خطر خستگی کادر درمان در دوران شیوع کرونا

84

1399/4/16

23:04


فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، خطر خستگی تیم مدافعان سلامت را یکی از مسائل نگران کننده در دوران شیوع کرونا عنوان کرد.

خطر خستگی کادر درمان در دوران شیوع کرونا

به گزارش بهداشت نیوز:  علیرضا زالی، روز دوشنبه ۱۶ تیر ۹۹ در نشستی که با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد، با اشاره به ظرفیت ها و گستردگی و تنوع محصولات فرهنگی تولید شده در این سازمان، بر ضرورت افزایش همکاری ها بین این سازمان و ستاد مقابله با کرونای استان تهران برای جلوگیری از شیوع کرونا و خفظ سلامت شهروندان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه پاندمی کرونا باعث تغییر پارادایم بخش زیادی از فعالیت های اجتماعی انسان ها از فضای حقیقی به فضای مجازی و بر پایه تکنولوژی شده است، گفت: با توجه به استمرار کرونا، این تغییر پارادایم ماندگار خواهد بود و کسب و بسط تجربه ها در این حوزه ضرورت دارد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با تاکید بر نقش آموزش در مدیریت بیماری کرونا، کمرنگ شدن آموزش نکات و پروتکل های بهداشتی مربوط به جلوگیری از شیوع کرونا به شهروندان را یکی از چالش های مهم زمان کنونی عنوان کرد.

زالی با اشاره به اینکه در نخستین هفته های شیوع کرونا شاهد بارش انبوهی از اطلاعات مربوط به این بیماری بر افکار عمومی بودیم، گفت: اما با توجه به اینکه بسیاری از این اطلاعات از اتقان علمی کامل برخوردار نبودند و در چارچوب های حرفه ای قرار نمی گرفتند، به سرعت مواجهه افکار عمومی با این اطلاعات تنزل یافت و در حال حاضر نیاز مبرم به آموزش های مناسب و مستمر در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به پتانسیل های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برای برقراری ارتباط موثر با مردم، از آمادگی ستاد مقابله با کرونای تهران برای انعقاد تفاهم نامه همکاری با این سازمان به منظور گسترش آموزش های عمومی به شهروندان خبر داد.

زالی همچنین با اشاره به تفاوت سطوح رعایت پروتکل های بهداشتی در مشاغل و اصناف مختلف بر لزوم به کارگیری آموزش نکات بهداشتی به تفکیک مشاغل تاکید کرد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، خطر خستگی تیم مدافعان سلامت را یکی دیگر از مسائل نگران کننده در دوران شیوع کرونا عنوان کرد و افزود: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران می تواند با بهره گیری از توانایی ها و ظرفیت های خود همچون استفاده از سمبل ها، تندیس ها، دیوار نگاری و...، نقش مهمی در جریان سازی برای افزایش توجه شهروندان به تلاش های مدافعان سلامت و همچنین ثبت و ماندگار کردن روایات مربوط به این دوران داشته باشد.

زالی همچنین در ادامه  با بیان اینکه افراد متدین پس از شیوع کرونا در برگزاری مناسبت های مذهبی و معنوی همچون لیالی قدر شیوه نامه های بهداشتی را به خوبی رعایت کرده اند، اظهار کرد: خوشبختانه در بستر مذهبی نسبت به پروتکل های بهداشتی تمکین پذیری وجود دارد.

وی، نسبت به جلب مشارکت و همراهی مردم در ماه محرم برای رعایت پروتکل های بهداشتی اظهار امیدواری کرد و گفت: باید با در نظر گرفتن وضعیت شیوع کرونا در استان، پروتکل های بهداشتی و برنامه های قابل اجرا و منعطفی را برای برگزاری عزاداری ماه محرم تدوین کرد.

منبع: مهر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو