چگونه پوست سبزه را روشن کنیم؟ معرفی روش های 100 درصد تضمینی

چگونه پوست سبزه را روشن کنیم؟ معرفی روش های 100 درصد تضمینی


منبع: زیبامون

282

1399/4/16

21:28


در ین بخش از زیبامون با بهترین و قوی ترین ماسک‌های صورت برای سفید و روشن شدن رنگ پوست آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

چگونه پوست سبزه را روشن کنیم؟ معرفی روش های 100 درصد تضمینی

رنگ پوست به هیچ عنوان نمیتونه معیاری برای اندازه گیری زیبایی چهره باشه و همه افراد با هر رنگ پوستی دارند چه رنگ پوست سبزه، زیتونی، تیره و چه رنگ پوست روشن و سفید، همگی از زیبایی مخصوص به خودشون برخوردار بوده و به نوبه‌ی خود منحصر به فرد و جذاب هستند. اما با این حال افرادی هم وجود دارند که تمایل دارند رنگ پوستشون چند درجه روشن‌تر و سفیدتر بشه و احساس می‌کنند این تغییر در رنگ پوست میتونه زیبایی و جذابیت اونها رو افزایش بده!

اگر شما جز افرادی هستید که رنگ پوست سبزه دارید و یا به دلایل مختلفی رنگ پوستتون کمی تیره و کدر شده و به دنبال روش‌هایی برای سفید و روشن کردن رنگ پوست خود هستید، بهتون پیشنهاد میکنیم حتما در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید!

ما در این مقاله به راهکارها و روش‌های عالی و معجزه گر برای سفید و روشن شدن رنگ پوست سبزه اشاره کردیم و همچنین راهنمای مناسبی رو برای انتخاب رنگ لباس و رنگ مو برای رنگ پوست سبزه در اختیارتون قرار دادیم.

 

قویترین ماسک روشن کننده پوست

 

  • ماسک لیمو، عسل و آلوئه ورا برای روشن کردن رنگ پوست

 

لیمو عسل آبلیمو

 

با ترکیب مواد طبیعی و معجزه‌گری مثل عسل، آبلیمو و آلوئه ورا یک ماسک صورت سفید کننده درست کنید و پوست سبزه رو چند درجه روشن‌تر کنید. تمام ترکیبات به کار رفته در این ماسک صورت دارای خاصیت روشن کننده هستند و زمانی که در کنار یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند، اثربخشی فوق العاده بیشتر و بهتری خواهند داشت.

برای درست کردن این ماسک صورت باید دو قاشق ژل آلوئه ورا تازه رو با یک قاشق عسل و یک قاشق آب لیمو مخلوط کنید تا ماسک صورت غلیظ و خمیری مانندی ایجاد بشه. این ماسک رو به طور یکنواخت روی پوست صورت پخش کنید و اجازه بدید تا نیم ساعت روی پوست بمونه و بعد با آب گرم پوست رو شست و شو بدید. برای اثربخشی بهتر لازمه که هفته ای 2 بار و به مدت یک ماه از این ماسک استفاده کنید تا شاهد روشن و سفید شدن رنگ پوستتون باشید.

 

  • ماسک صورت با ماست و عسل برای روشن شدن رنگ پوست

 

ماست و عسل

 

ماست حاوی آنزیم‌هایی هست که تاثیر خیلی خوبی در روشن شدن رنگ پوست دارند. از طرف دیگر، عسل هم دارای خاصیت مرطوب کنندگی هست و هم خاصیت ضد باکتری رو روشن کنندگی برای پوست داره و ترکیب این دو ماده طبیعی میتونه به شکل معجزه گری رنگ پوست رو شفاف و روشن کنه.

برای درست کردن این ماسک صورت خانگی و طبیعی باید مقدار مساوی از عسل و ماست رو ترکیب کنید، روی پوست بمالید و اجازه بدید به مدت 20 دقیقه روی پوست بمونه و بعد با آب گرم شست و شو بدید. این ماسک رو هم بهتره به طور مرتب هفته ای 2 تا 3 بار و به مدت یک ماه مورد استفاده قرار بدید تا اثربخشی بهتری روی پوست داشته باشه.

 

  • ماسک صورت با شیر خشک روشن کننده پوست

 

شیرخشک و آب پرتقال

 

شیر خشک دارای اسید لاکتیک هست که خاصیت سفید کنندگی برای پوست داره. علاوه بر این استفاده از پودر جو دوسر در این ماسک صورت هم باعث میشه تا لایه برداری خوبی از پوست انجام بگیره و لایه‌ای از سلول‌های تازه و سالم رو بر روی پوست ایجاد میکنه. ویتامین C موجود در آب پرتقال هم دارای خاصیت روشن کنندگی برای پوست هست و تاثیر خوبی در محو و از بین رفتن لکه‌ها و تیرگی‌های پوستی خواهد داشت.

برای درست کردن این ماسک صورت قوی باید یک قاشق شیر خشک، یک تا دو قاشق آب پرتقال تازه و یک قاشق جو دوسر خرد شده رو به خوبی ترکیب کنید و بر روی پوست تمیز بمالید. اجازه بدید این ماسک 10 تا 15 دقیقه روی پوست بمونه و بعد با آب گرم بشویید. این ماسک صورت رو 1 تا 2 بار در هفته و به مدت یک ماه استفاده کنید تا شاهد اثربخشی آن باشید.

 

سفید شدن پوست بدن با طب سنتی

 

  • زردچوبه برای سفید شدن پوست

 

زردچوبه و آلوئه ورا

 

زردچوبه یکی از ادویه‌های پرکاربرد در آشپزی هست که از زمان‌های خیلی دور در طب سنتی هند برای سفید شدن رنگ پوست مورد استفاده قرار می‌گرفته و همچنان نیز در این زمینه پرکاربرد هست. زردچوبه حاوی ویتامین C هست و برای انواع پوست‌ مناسبه و تمام افراد میتونن برای روشن شدن رنگ پوستشون از این ماده طبیعی استفاده کنند.

کاری که باید انجام بدید این هست که نصف قاشق زردچوبه رو با 2 قاشق ژل آلوئه ورا یا گلاب مخلوط کنید و روی پوست بمالید و اجازه بدید این ترکیب به مدت 30 دقیقه روی پوست بمونه. بهتره این ماسک صورت سنتی رو هر 2 روز یکبار به مدت یک تا 2 ماه استفاده کنید تا بهترین نتیجه رو بگیرید.

 

  • خیار برای روشن کردن رنگ پوست سبزه

 

خیار

 

خیار یکی دیگه از مواد طبیعی و در دسترسی هست که میتونید به راحتی بر روی پوست استفاده کنید و از فوایدی که برای پوست داره بهره مند بشید. خیار باعث میشه تا کلاژن‌های پوست به یکدیگر بچسبن و استحکام خیلی خوبی رو برای پوست صورت ایجاد میکنه. علاوه بر این دارای اثر خنک کنندگی برای پوست بوده و برای تمام انوع پوست مفید هست.

تنها کاری که باید انجام بدید این هست که یک خیار رو به شکل حلقه‌ای خرد کنید و روی قسمت‌هایی از صوت که دچار لکه و تیرگی شده قرار بدید. اجازه بدید تکه‌های خیار 15 تا 30 دقیقه روی پوست بمونه و بعد از روی پوست جدا کنید و در صورت تمایل پوستتون رو با آب گرم بشویید. بهتره از این روش هر روز استفاده کنید تا پوستی شاداب، محکم و روشن داشته باشید.

 

  • پوست سیب زمینی برای روشن کردن رنگ پوست

 

سیب زمینی

 

اگر با مشکلات پوستی مزمن مواجه‌اید و به دنبال یک روش طبیعی و سنتی برای برطرف کردن این مشکلات هستید، بهتون پیشنهاد میکنیم حتما از پوست سیب زمینی استفاده کنید. پوست سیب زمینی حاوی ویتامین B6 هست که تاثیر خوبی در لایه برداری از پوست داشته و کمک میکنه تا رنگ پوست شما روشن و سفید بشه.

اگر استفاده از پوست سیب زمینی براتون سخت هست میتونید از قسمت داخلی سیب زمینی هم استفاده کنید. یک سیب زمینی متوسط رو خرد و یا له کنید تا آب سیب زمینی خارج بشه. حالا سیب زمینی خرد و له شده رو با مقداری آب لیمو مخلوط کنید و بر روی پوست بمالید. اجازه بدید این ترکیب چند دقیقه روی پوست بمونه و بعد با آب گرم شست و شو بدید. از این دستور خانگی میتونید 2 بار در هفته استفاده کنید.

 

حتما بخوانید: چگونه پوست زیبا، سفید و روشن داشته باشیم؟ (قسمت اول)

 

سفید شدن پوست صورت سبزه با لیزر

 

سفید شدن پوست با لیزر

 

روش سفید شدن پوست صورت با لیزر یکی از روش‌هایی هست که برای اولین بار در سال 1980 با استفاده از لیزرهای دی اکسید کربن (CO2) با هدف انتقال پرتوهای نوری به پوست صورت، مورد استفاده قرار گرفت. این روش اگرچه در ابتدا عوارض جانبی متعددی به همراه داشت اما با تغییر و تحولاتی که در طی چندین سال روی آن ایجاد شده، تونسته به یکی از روش‌های کاربردی برای روشن کردن رنگ پوست سبزه تبدیل بشه.

اگرچه بسیاری از روش‌هایی که برای سفید کردن رنگ پوست معرفی میشه نیاز به صبر و حوصله داره و نتایج حاصل از اون بعد از گذشت حداقل یک ماه قابل مشاهده هست، اما استفاده از روش لیزر برای روشن کردن پوست دارای نتیجه آنی هست و بلافاصله میتونید شاهد تغییر رنگ پوست باشید. بعد از انجام لیزر، خیلی سریع رنگ پوست شما روشن، شفاف و درخشان میشه و نهایتا بعد از دو جلسه لیزر درمانی، رنگ پوست شما کاملا تغییر خواهد کرد.

روشن کردن رنگ پوست سبزه با لیرز، یک روش پزشکی و مطمئن هست که در اون پرتوهای غلیظ از نور با پالس کوتاه بر روی نقاط هدف پوست تابیده میشن تا رنگدانه‌های اضافی، لکه و غیره که روی پوست وجود داره از بین بره و رنگ پوستی یکدست و روشن ایجاد میکنه. در این روند رشد سلولهای تازه پوست تحریک میشه و درنهایت منجر به روشن و سفید شدن رنگ پوست خواهد شد. این عمل معمولا بین 30 دقیقه تا 2 ساعت طول میکشه.

 

حتما بخوانید: چگونه رنگ پوست را روشن کنیم؟

 

نکات انتخاب لباس و رنگ مو برای پوست سبزه

 

  • رنگ لباس و کت و شلوار مردانه مناسب پوست سبزه

 

رنگ لباس برای پوست سبزه

 

رنگ پوست سبزه و زیتونی معمولا در دسته بندی رنگ پوست با آندرتون گرم قرار میگیره. رنگ پوست سبزه معمولا مایل به زرد، طلایی و قهوه‌ای روشن هست و به همین دلیل جز رنگ پوست‌های گرم محسوب میشه.

بنابراین اگر رنگ پوستتون مثل رنگ پوست جسیکا آلبا (Jessica Alba)، بیانسه (Beyoncé) و کیم کارداشیان (Kim Kardashian) هست یعنی رنگ پوست شما سبزه و زیتونیه و بهتره در هنگام انتخاب رنگ لباس به سراغ رنگ‌هایی مثل قرمز، هلویی، مرجانی، کهربایی، طلایی و زرد برید تا زیبایی و جذابیت رنگ پوستتون به بهترین شکل ممکن دیده بشه. علاوه بر این استفاده از رنگ‌های زیتونی، عسلی، ارغوانی روشن، بنفش - قرمز هم جز انتخاب‌های خیلی خوب برای رنگ پوست سبزه خواهد بود. از بین رنگ‌های خنثی هم میتونید از رنگ‌های خاکستری مایل به قهوه‌ای، رنگ کاپوچینو، کرمی و خاکستری قارچی استفاده کنید.

بهتره از رنگ‌های سرد و یخی دوری کنید و از جواهرات دارای یاقوت کبود و آمیتیست هم استفاده نکنید؛ زیرا این رنگها باعث میشن تا رنگ پوست شما کدر و خاکستری و خسته کننده به نظر برسه.

 

  • پوستم سبزه چه رنگ مویی بهم میاد؟

 

رنگ مو برای پوست سبزه

 

اگر دارای رنگ پوست سبزه هستید بهتره در انتخاب رنگ مو هم دقت داشته باشید و رنگی رو انتخاب کنید که باعث بشه رنگ پوستتون تقویت شده و زیباتر و جذاب‌تر به نظر برسه.

از بین رنگ موهایی که وجود داره رنگ مو قهوه‌ای موکا، هایلایت‌های روشن و طلایی روی زمینه قهوه‌ای، رنگ مو کاکائویی، رنگ مو بلوند خاکستری، رنگ مو بلوند یخی، رنگ مو مشکی، رنگ مو فندقی و رنگ مو شاه بلوطی میتونن جز انتخاب‌های عالی و درجه یک برای رنگ پوست سبزه و زیتونی باشن.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو