اما در قدیم این رابطه‌ها ازدواج بود و نه روابط آزاد، تقریباً بدون رضایت دختر انجام می‌گرفت و الزاماً سود و منفعت مالی مطرح نبود. در زمان ما دختر به این رابطه علاقه دارد و حتی گاهی با وجود مخالفت خانواده، در پیشنهاد دادن به مرد پیشقدم می‌شود.
اینکه چنین رابطه‌هایی چقدر با فرهنگ ما سازگار هستند یک بخش قضیه است. بخش دیگر انگیزه‌ها و اهداف پنهان و همچنین شفافیت در نیت دو طرف است. هرچه هم بخواهیم فرهنگ سرزمینمان را والا و برتر بدانیم، اخبار و آمار چیز دیگری می‌گوید. باید اخاذی، بازی با احساسات و خطرات به دام افتادن جوانی که تجربه کمی از زندگی دارد و خوشبختی را در پول می‌بیند را در نظر گرفت. برای وارد شدن به رابطه با شوگر ماما و شوگر ددی بایستی با احتیاط بیشتری قدم برداشت و درباره کلاهبرداری، دروغگویی و تظاهر به پولدار بودن برای به‌دام انداختن تحقیق شود. در ایران شوگر ددی و شوگر مامی ممکن است به سلامت روان شوگر بیبی ضربه جبران‌ناپذیر وارد کند.

 

شوگر ددی و شوگر مامی در شبکه‌های اجتماعی

برای شناختن یک پدیده باید نظر افراد جامعه را درباره آن بدانیم. شوگر ددی و شوگر مامی حقیقتی تلخ است اما بسیاری از مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی درباره شوگر ددی و شوگر مامی گذاشته می‌شوند جنبه طنز دارند. در ادامه تعدادی از جملات و مطالب کاربران توئیتر فارسی را برای شما آورده‌ایم با این هدف که دیدگاه عامه مردم ایران را راجع به آن بدانید.

  • شوگر ددی اونیه که پول داشته باشه تنها داشتن سن خر پیر نمکی کافی نیست.
  • امروز تو رستوران یه شوگر ددی بالای ٥٠ سال رو دیدم با یه دختر نهایت ٢٥ سال و به جای تأسف خوردن خوشحال شدم که با سعی و تلاش و پول میشه تو پیری هم ٢٥ ساله تور کرد.
  • آقایی که خیابون رو تا پایین دنبال بنده اومدی، خودت حس نمی‌کنی واسه شوگر ددی شدن ال ۹۰ ماشین مناسبی نیست؟
  • شوگر ددی یا شوگر مامی‌ای که سکس گریز باشه با معدن طلا فرق خاصی نداره. پیدا کنی برد خالصه.
  • دیگه با شوگر ددی و شوگر مامی‌هاتون جر و‌ بحث نکنین، پیرن گناه دارن!
  • با این اوضاع اقتصادی دیگه یه دونه شوگر ددی هم جواب نمیده باید چندین تا شوگر ددی داشت.
  • یکی از دوستان ما یه شوگر ددی خیلی خفن زده (دستش رو سرمون) و این ددی براش بنز خریده، بعد این … تو ماشین!
  • با این وضعیتی که دارم، فک کنم دوران پرشکوه شوگر ددی را نتونم ببینم و قبلش دار فانی را وداع بگم.
  • شوگر ددی و شوگر مامی همون تیغ‌زنیه، اسمش رو شیک کردند.
  • خدایا، الان که جوانم پول برسون؛ نمی‌خوام فردا شوگر ددی باشم. ندی که هیچی دیگه میرم دنبال شوگر مامی!
  • جامعه‌ای كه در آن یكی بنز هدیه بگیرد و دیگری لَنگ نان شب باشد و این عمل به عنوان ارزش تلقی شود، نه كه اسلامی نیست، جامعه هم نیست، و جنگل و بدتر از آن است.
مطلب پیشنهادی: چرا بعضی از زنان جوان تمایل به ازدواج با مردان مسن و پیرمردها دارند!؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو