بررسی ام وی ام ۱۱۰ اس و ویژگی های این خودروی کم مصرف

بررسی ام وی ام ۱۱۰ اس و ویژگی های این خودروی کم مصرف


منبع: آرگا

142

1399/4/16

17:37


ام وی ام ۱۱۰ یکی از خودروهای کوچک شهری بوده و برای افرادی که سواری راحت و پارک آسان برایشان مهم است می تواند گزینه مناسبی باشد. این خودرو از طراحی ظاهری نسبتا زیبا و مدرن تری بهره می برد که توسط یک تیم ایتالیایی اجرا شده است. این مطلب از آرگا به بررسی خودرو ام وی ام ۱۱۰ می پردازد.

 QQ که در ایران با نام  ام و ام ۱۱۰ شناخته می شود،محصولی چینی، ساخت شرکت چری می باشد. در پی افزایش تقاضا برای خرید خودروهای کراس اور، این خودروهای کوچک نیز محبوبیت خاصی در بین دیگر اقشار جامعه پیدا کردند. به این ترتیب شرکت مدیران خودرو در همکاری با این کمپانی چینی اقدام به عرضه ام وی ام ۱۱۰ با شرایط فروش مناسب به بازار ایران نمود که این خودرو در نسل جدید از جذابیت ظاهری بیشتر و امکانات بهتری نسبت به گذشته بهره می برد. در ادامه این مقاله با بررسی ام وی ام ۱۱۰ همراه ما باشید.

آشنایی و بررسی خودرو  ام وی ام ۱۱۰ اس

آشنایی با خودرو چینی چری

ام وی ام ۱۱۰ یکی از خودروهای کوچک شهری بوده و برای افرادی که سواری راحت و پارک آسان برایشان مهم است می تواند گزینه مناسبی باشد. این خودروی جمع و جور و کم مصرف برای تردد در مسیرهای شهری بسیار مناسب است. با مشاهده ظاهر خودرو متوجه شباهت طراحی ان به دوو ماتیز خواهید شد.

بعد از اینکه تولید ماتیز متوقف شد چینی ها که در کپی برداری شهرت ویژه ای دارند از فرصت استفاده نموده و به تولید نمونه چینی ماتیز پرداختند. در این میان شرکت مدیران خودرو نیز با توجه به خلاء بازار برای خودروهای کوچک با رده قیمتی پایین، فرصت را غنیمت شمرده و به عرضه ام وی ام ۱۱۰ (در ابتدا چری QQ نام داشت) با دو نمونه ۳ و ۴ سیلندر در بازار ایران پرداخت. از مهمترین رقبای ام وی ام ۱۱۰ در بازار ایران خودروی پراید است که عدم موجودی قطعات یدکی آن و بازار دست دوم بسیار بد ام وی ام ۱۱۰ سبب شده تا از رقیبش عقب بماند. در ادامه بیشتر به بررسی ام وی ام ۱۱۰ خواهیم پرداخت.

خودروی کم مصرف ام وی ام 110

نمای ظاهری

این خودرو از طراحی ظاهری نسبتا زیبا و مدرن تری بهره می برد که توسط یک تیم ایتالیایی اجرا شده است. شرکت چری مدعی است برای طراحی آن از شخصیت انیمیشنی«نمو» الهام پذیری کرده است. ام وی ام ۱۱۰ نسبت به گذشته بهبودهای قابل توجهی یافته است. با مشاهده نمای جلو می بینید که چراغ ها بزرگتر شده و چراغ راهنما از پایین بدنه به حاشیه چراغ های اصلی هدایت شده اند. ورودی هوا نیز توسعه یافته و مه شکن ها را احاطه نموده است.

بررسی خودور ام ی ام 110

با بررسی نمای جانبی ام وی ام ۱۱۰ علاوه بر خطوط شارپ بدنه که سبب جذابیت این نما شده است ،دستگیره در در عقب نیز بسیار مجذوب کننده است. قرارگیری دستگیره به این شکل به ان فرم حرف Q را داده که حاکی از زیرکی طراحان است. همانطور که قبلا ذکر شد نام اصلی این خودرو QQ بوده که با دقت به طراحی دو در عقب آن متوجه این نام خواهید شد.

در نمای عقب چراغ های عمودی کشیده قابل توجه بوده به این خاطر که در محل قبلی خود قرار ندارند و به زیر سقف خودرو انتقال یافته اند. مه شکن هی عقب نیز از طراحی شگفت اوری بهره برده و درون طراحی سپر جای گرفته اند. شیشه عقب خودرو همچنان بزرگ باقی مانده تا دید عقب کافی و خوبی را برای راننده به ارمغان آورد. گشوده شدن در پشت نیز توسط جک هیدرولیکی صورت گرفته تا راحتی سرنشینان را سبب شود.

بازبینی ام وی ام 110

بررسی نمای داخلی

در طراحی فضای داخلی این خودرو نباید انتظار مشاهده متریالی با کیفیت را داشت اما با این حال با توجه به مقیاسش فضای مناسب و راحتی را برای سرنشینان فراهم اورده تا در مسافتهای طولانی از راحتی بیشتری بهره ببرند. داشبورد و کنسول میانی از طراحی ساده و منظمی برخوردار بوده و در قسمت ادوات شمارشگر موتور را مشاهده نخواهید کرد.

بررسی کابین ام وی ام 110

شرکت چری تنها به کیلومتر شماری بزرگ اکتفا نموده است. صندلی ها از طراحی نرم و راحتی بهره برده به نحوی که فشار به صورت متعادلی ذر کل صندلی پخش شده تا در رانندگی های طولانی مدت خستگی کمتری برای پاها و کمر ایجاد شود. به طور کلی طراحی مناسب صندلی ها و نحوه قرارگیری تجهیزات داخل خودرو نشان دهنده فضای جادار ام وی ام ۱۱۰ هستند.

بررسی پیشرانه و عملکرد ام وی ام ۱۱۰

شناخت و وارسی ام وی ام 110

نسخه های عرضه شده این خودرو توسط مدیران خودرو به صورت Luxury و Comfortable هستند که هر دو از موتور ۹۹۸ سی سی سه سیلندر با حداکثر قدرت ۶۸ اسب بخار و گشتاور تولیدی ۹۳ نیوتن متر بهره می برند. وظیفه انتقال این نیروی تولیدی به چرخ های جلو بر عهده گیربکس ۵ دنده دستی می باشد. این خودرو با استاندارد آلایندگی یورو۴ دارای حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می باشد.  مصرف سوخت کم ام وی ام بسیار قابل توجه بوده به طوری که در حالت ترکیبی ۵.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف نموده که این امر یکی از ویژگی های مثبت آن به شمار می رود.

بررسی امکانات رفاهی

 

دو نسخه موجود این خودرو در بسیاری از موارد دارای تجهیزات و امکانات رفاهی مشابهی هستند. تنها در مدل لاکچری رینگها آلومنیومی بوده و مجهز به گرمکن شیشه عقب، آیینه های جانبی با تنظیمات برقی و برف پاکن شیشه عقب می باشد. اما رینگ به کار رفته در مدل کامفورتبل فولادی بوده و فاقد چند ویژگی مذکور نسخه لاکچری است.

در ادامه از امکانات رفاهی بیشتر ام وی ام ۱۱۰ می توان به کمربند ایمنی ۳ نقطه ای برای دو سرنشین جلو و عقب، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، ترمز ABS + EBD ، ترمز دیسکی چرخهای جلو، ترمز کاسه چرخهای عقب، چراغهای مه شکن جلو و عقب، قفل مرکزی با ریموت، شیشه بالابر برقی برای چهار درب، فرمان هیدرولیک، تنظیم برقی آینه های جانبی(مدل لاکچری)، سیستم صوتیMP3 با درگاه USB و مجهز به بلندگوی استریو، سنسور پارک،صفحه کیلومتر شمار دیجیتالی،زیرپایی ، چراغ رانندگی در روز LED و… اشاره نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو