عنایت آزغ؛ جوان دستفروشی که قهرمان حادثه کلینیک سینا شد + ویدئو

عنایت آزغ؛ جوان دستفروشی که قهرمان حادثه کلینیک سینا شد + ویدئو


منبع: روزیاتو

146

1399/4/16

13:45


حادثه کلینیک سینا تهران که شب سه شنبه دهم تیر ماه رخ داد و همه را در شوک و اندوه فرو برد، با همه ی تلخی هایش یک نکته ی خوشحال کننده داشت.

شب آتش سوزی جوان دستفروشی در همان حوالی کلینیک سینا در منطقه ی تجریش مشغول دستفروشی بود. با وقوع انفجار، این جوان متوجه فریادهای چند زن گرفتار در کلینیک می شود که از پنجره ی ساختمان درخواست کمک می کردند. کسی جرأت کمک ندارد و آتش نشانی و نیروهای امدادی هم هنوز نرسیده اند. فرصت اما کوتاه است و اگر کسی کاری نکند دیگر دیر خواهد بود. جوان دستفروش تصمیم خود را می گیرد؛ بساط دستفروشی خود را رها می کند و به دل آتش می زند. شیشه های پنجره های ساختمان را یک به یک تا طبقه ی چهارم می شکند و بالا می رود. زن ها را که همراه شان بچه هم بود به پشت بام کلینیک می برد و تا رسیدن امدادگرها پیش آن ها می ماند.

عنایت آزغ کیست

این ها صحبت های عنایت آزغ است، همان جوان دستفروشی که با شجاعت و از خود گذشتگی مثال زدنی اش توانست ۱۰ نفر از جمله یک کودک را در حادثه ی وحشتناک کلینیک سینا از مرگ حتمی نجات دهد.

عنایت آزغ جوانی ۲۹ ساله اهل روستای ابولفارس و لر شهرستان رامهرمز در استان خوزستان است که به خاطر تأمین مخارج بیماری پدر و مادرش و وضعیت نامناسب مالی به تهران آمده و بعد از یک سال تلاش نافرجام برای پیدا کردن کار، به دستفروشی نقره جات در کنار خیابان روی آورده و بی خانمان هم هست.

حالا دیروز خبر رسید که شهردار تهران، پیروز حناچی روز شنبه با قهرمان داستان تلخ کلینیک سینا دیداری داشته و ضمن تقدیر از او پیشنهاد کرد به خانواده ی بزرگ آتش نشانان تهران بپیوندد تا از روحیه ی ازخودگذشتگی خود در مسیر نجات جان هموطنانش بهره بگیرد. ریاست اورژانس و سازمان آتش نشانی هم از این جوان خوزستانی به خاطر شجاعت و فداکاری اش تقدیر کردند.

تقدیر پیروز حناچی، شهردار تهران از عنایت آزغ

عنایت آزغ که از این حادثه ۱۱ بخیه، جای سوختگی و یک خرده شیشه در کف پایش باقی مانده که باید با عمل جراحی خارج شود، در گزارشی که دیروز از بخش خبری تلویزیون ایران پخش شد گفت غیرتم اجازه نمی داد وقتی چند زن و بچه فریاد می زدند و درخواست کمک می کردند در آتش بسوزند و من بایستم و هیچ کاری نکنم.

تأمل برانگیز است اما نمی دانیم خوشحال کننده یا غم انگیز که تقدیر آن بود که عنایت آزغ از خانه اش در منطقه ای که در محاصره چاه های نفت است به ناچار از فقر راهی تهران شود و در آتش سوزی کلینیک سینا جان چند تن از هموطنان مان را نجات دهد.

در ادامه می توانید ویدئوی صحبت های عنایت ازغ و دیدارش با شهردار تهران را مشاهده کنید:

عنایت آزغ؛ جوان دستفروشی که قهرمان حادثه کلینیک سینا شد + ویدئو

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو