مهرداد غضنفری امروز در جلسه تنظیم بازار استان در سالن کرامت استانداری، گفت: نگاه به کالاهای اساسی که بیشترین مصرف را در میان مردم دارد همیشه مورد توجه بوده و امروز با گرانی بی رویه مرغ مواجه هستیم.

وی افزود: جلسه قبل مصوبه ای در جلسه تنظیم بازار استان درخصوص قیمت مرغ انجام شد که بر این اساس عدد اعلام‌شده در راستای حمایت از تولیدکننده و تأمین نیاز مصرف‌کننده بود به همین دلیل درنهایت نرخ ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان مصوب شد.

وی با ذکر این مطلب که کمیته فنی باید سریعاً درصد قطعه‌بندی و سقف آن را مشخص کند، بیان کرد: انجام این کار به تثبیت قیمت مرغ کمک می‌کند. مرغ منجمد سرمایه‌ای است که دولت برایش سوبسید اختصاص داده تا جبران کمبود و تعدیل قیمت شود که انجام این کار سبب متعادل شدن بازار مصرف می‌شود، هرچند ذائقه جامعه به سمت مصرف مرغ گرم است اما می‌توان مصرف آن را به سمت جوامع هدف هدایت کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم عدم خروج مرغ از استان را مورد تأکید قرارداد و گفت: وقتی مرغ برگ خروج از مرغداری به سمت کشتار گرفت می‌توانیم ورود کنیم، اینکه بمانیم مرغ خارج شود و بعد یقه طرف را بگیریم که مرغ را کجا می‌بری؟ کار اشتباهی است.

وی بر اجرای مصوبه تنظیم بازار پیرامون قیمت مرغ در استان تأکید کرد و افزود: همچنین تکلیف خروج مرغ از استان باید روشن‌شده و باید مانع خروج مرغ از استان شویم.

غضنفری در پایان عدم همکاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای را مورداشاره قرارداد و گفت: درصدی از مرغ منجمد باید در این مراکز به فروش برسد.

در بخش دیگری از این جلسه روح الله مسلم خانی معاون دادستان قم، گفت: خروج مرغ از استان باید زودتر تعیین تکلیف شود و با متخلفان قطعا در زمان مناسب برخورد قاطعانه‌ای خواهیم داشت، اما اکنون با توجه به اهمیت تامین نیاز جامعه تلاش می‌کنیم مانع تخلف شویم.

روح‌الله مسلم خانی  با تأکید بر ممنوعیت خروج مرغ از استان گفت:  اجبار مردم برای خرید مرغ منجمد مورد تایید نیست و بخش عمده‌ای از مردم به دنبال خرید مرغ گرم هستند و مرغ منجمد باید کمبود مردم را جبران کند.

مسلم خانی اظهار کرد : با توجه به اینکه کشتار مرغ تنها در کشتارگاه بهاران انجام می‌شود این موضوع یک انحصاری در قم ایجاد کرده و این کشتارگاه در قیمت مرغ نقش‌آفرینی می‌کند، درنتیجه باید این انحصار از بین برود و برداشته شود.

معاون دادستان قم با تأکید بر اجرایی شدن مصوبات ستاد تنظیم بازار استان گفت: حتی اگر نظر مرغ دار یا صاحب کشتارگاه هم تأمین نشود باید مصوبات اجرایی شود.

در بخشی از این جلسه، احمد آخوندی مدیرعامل کشتارگاه صنعتی طیور بهاران نیز با اشاره به انتقال غیرقانونی مرغ به استان تهران ابراز کرد: علت این کار این است که در تهران مرغ را گران‌تر می‌خرند و بیشتر می‌فروشند.