با بهترین مکان های دیدنی شهر بابک آشنا شوید

با بهترین مکان های دیدنی شهر بابک آشنا شوید


منبع: آرگا

234

1399/4/16

22:58


شهر بابک یکی از مناطق زیبا و دیدنی در استان کرمان است این منطقه دارای روستاهای تاریخی بسیار متعددی است و از دید گردشگران دارای اهمیت بسیار زیادی است هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از مکان های دیدنی به این شهر سفر می کنند و از مهم ترین جاذبه های تاریخی آن که در ادامه به شما معرفی می کنیم دیدن می نمایند.

شاید تاکنون نام یکی از روستاهای مهم در شهر بابک را شنیده باشید روستایی که به واسطه ارزش تاریخی خود در اذهان باقی مانده است روستای میمند که یکی از روستاهای تاریخی در این شهر است شناخته شده است. این شهر به دلیل نزدیکی خود به استان های یزد و فارس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و خیلی از گردشگران آن را به عنوان مهد فرهنگ و ادب در ایران می شناسند. بسیاری از گروه های قدیمی در این شهر وجود داشته اند که منگلی ها، میمندی ها، مداوری ها و … بوده اند این اقوام در طول تاریخ بسیار شناخته شده اند و تعداد آن ها نیز کم نبوده است. همانطور که اشاره شد این منطقه دارای روستاهای مختلفی است و روستای صخره ای میمند نیز یکی از این روستاها محسوب می شود که در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. منطقه جوزم نیز یکی دیگر از مناطقی است که دارای آب و هوای معتدل و مناسبی است و از یک رودخانه دائمی برخوردار است که در فصل های مختلف سال پر آب است و دارای جاذبه های مختلفی است. 

مکان های دیدنی شهر بابک را بشناسید:

با توجه به اینکه دیدنی های کرمان بسیار متنوع هستند شما عزیزان می توانید به یکی دیگر از مناطق جذاب آن سفر کنید شهری تاریخی با نام بابک که قدمت تاریخی بالایی دارد و جذابیت های گردشگری متنوعی را نیز در خود جای داده است. بیشتر جاذبه هایی که در شهر بابک وجود دارند ارزش تاریخی خود را حفظ کرده اند در زمره آثار باستانی و ملی محسوب می شود مناطقی همچون روستای رسیه و پاقلعه از مهم ترین جاذبه هایی هستند که دیدن آن ها برای شما جذابیت زیادی خواهد داشت این روستا نیز در طول تاریخ با اهمیت بوده است و جذابیت بسیار زیادی دارد.

 

عمارت موسی خان:

یکی از بناهای تاریخی این شهر که قدمت آن به زمان قاجار بر می گردد که در سال ۱۲۷۰ ساخت آن به پایان رسید. اکنون این مکان تاریخی فوق العاده یکی از برترین مکان های دیدنی شهر بابک می باشد و دارای اهمیت بسیار زیادی است. این مکان تاریخی پس از حکومت حاج محمد علی به دست پسر وی ساخته شده و سال های زیادی در طول حکومت خود آن زندگی کرده است. این عمارت بزرگ از آن زمان با نام عمارت موسی خان یعنی پسر حاج محمدعلی شناخته می شود. اگر قصد سفر به این شهر را دارید پیشنهاد می کنیم بازدید از این عمارت بزرگ را در طول سفر از دست ندهید.

موزه شهر بابک

روستای میمند:

این روستای صخره ای بی نظیر در حدود  ‪  ۳۶‬کیلومتری شرق این شهر واقع شده است که قطعا هر بازدیدکننده ای را حیرت زده خواهد کرد. این روستای فوق العاده دارای حدود ۴۰۰ خانه می باشد به دست مردم زمان های قدیم در دل کوه کنده شده است و در واقع به عنوان دست کنده شناخته می شود. این روستای تاریخی سال های زیادی ست که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و یکی از مهم ترین مکان های تاریخی کشور می باشد. این مکان فوق العاده دارای معماری بی نظیر صخره ای است که در دنیا از آن بسیار کم پیدا می شود. این روستای قدیمی همه ساله دارای بازدیدکنندگان زیادی می باشد که برای بازدید از آن با طی کردن مسافت های طولانی به شهر بابک می آیند. این روستای باستانی علاوه بر ثبت در فهرست آثار ملی در فهرست جهانی یونسکو به  عنوان نوزدهمین اثر جهانی کشور ایران به ثبت رسیده است.

مکان های دیدنی شهر بابک

غار ایوب:

یکی دیگر از مکان های دیدنی شهر بابک این غار می باشد که به ردپای حضرت ایوب (ع) در آن معروف است و مردم برای زیارت در روزهای مختلف سال به آن سفر می کنند. این غار دیدنی در حدود ‪ ۸۰‬ کیلومتری این شهر واقع شده است و  ماهانه بیش از شش هزار نفر زائر از آن بازدید می کنند. این غار زیبا در بهار و تابستان دارای آب و هوای بسیار مطلوبی می باشد و از سقف آن سال های زیادی ست که آب هایی که از کوه سرازیر هستند بصورت قطره چکان جاری می باشد. اگر قصد سفر به شهر بابک را دارید پیشنهاد می کنیم حتما از این مکان تفریحی زیارتی بازدید نمایید و از سفر خود لذت ببرید.

غار تاریخی شهر بابک

حمام حاجی آخوند:

یکی از قدیمی ترین ساختمان های شهر بابک حمام حاجی آخوند می باشد که قدمت آن به سال ‪ ۱۰۶۲‬ شمسی برمی گردد. این حمام قدیمی دارای دو ورودی می باشد که دارای ورودی برای زنان و ورودی دیگر برای مردان می باشد. با گذشت زمان یکی از ورودی های آن تخریب شده است و مورد بازسازی قرار نگرفته ولی در ورودی دیگر این حمام هنوز هم استحمام انجام می شود. اگر علاقه مند به حمام های قدیمی هستید و می خواهید از آن هیاهوی شهری خود بیرون بیایید این مکان می تواند یک روز فوق العاده را برای شما بسازد و برای شما یادآور روزگاران گذشته باشد.

حمام شهر بابک

آتشکده آذربغ:

این مکان تاریخی در نزدیکی شهر بابک در جاده انار  روستای کهتو کرها واقع شده است که سالیان زیادی ست خالی از سکنه می باشد و هیچ کس در آن سکونت ندارد. این آتشکده قدیمی از دوران زرتشت ها در ایران وجود داشته است و با گذشت زمان به دست بابک پسر ساسان مورد بازسازی قرار گرفته است. اکنون از این آتشکده مهم مخروبه هایی باقی مانده است که بازسازی از آن مورد توجه قرار نگرفته است. اگر قصد سفر به شهر بابک را دارید بازدید این آتشکده می تواند برای شما جالب باشد.

تپه تاریخی شهر بابک

اگر از علاقه مندان به جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای بکر در نواحی مختلفی از ایران هستید در سفر خود به شهر بابک نیز می توانید به سراغ یکی دیگر از مناطق دوردست در ایران بروید دریاچه مخرگه را نیز باید ببینید این دریاچه در فاصله ۳۸ کیلومتری از بابک واقع شده است و به دلیل برخورداری از دشت های وسیع خود بسیار مورد توجه علاقه مندان قرار می گیرد. این دریاچه دارای شوره زارهای مختلفی است و چشم اندازهای اطراف آن نیز بسیار دیدنی و زیبا هستند. این دریاچه یکی دیگر از مکان های دیدنی کرمان است که می توانید از آن دیدن کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو