خطر افزایش بیماری‌های غیرواگیر در دوران پسا کرونا

129

1399/4/16

17:37


خطر افزایش بیماری‌های غیرواگیر در دوران پسا کرونا

سلامت نیوز:عضو انجمن متخصصان بهداشت ایران گفت: به دلیل کاهش مراجعه مردم جهت پایش سلامت در روزهای کرونایی خطر افزایش بیماری‌های غیرواگیر بیشتر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،احمد مهری اپیدمیولوژیست و کارشناس سلامت عمومی و عضو انجمن متخصصان بهداشت ایران در با اشاره به ارائه خدمات بهداشت عمومی به مردم به ویژه گروه‌های پرخطر پس از شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات جدی پس از شیوع بیماری کرونا و به خصوص در دوران پسا کرونا دریافت خدمات بهداشتی درمانی است که متاسفانه برخی از مردم از این موضوع غافل شده اند.


او ادامه داد: یکی از مسائل مهم بحث مراقبت‌های بهداشتی و انجام به موقع چکاپ بیماران و به خصوص گروه‌های پرخطر است به طوری که برخی از واکسیناسیون ها به دلیل شیوع بیماری کرونا به تاخیر افتاده است.


عضو انجمن متخصصان بهداشت ایران تاکید کرد: بیمارانی که تحت نظر مراقبان سلامت، ماماها و کارشناسان بهداشت بودند به دلیل شیوع بیماری کرونا به مراکز بهداشتی درمانی کشور مراجعه نمی‌کنند که این موضوع سلامت بیماران را به شدت تهدید می‌کند.


او گفت: کاهش میزان مراجعه مردم به مراکز بهداشتی- درمانی در زمان شیوع بیماری کرونا باعث افزایش شیوع بیماری‌های غیر واگیر در کشور می‌شود.
او بیان کرد: یکی از مسائل مهم در حوزه سلامت از سرگیری مراجعه بیماران و به خصوص افراد پرخطر به خانه‌های بهداشت و پایش سلامت آنها توسط مراقبان سلامت است. در حال حاضر پزشکان در زمینه ارائه خدمات در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند و مردم نباید در دوران شیوع بیماری کرونا از مشکلات و دیگر مسائل حوزه سلامت مثل بیماری‌های غیر واگیر غافل شوند.


مهری ادامه داد: معتقدم تمام افرادی که علائم بیماری‌های غیر واگیر دارند باید تحت نظر مراقبان سلامت، بهورزان و پزشک خانواده قرار بگیرند تا از شیوع بیماری های غیرواگیر و افزایش آن در کشور پیشگیری شود. توصیه می‌شود افراد هنگام مراجعه به خانه‌های بهداشت از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.
او ادامه داد: بیماران جهت چکاپ بهتر است در ساعت های خلوت به خانه های بهداشت مراجعه کنند و در صورت داشتن علائم کرونا به مراقبان سلامت اطلاع دهند.

مهری با اشاره به اینکه در حال حاضر واکسیناسیون اطفال به دلیل شیوع بیماری کرونا به تأخیر افتاده است، گفت: پوشش واکسیناسیون کشور در دنیا سرآمد است و نباید هیچگونه اختلالی در روند ایجاد شود. خانواده‌ها باید جهت انجام واکسیناسیون کودکان در زمان تعیین شده به خانه های بهداشت مراجعه کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو