جملات وارن بافت ؛ پندهایی درباره موفقیت، سرمایه گذاری و ثروت

جملات وارن بافت ؛ پندهایی درباره موفقیت، سرمایه گذاری و ثروت


منبع: ستاره

315

1399/4/16

22:33


سخنان بزرگان، جملات قصار و معروف آنان، الهام بخش بسیاری از شروع کارها برای ما بوده است. از این رو در ادامه جملات وارن بافت و نکات طلایی آموزنده او را درباره سرمایه گذاری در زندگی مرور می‌کنیم.

جملات وارن بافت

 

ستاره | سرویس سرگرمی - پیش از این مطالبی پیرامون زندگی نامه وارن بافت، اصول سرمایه گذاری و راز ثروتمند شدن وارن بافت و همچنین کنکاش راز‌های موفقیت او از میان اشتباهاتش را برای شما تدارک دیدیم، اما در این نوشتار قصد داریم جملات وارن بافت را که پندهایی طلایی و ارزشمند درباره موفقیت است مرور کنیم.

خیلی رک و پوست کنده بگوییم، اصل ماجرا این است که وارن بافت با کلمات تله‌پاتی دارد، یعنی کافی است اراده کند تا در مورد هر موضوعی می‌خواهد سرمایه‌گذاری، تجارت و یا زندگی باشد، کلمات را گل چین کند و آن‌ها را کنار هم بچیند. گلچین سخنان وارن بافت را با هم می‌خوانیم. 


در این مطلب می‌خوانید:


جملات معروف وارن بافت

جملات بورسی وارن بافت

در ادامه سخنان وارن بافت در مورد سرمایه گذاری و بورس را با هم می‌خوانیم...

  • "قانون شماره ۱: هرگز پولی را از دست ندهید؛ قانون شماره ۲: هیچگاه قانون اول را از یاد نبرید! "
    دستاورد: هنگام تحقیق در مورد کسب و کار‌هایی که می‌خواهید در آن سرمایه گذاری کنید، منطقی باشید و به تکالیف و اصول خود پایبند باشید.

 

  • "همیشه به یاد داشته باشید که بازار، مصداق فردی است که دارای جنون ادواری است، همان قدر افسرده همان قدر شیدا. "
    دستاورد: شما کار خودتان را انجام دهید، همیشه عقلانی و منطقی رفتار کنید و از هیجان بپرهیزید.

 

  • "خرید سهام یک شرکت فوق العاده با یک قیمت نه چندان پایین، خیلی خیلی بهتر از خرید سهام یک شرکت معمولی با یک قیمت فوق العاده ارزان است. "
    دستاورد: همیشه و هر جا روی ذات و جوهره یک چیز تمرکز کنید، آن وقت است که سود از آن سرریز خواهد شد.

 

  • " مراقب آن دسته از سرمایه‌گذاری‌هایی باشید تشویق و تمجید دیگران را همراه دارند. حرکات بزرگ همیشه با استقبال خمیازه‌ها روبرو می‌شوند! "
    دستاورد: از اهمیت این جمله همین بس که این چند کلمه از زبان کسی نقل شده که در کمپانی‌های بزرگی نظیر اپل، جنرال موتورز، مسترکارد، والمارت و ... سرمایه هنگفتی کسب کرده است.

 

  • "دنیای تجارت شبیه یک اتومبیل است با این تفاوت که آینه عقب آن همیشه واضح‌تر از شیشه جلویی آن است"
    دستاورد: کنکاش در گذشته بسیار بسیار آسان‌تر از گمانه زنی در آینده است، تاریخ درس‌های زیاد و صد البته رایگانی در اختیار ما می‌گذارد.

جملات معروف وارن بافت

جملات زیبا از وارن بافت در مورد موفقیت

در ادامه جملات انگیزشی از وارن بافت را با هم مرور خواهیم کرد...

جملات وارن بافت

  • "این که با مردمانی بهتر از خودتان در ارتباط باشید بهترین چیز است. همکارانی برگزینید که سکنات و وجنات بهتری نسبت به شما داشته باشند آنگاه خواهید دید که در مسیر آن‌ها قدم خواهید گذاشت. "
  • "تقریبا ۲۰ سال طول می‌کشد تا اعتبار و آبرویی برای خود دست و پا کنید، اما تنها ۵ دقیقه طول می‌کشد تا آوازه و خوشنامی خود را ویران کنید؛ اگر به این جمله فکر کنید از این پس به گونه‌ای دیگر رفتار خواهید کرد. "
  • "همیشه می‌دانستم که ثروتمند می‌شوم. گمان نمی‌کنم برای یک دقیقه هم به آن شک کرده باشم"
  • "به من بگویید که قهرمان زندگیتان چه کسی است، آنوقت من به شما خواهم گفت که در آینده چه کسی خواهید شد. "
  • "امروز کسی در سایه می‌نشیند و به استراحت می‌پردازد که خیلی وقت پیش درختی را کاشته باشد. "
  • "کنترل زندگی و زمان خود را به دست بگیرید؛ به یاد داشته باشید که این امر محقق نمی‌شود مگر این که "نه" بگویید. هرگز اجازه ندهید که مردم برنامه زندگی شما را تنظیم کنند. "
  • "در دنیای کسب‌وکار، افرادی بیش‌ترین موفقیت را کسب می‌کنند که آنچه را که دوست دارند و به آن عشق می‌ورزند، انجام می‌دهند. "
  • "روزانه مطالعه کنید، آنوقت خواهید دید که دانش چگونه کار می‌کند؛ همه شما می‌توانید این کار را انجام دهید، اما من تضمین می‌کنم که بسیاری از شما اینکار را انجام نخواهید داد. "
  • "ترسو باشید زمانی که دیگران طمع کار و حریض‌اند و طماع و حریص باشید زمانی که دیگران هراسان و ترسو هستند."

جملات وارن بافت

حتما بخوانید: کتاب های وارن بافت؛ ۶ کتاب الهام بخش موفقیت در کسب و کار

 

جملات وارن بافت در مورد پول و ثروت

جملات معروف وارن بافت

بعضی اوقات هیچ کاری نکردن، بهترین کاره...

  • "همه ما زمانی که فرصتی برایمان پیش می‌آید کار‌هایی انجام می‌دهیم. دوره‌هایی در زندگی من وجود داشته که ایده‌های فراوانی داشته-ام در عین حال زمانی هم وجود داشته که تقریبا خشکسالی بوده و هیچ ایده‌ای به ذهنم نمی‌رسیده است. به همین ترتیب اگر برای هفته آینده ایده‌ای داشته باشم، کاری خواهم کرد و اگر نه به هیچ وجه من الوجوه کاری انجام نخواهم داد. "

خط و ربط تاریخ و آینده...

  • "اگر تاریخ تمام آن چیزی بود که انسان‌ها برای ورود به بازی پول و سرمایه به آن نیاز داشتند، قطعا ثروتمندان کتابدار می‌شدند. "

آینده را بخرید...

  • "سرمایه‌گذار امروز، از رشد دیروز سود نمی‌برد. "

پول را جایی ملاقات خواهید کرد که دوستش دارید...

  • "برای برنامه ریزی زندگی یک قانون و برای مدیریت کسب و کار یک قانون مجزا وجود دارد، در زندگی هر آنچه را که انجام می‌دهی با عشق انجام بده و در کسب‌وکار افرادی را به کار گیر که آنچه را که انجام می‌دهند از صمیم قلب دوست بدارند."

اگر در جایی و یا بر روی چیزی سرمایه‌گذاری نکرده‌اید، در مسیر غلطی قرار گرفته‌اید...

  • "امروزه افرادی که تمام سرمایه آن‌ها چیز جز پول نقد نیست به گمان خودشان وضعیت بهتری دارند، در صورتی که اصلا چنین نیست، کسی که هیچ گزینه‌ای برای سرمایه‌گذاری پیش روی خود ندارد می‌توان گفت ارزش سرمایه‌اش رفته رفته کم شده و به این ترتیب دارایی خود را تباه کرده است."

جملات معروف وارن بافت

جملات معروف وارن بافت در مورد سرمایه‌گذاری بر روی خودتان

جملات معروف وارن بافت

مهم‌ترین سرمایه‌گذاری...

وارن بافت یکی از طرفداران بزرگ یادگیری مداوم و خود آموزی است. او در گذشته عنوان کرده است که روزانه بیش از ۵۰۰ صفحه مطالعه می‌کند. او به شخصه همیشه در حال یادگیری است و اکثر وقت خودش را صرف رشد و پیشرفت شخصی می‌کند. بافت جمله زیبایی در این باره دارد که می‌گوید:

  • "مهم‌ترین سرمایه‌گذاری که می‌توانید انجام دهید سرمایه‌گذاری بر روی خودتان است"

و یک پند طلایی دیگر...

  • "من بیشتر اوقات از روز و تقریبا هر روز را می‌نشینم و فکر می‌کنم. شاید این امر در تجارت آمریکا، کار بسیار غیرمعمولی باشد، اما من مطالعه می‌کنم و مدام فکر می‌کنم و در این امر بیشتر از پیش اصرار می‌ورزم. به همین ترتیب تصمیمات معقول‌تری نسبت به دیگران اتخاذ می‌کنم."

جملات وارن بافت

و اما در پایان...

جملات وارن بافت

به خاطر داشته باشید که وارن بافت کار خود را با ۱۰۰ دلار شروع کرد و آن را به ۳۰ میلیارد دلار تبدیل نمود. در اینجا منظور مقدار پولی که در دسترس دارید نیست، بلکه دانشی است که در مسیر سرمایه‌گذاری کسب می‌کنید. این بدان معناست که در صورتی که سخت کوشش کنید و اهل یادگیری باشید هیچ مانع واقعی برای ثروتمند شدن وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر در این زمینه بهتر است سری به مطالب رهنما‌ی تمام عیار ما یعنی "وظایف یک مدیر خوب و موفق چیست؟ ۱۰ راز مدیریتی مهم"، "راز‌های رسیدن به انضباط شخصی و موفقیت چیست؟" و همچنین "۱۰ باید برای موفقیت در کسب و کار" بزنید...

برای اینکه یک سرمایه‌گذار خوب باشید نیازی نیست که حتما یک نابغه باشید. همان طور که بافت نیز تاکید می‌کند، پیگیری روند تاریخ و همچنین یادگیری اصول روان‌شناسی سرمایه‌گذاری می‌تواند احتمال موفقیت شما را چندین برابر کند؛ و از همه مهم‌تر مطالعه و تفکر مداوم را هرگز از یاد نبرید...

پرسود و سلامت باشید...
تا نوشتار بعد خدا یار و نگهدارتان.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو