سن طلایی درمان تنبلی چشم

78

1399/4/16

18:56


سرپرست سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سن طلایی تشخیص و درمان تبلی چشم سن ۵ سالگی است، گفت: اگر تنبلی چشم تا سن ۱۰ سالگی درمان نشود، دیگر امکان درمان آن وجود ندارد.

سن طلایی درمان تنبلی چشم

به گزارش بهداشت نیوز، معصومه محمدی از آغاز طرح غربالگری چشم در چهارمحال و بخیتاری برای کودکان ۳ تا ۶ سال خبر داد و اظهار کرد: حدود ۶۷  هزار کودک زیر ۶ سال در استان وجود دارد، سال گذشته بیش از ۵۰ هزار کودک در طرح بینایی‌سنجی سازمان بهزیستی استان شرکت کردند.

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: در این طرح سال گذشته ۳۵۰۰ بیمار مشکوک به تنبلی چشم شناسایی و جهت انجام مراحل درمان به اپتومتریست و چشم‌پزشک ارجاع داده شدند.وی با بیان اینکه سن طلایی تشخیص و درمان تبلی چشم سن ۵ سالگی است، یادآور شد: اگر تنبلی چشم تا سن ۱۰ سالگی درمان نشود، دیگر امکان درمان آن وجود ندارد یا بسیار سخت است.

محمدی ادامه داد: اختلال در ساختمان یکی از چشم‌ها موجب می‌شود مغز تصویر واضحی از چشم آسیب‌دیده دریافت نکند و به گرفتن تصویر واضح از چشم سالم اکتفا کند، بنابراین چشم آسیب‌دیده به مرور دچار تنبلی شده و پس از مدتی به اصلاح چشم خاموش می‌شود.

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بسته‌های حمایتی سازمان بهزیستی از کودکانی که دچار تنبلی چشم هستند، گفت: غربالگری تنبلی چشم در ۳ سطح رایگان است و کمک‌هزینه برای خرید عینک یا اعمال جراحی چشم به خانوارهای کم‌بضاعت پرداخت می‌شود.وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از انجام غربالگری تنبلی چشم، تیمی روند درمان کودکان را پیگیری می‌کنند و معمولا خانوارها نیز همکاری خوبی در راستای درمان فرزند خود دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو