چرا بعد از گذاشتن لنز چشم‌ها قرمز می‌شوند؟

منبع: روزانه

315

1399/4/16

13:54


چرا بعد از گذاشتن لنز چشم‌ها قرمز می‌شوند؟

قرمز شدن چشم با لنز تماسی دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد؛ از کوچک بودن اندازه‌ی لنز گرفته تا پشت‌ورو پوشیدن آن یا حساسیت دادن به مایع لنز.

ما در ادامه‌ی این مطلب رایج‌ترین دلایل قرمزی چشم‌ها بعد از گذاشتن لنز را معرفی کرده‌ایم. برای آشنایی با آنها همراهمان باشید. برای تهیه لنز طبی از صفحه مربوطه اقدام کنید.

حساسیت به محلول لنز

یکی از دلایل قرمز شدن چشم بعد از گذاشتن لنز، می‌تواند به خاطر حساسیت چشم به مایع لنز باشد. این حساسیت ممکن است هر زمانی پدیدار شود و به اینکه چندین سال از یک برند یا محلول مشخص استفاده می‌کنید هم ربطی ندارد.

برخی از محلول‌های مرطوب و چرب کننده حاوی مواد نگهدارنده هستند. این مواد نگهداره در چشم برخی از افراد حساسیت شدید به شکل قرمزی زیاد ایجاد می‌کنند.

ماده حساسیت‌زای موجود در محلول‌های لنز تیمروسل (Thimerosal) است. برای درمان حساسیت چشم به لنز باید از محلول‌های بدون مواد نگهدارنده استفاده کنید.

شما می‌توانید انواع محلول لنز همچون محلول لنز یونی یال سولکو ۳۶۰ میلی‌لیتر ، محلول لنز اپتی فری Opti Free 120ML ، محلول لنز سخت کانسین پلاس ۱۲۰ را از فروشگاه اینترنتی لوناتو خریداری کنید.

 

کوچک و تنگ بودن لنز

چرا بعد از گذاشتن لنز چشم‌ها قرمز می‌شوند؟

لنزهایی که کوچک و تنگ هستند باعث مسدود شدن جریان طبیعی اشک در چشم و زیر لنز می‌شوند. این امر باعث می‌شود تا اکسیژن کمی به قرنیه چشم برسد. در چنین مواردی فرد اغلب در ابتدای روز مشکلی ندارد اما هر چه به سمت غروب می‌رود قرمزی و خارش چشم او بیشتر می‌شود و حتی ممکن است درد هم داشته باشد. این امر یکی از دلایل قرمز شدن چشم بعد از گذاشتن لنز است.

 

بزرگ و گشاد بودن لنز

لنزی که بسیار گشاد است نیز سبب قرمزی چشم می‌شود. به این خاطر که با هر بار پلک زدن، لنز در چشم جابه‌جا می‌شود و احساس وجود جسم خارجی در چشم ایجاد می‌کند. حرکت لنز در چشم، علاوه بر خراشیدن سطح قرنیه، احتمال ورود باکتری و آلرژن‌ها به چشم را هم ممکن است افزایش دهد.

شما می‌توانید برای پیدا کردن اندازه صحیح چشم خود و آگاهی از اینکه چه سایز لنزی برایتان مناسب‌تر است از مشاوران فروشگاه اینترنتی لوناتو کمک بگیرید. لوناتو به صورت 24 ساعته از طریق تماس تلفنی، پیام یا دایرکت اینستاگرام پاسخگوی سوالات شماست.

سندرم خشکی خشک

کسانی که سندرم خشکی چشم دارند ممکن است بعد از گذاشتن لنز چشم‌هایشان قرمز شود. برای اینکه بتوانید استفاده راحتی از لنز داشته باشید باید یک لایه طبیعی از اشک در چشم خود داشته باشید. وقتی چشمتان خشک است، لنز که می‌گذارید در واقع اوضاع را بدتر می‌کنید. زیرا لنز رطوبت چشم را زیر خود نگه می‌دارد و این امر به قرمزی و سوزش چشم منجر می‌شود. بنابراین، شاید یکی از دلایل قرمز شدن چشم بعد از گذاشتن لنز ، خشکی چشم‌ها باشد.

برای درمان این مشکل می‌توانید قطره اشک مصنوعی Avizor یا قطره مرطوب‌کننده آویزور را از فروشگاه اینترنتی عینک و لنز لوناتو سفارش دهید.

 

ورم ملتحمه‌ی چشم

برخی از مصرف‌کننده‌های لنز ممکن است دچار ورم ملتحمه‌ی چشم (GPC) شوند. این عارضه، نوعی التهاب است که در نتیجه‌ی ورود یک جسم خارجی مثل لنز تماسی به داخل چشم ظاهر می‌شود. لنزهای تماسی گاهی باعث خراش برداشتن سطح ملتحمه‌ی چشم می‌شوند. همچنین ممکن است سبب قرمزی و خارش چشم‌ها بشود و باعث شود که لنز در چشم حرکت کند. ملتحمه، غشاء نازک و شفافی است که روی سفیدی چشم (صلبیه) و سطح داخلی پلک‌ها را پوشانده‌است.

 

حساسیت‌های چشمی

چرا بعد از گذاشتن لنز چشم‌ها قرمز می‌شوند؟

کسانی که دارای حساسیت‌های چشمی هستند پس از گذاشتن لنز در چشم با مشکلات زیادی مثل خارش، اشک‌ریزش و سوزش مواجه می‌شوند. حساسیت چشم به خودی خود آزاردهنده است حالا اگر لنز هم بگذارید، در واقع به تشدید وضعیت بد کمک کرده‌اید. دلیلش این است که لنز تماسی همه آلودگی‌های و مواد حساسیت‌زا (آلرژن‌ها) را از محیط اطراف گرفته و سبب بدتر شدن حساسیت چشم می‌شود.

 

زخم قرنیه

یکی دیگر از دلایل قرمز شدن چشم بعد از گذاشتن لنز می‌تواند زخم قرنیه باشد. زخم قرنیه یک مشکل جدی برای چشم به حساب می‌آید. بارزترین نشانه زخم قرنیه، قرمز شدن چشم‌ها، احساس وجود جسم خارجی در چشم، حساسیت به نور، اشک‌ریزش و درد است. این عارضه می‌تواند به کاهش دید و گاهی حتی به کوری منتهی شود. پایان رپورتاژ آگهی /

منبع :

فروشگاه عینک و لنز لوناتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو