بی بی چک منفی و امید به حاملگی با آزمایش HCG

منبع: اوما

138

1399/4/17

00:03


بی بی چک منفی و امید به حاملگی با آزمایش HCG

گاهی اوقات مادران وقتی پریودشان حتی یک روز به تعویق می افتد با خوشحالی به سراغ بی بی چک می روند تا عکس بی بی چک را بررسی کنند و ببیند آیا باردار هستند یا خیر؟ این اتفاق بخصوص برای افرادی که اخیرا برای بارداری اقدام کرده اند هیجان بیشتری دارد. اما وقتی تست را انجام داده و با جواب منفی روبرو می شوند دپرس شده و از حاملگی نا امید می شوند. اما خبر خوب این است که بعضی وقت ها با وجود منفی شدن جواب بی بی چک آزمایش HCG بارداری مثبت می شود . پس امیدوار باشید. در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم چگونه با بی بی چک منفی می توان به بارداری با HCG امید داشت. با ما همراه باشید. 

بهترین روش تشخیص بارداری چیست؟

متداول ترین، آسان ترین، ارزان ترین و سریع ترین روش تشخیص حاملگی، جستجوی هورمون گنادوتروپین جفتی انسان (hCG- human Chorionic Gonadotropin) در ادرار و یا با استفاده از روش های سرولوژی می‌باشدهورمون hCG در دوران حاملگی، توسط سلول های سینسیشیوتروفوبلاست (Syncytiotrophoblast) جفت تولید شده و در سرم و ادرار قابل تشخیص است. این هورمون ۳ تا ۵ روز بعد از عقب افتادن عادت ماهانه در ادرار و قبل از آن، در سرم بانوان باردار قابل تشخیص است و هر روز مقدارش بیشتر می شود، و حدود دو هفته پس از زایمان طبیعی، در سرم ناپدید شده و دیگر قابل تشخیص نمی‌باشد.

هورمون hCG ساختار گلیکو پروتئینی دارد. مقدار قند هورمون مذکور از تمام هورمون های دیگر انسان بیشتر است. هورمون hCG از دو زنجیره آلفا (a) و بتا (b) تشکیل شده است. زنجیره آلفای هورمون HCG از نظر ساختمانی با هورمون های LH ـ FSH و TSH مشابه است، اما زنجیره بتای آن، ساختار منحصر بفردی دارد، به همین دلیل، اساس آزمایش های سرولوژی تعیین حاملگی، جستجوی زنجیره بتای هورمون hCG در ادرار می‌باشد.

با این حال این هورمون بلافاصله بعد از لقاح تولید نمی شود و به همین دلیل ممکن است اگر زود آزمایش خانگی را انجام دهید جواب منفی بگیرید در حالی که شما باردار هستید. به همین علت متخصصان می گویند اگر حتی چند بار تست بی بی چک را انجام دادید اما هنوز علائم بارداری وجود دارد و پریودی شما هم به تاخیر افتاده است باید آزمایش  HCG را انجام دهید تا مشخص شود که آیا واقعا باردار هستید یا خیر؟

 

2508-4

راهنمای سطوح اچ‌سی‌جی در طول بارداری

زمان های تعیین HCG و مقدارهای گفته شده در زیر بر اساس سن حاملگی (Gestational Age) ، یعنی تعداد هفته‌هایی که از اولین روز آخرین قاعدگی (LMP) گذشته است، می‌باشد:

  • ۳ هفته از LMP گذشته باشد: ۵۰-۵ mIU/ml
  • ۴ هفته از LMP گذشته باشد: ۴۲۶-۵ mIU/ml
  • ۵ هفته از LMP گذشته باشد: ۷۳۴۰-۱۸ mIU/ml
  • ۶ هفته از LMP گذشته باشد: ۵۶۵۰۰-۱۰۸۰ mIU/ml
  • ۸-۷ هفته از LMP گذشته باشد: ۲۲۹۰۰۰-۷۶۵۰ mIU/ml
  • ۱۲-۹ هفته از LMP گذشته باشد: ۲۸۸۰۰۰-۲۵۷۰۰ mIU/ml
  • ۱۶-۱۳ هفته از LMP گذشته باشد: ۲۵۴۰۰۰-۱۳۳۰۰ mIU/ml
  • ۲۴-۱۷ هفته از LMP گذشته باشد: ۱۶۵۴۰۰-۴۰۶۰ mIU/ml
  • ۴۰-۲۵ هفته از LMP گذشته باشد: ۱۱۷۰۰۰-۳۶۴۰ mIU/ml
  • زن غیر حامله:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو